English Version
English

لذت راهنمایی تازه واردین؛ مصاحبه با مسافر آقا جعفر

لذت راهنمایی تازه واردین؛ مصاحبه با مسافر آقا جعفر

در روز یکشنبه 97/07/23 با مسافر آقای جعفر، راهنمای تازه واردین شعبه گفت و گویی داشتیم که شما را به خواندن آن دعوت می کنیم.

لطفاً خودتان را به‌رسم کنگره معرفی کنید .

آخرین آنتی ایکس مصرفی حشیش روزانه 2 گرم بیش 10 سال تخریب داشتم 10 ماه 19 روز به روش DST با  داروی درمان شربت OT  به راهنمایی آقای فرشید سفر کردم اکنون مدت 32 ماه است که آزاد و رها هستم .

 

لطفاً برای ما بگویید چگونه با کنگره آشنا شدید؟

من با معرفی یکی از آشنایان در فروردین سال 94 موفق شدم به کنگره بیاییم .

 

مشاوره تازه واردین چه تأثیری در درمان یک تازه‌وارد دارد؟

اولین تأثیری که یک تازه‌وارد در کنگره می‌پذیرد در سه جلسه مشاوره تازه واردین می‌باشد یک تازه‌وارد زمانی که وارد کنگره می‌شود باحال خراب وارد می‌شود و در ابتدا خیلی از افراد این مکان را با NGO های  دیگر اشتباه می‌گیرند در ابتدا ما به این افراد آگاهی می‌دهیم که به چه مکانی آمده‌اند و بعد بیماری اعتیاد و راه درمان را برای این عزیزان شرح می‌دهیم .

 

لطفاً کمی از حس و حال جایگاه راهنمای تازه واردین برای ما بیان کنید؟

من همیشه به دوستان گفته‌ام که مشاوره تازه واردین به من انگیزه بسیار زیاد می‌دهد زیرا وقتی به یک هم نوع خود مشاوره می‌دهم احساس می‌کنم یک فرد را نجات داده‌ام و نجات یک فرد یعنی نجات یک خانواده و این خدمت به من حال بسیار خوب و عجیبی می‌دهد و می‌دانم که این خدمت هم برایم در این دنیا و هم در آخرت پاداش بسیار دارد .

 

بار آموزشی جایگاه مشاوره تازه واردین برای شما چه بوده است؟

در این خدمت بار آموزشی بسیار زیادی وجود دارد ولی برای یک راهنمایی تازه‌وارد پروتکل مشاوره تازه واردین وجود دارد که حد و حدود یک راهنما را مشخص کرده است  و وقتی این پروتکل را می‌خوانیم می‌دانیم چه بگوییم و چگونه برخورد کنیم و در ادامه یک راهنمای تازه‌وارد باید سعی کند که هم تازه‌وارد را جذب کند و هم قوانین و اهداف کنگره را به تازه‌وارد دیکته کند .

 

اکنون در چه مرحله‌ای از کارآموزی هستید؟

در حال حاضر ۵ جلسه حضور در لژیون‌های آموزشی‌ و ۳ جلسه حضور در لژیون تازه واردین مشاور اولیه را پشت سر گذاشتم‌ و همچنین در قسمت اوتی بخش فالو آپ و بخش مربوط به کلینیک و مبصری را پشت گذرانده‌ام.

 

این کارآموزی چه تأثیری در روند مشاورتان دارد؟

خیلی‌ تأثیرگذار است و شور و حال مشاوره را دوچندان می‌کند. کسب تجربیات در بخش‌های مختلف و انتقال آن‌ها در مشاور تازه واردین بسیار مهم است درست مثل این می‌ماند که شما بخواهید بنویسید ولی‌ الفبا را به‌درستی‌ نمی‌دانید و در حال یادگیری الفبا هستیم.

 

شما جز اولین گروهی هستید که شال کمک راهنمایی تازه‌وارد ین دریافت می‌کنند، حس و حالتان نسبت به این موضوع چیست؟

شال خدمت گرفتن در کنگره نشان از گرفتن آموزش‌های صحیح در جهت حرکت به‌سوی ارزش‌هاست و حس مسئولیت‌پذیری و انتقال آن به دیگران را دوچندان می‌کند بنده حقیر هم از این قاعده مستثنی نیستم. دیگر نقش همین شال حس و حال خوبی است که به من می‌دهد و توان خدمت‌گزاری را به دلیل بالا رفتن انرژی بیشتر بالا می‌برد.

 

خدمت در جایگاه کمک راهنمایی تازه‌وارد ین نسبت به قبل سخت‌تر شده و به قول جناب مهندس اختلاف نمره کمک راهنمای تازه‌وارد ین و کمک راهنمای مسافر شاید 1 نمره  باشد. به نظر شما دلیل این سختی چیست و چه تأثیری در جذب تازه‌وارد دارد؟

به نکته خوبی اشاره فرمودید چون پیشروی علم و تحقیقات در کنگره 60 ثابت نیست و همواره در حال جاری شدن است و مشاوره دادن به یک تازه‌وارد ضمن بیان توضیحات مربوطه باید سعی در جذب تازه‌وارد نمود که این کمی به‌سختی کار می‌افزاید و می‌توان گفت همان سختی کار یک راهنمای مسافر را دارد و اختلاف در آزمون همان یک نمره که جناب مهندس اشاره فرموده‌اند. تأثیر سه جلسه مشاوره دادن هر تازه‌وارد در ادامه سفر در همان شخص نمایان خواهد شد.

 

 و کلام آخر؟

من شاغل هستم ولی عصرهایم را به گونه برنامه‌ریزی کرده‌ام که به این مکان  بیایم زیرا کنگره را خانه دوم خودم می‌دانم و تا زمانی که توان و حس خدمت گذاری در من وجود دارد می‌آیم و خدمت می‌کنم و می‌دانم هدف همه خدمت گذاران در کنگره 60 نجات یک مصرف‌کننده است. دوستان خدمت گذار در این مکان سرشار عشق  و معرفت می‌باشند به گونه که در این مکان و در کنار این دوستان بودن به من شور و حال بسیار خوبی می‌دهد. برای همه خدمت گذاران کنگره 60 آرزوی موفقیت دارم و انشا الله که در مسیر خدمت ثابت‌قدم باشند. 

با تشکر از خدمت گذاران قسمت وبلاگ .

 

تهیه و نگارش: مسافر علی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .