English Version
English

از ابتدا تا انتهای عشق؛ گفت و گویی داریم با سرکار خانم آنی

از ابتدا تا انتهای عشق؛ گفت و گویی داریم با سرکار خانم آنی

میان این‌همه انسان‌ها، چرا بعضی‌اوقات انتخاب باری‌تعالی شمارا به تعجب وا‌نمی‌دارد که چرا و چگونه به کسی مرتبه داده می‌شود و بارگاهی می‌یابد، آیا برایتان تعجب‌آور نیست؟ زیرا خداوند می‌داند چگونه رفتار نماید. پس شما هم که از عاشقان راه عشق هستید، باید بدانید که چگونه عمل نماییدما شمارا به بسیاری از کارهای خوب راهنمایی می‌کنیم که در تفکر، پی بردن و درک، آن‌ها را می‌یابید و این است که از حرکت به ادامه می‌رسید و ادامه اعجاب می‌کند و اعجاب، شمارا یاری به صعود و دانستن خیلی از مسائل و پذیرفتن آن، شمارا به وظایف خویش تشویق می‌کنددر ساخته‌های خداوند آن‌قدر تنوع است که شمارش نمی‌توان نمود؛ یعنی همان شروع و احساس تمام شدن، اما لحظه‌ای بیش نیست، بازهم شروع. حلقه‌ها دوام ندارند و ایستادن معنی ندارد. هرلحظه مملو از سؤالاتی است که پاسخ‌های آن خطِ بی‌انتهاست.

گفت و گویی داریم با سرکار خانم آنی که اسوه صبر و استقامت هستند و الگویی زنده، برای درس گرفتن. لحظاتی با ما همراه باشید.

با سلام و عرض خیرمقدم به شما، لطفاً خودتان را به‌رسم کنگره معرفی نمایید؟

من آنی هستم یک مسافر. در حال حاضر بیست‌ودو سال هست که رها شدم. زمانی که همهٔ مسافرها رها می‌شوند آن روز، روز تولد من است.

ابتدای سؤال اینکه چرا شما خودتان را مسافر معرفی می‌کنید؟

حقیقت هست و چرا نباید بگویم مسافرم؟! درواقع اگر بخواهم توضیح بدهم یک کتاب باید بنویسم. اینکه چرا مسافر شدم و چرا سفر کردم و چرا اینجا هستم. فقط به خاطر این دلیل که در حین سفر همسرم، مشکلاتی برای من وجود داشت و من این راه را و سفر ایشان را قبول نداشتم و فکر می‌کردم تمارض می‌کند. گفتم باید من هم مصرف‌کننده بشوم و بنشینم و مصرف کنم و بعد من یک مصرف‌کننده شدم و در آخر هم‌سفر کردم و رها شدم.

از بابت اینکه اعضای خانواده شما، همانند آقای امین مسافر شدند و سفر کردند چه حس و حالی داشتید؟

خواست امین بود و او نمی‌خواست که چیزی را ثابت کند، این‌یک بیماری است و هرکسی می‌تواند دچار بیماری شود، ازنظر اجتماع نباید بادید بد نگاه کرد چراکه این هم مانند سایر بیماری‌هاست.

در کنگره چه چیزی بیشتر مایهٔ رضایت شماست؟

ابتدا باید رضایت خداوند باشد که افراد کنگره قدم به این راه گذاشتند و برای رهایی خودشان، این‌هایی که الآن این کارها را می‌کنند، به‌اندازه توان خودشان در هر شعبه آن کاری که باید انجام دهد را، به سرانجام برساند؛ که این ساختار کنگره را محکم نگه می‌دارد. چراکه ما عمر نوح نداریم تا اینکه پس از ما هم این ساختار بر جای خودش استوار بماند..

خانم آنی عزیز، وادی چهاردهم را چگونه درک کردید؟

وادی چهاردهم تکمیل‌کننده این وادی‌هاست و از ابتدا تا پایان این راه عشق است و اگر عاشق نباشیم اصلاً این راه را نمی‌توانیم طی کنیم و فقط باروح و جان به‌صورت یک عاشق می‌شود گذر کرد.

آیا قسمت هم‌سفران هم مانند گروه مسافران حائز اهمیت است؟

خانم آنی عرض کردند این سؤال درست نیست؛ زیرا همانند این است که بگویی فرزند دخترت را دوست داری یا پسرت را. هم‌سفران برای من عزیز هستند و من هم‌سفران را دستاورد خودم میدانم. اگر هم‌سفران نبودند، مسافران چه‌کار می‌کردند و می‌توانستند رها بشوند، ولی بازهم برگردند. هم‌سفر بال پرواز مسافر است و هردو باهم باید به قلهٔ کوه برسند همانند یک عقاب.

شعبه ابن‌سینا را چگونه تفسیر می‌کنید؟

اولاً که شعبه تفسیر کردنی نیست و عملکرد آن‌ها باعث مباهات است. من اصلاً آرزو می‌کنم که مصرف‌کننده‌ای نباشد که این گویا امکان ندارد. امیدوارم در سراسر ایران شعبه‌ها بدرخشند.

لطفاً اگر نکته و یا سخنی هست در رابطه با این شعبه بفرمایید؟

درواقع چیزی که من امروز دیدم اگر شو نباشد برخوردها خیلی خوب بود. همگی منظم و مرتب بودند. ممکن است گاهی چیزی برای پذیرایی نباشد و من اصلاً کاری به این چیزها ندارم و تنها چیزی که به دل من می‌نشیند، روی خوش است که بهترین پذیرایی است.

در آخر از خانم آنی قدردانی کردیم بابت تشریف‌فرمایی‌شان به شعبه خودشان در رباط‌کریم. خانم آذر دستیار و همراه خانم آنی هم در پایان سخنان متذکر شدند که جلسه بسیار پرانرژی بود و بسیار نیرو در من و خانم آنی انباشته شد و این را می‌توانستم از چهرهٔ خانم آنی بزرگ ببینم؛ و ما هم بسیار بابت این مسئله خرسندیم.

 

تهیه گزارش و تایپ: هم‌سفر سمیرا
عکاس: همسفر الهه
تنظیم: همسفر مینا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .