English Version
English

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ D.SAP

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ D.SAP

بسمه تعالی

جلسه دوازدهم از دوره شصت و سوم سری کارگاههای آموزشی کنگره 60 با دستور جلسه D-sap در روز چهارشنبه مورخ 97/7/25 با استادی و نگهبانی مهندس و دبیری همسفر سلوا راس ساعت 9:45 آغاز به کار نمود.
سخنان استاد؛
سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.
دستور جلسه این هفته D-sap است و بخاطر اهمیت آن من واجب دانستم که این هفته از این دستورجلسه استفاده کنم.
خراب شدن یک ماشین، مشکلی در یک قسمت است. اگر شما روغن موتور ماشین را بریزید، بنزین بریزید، گریس بزنید و .. ماشین خراب نمی شود. مریضی چیست؟ آیا تابحال فکر کرده اید که مریضی و بیماری چیست؟ 
خداوند در کتاب می گوید: ما انسان را از گل کوزه گری یا خاک آفریدیم. یک دیدگاه می گوید که گل انسان را درست کردند و مجسمه انسان را درست کردند و در آن دمیدند و انسان بوجود آمد. دیدگاه دیگری هم داریم که وقتی می گوید: تمام املاحی که در خاک است، در وجود انسان هم هست. ما از خاک آفریده شده ایم، مجموعه ی ما پتاسیم، فسفر، کلسیم، منیزیم و ... 
کالبد انسان یا صورآشکار از خاک آفریده می شود، صور پنهان آن از آتش. تمام مریضی های ما کمبود یکسری مواد است. انسان را یک ماشین یا ساختمان در نظر بگیرید، استخوان ها از کلسیم ساخته شده است، کمبود کلسیم باعث پوکی استخوان و لق شدن دندان می شود. علت کم خونی، کمبود آهن است. بدن برای سوخت و ساز دو رقم مواد لازم دارد، چون بدن انسان دائماً خودش را بازسازی می کند و ثابت نیست. ماشینی که شما می گیرید، اتاق همان اتاق است و بازسازی نمی شود، ولی بدن اینطور نیست. هر لحظه در حال بازسازی است. جریان خون، بعد از 20 یا 21 روز عوض می شود. استخوانی که ما داریم 11 ماه دیگر یک استخوان دیگر است، دائماً یکسری از سلول ها می میرند و یکسری سلول ها استخوان را می سازند. اینطور نیست که گوشت و پوست و استخوان ما همان است و ما پیر می شویم! نه اینطور نیست، ما هر لحظه در حال عوض شدن هستیم. 
مغز استخوان که مکروفاژ ها را می سازد، هر دقیقه 20 میلیون مکروفاژ ساخته می شود که در قسمت ایمنی از بدن مراقبت می کنند. پس بدن ما نیاز به یکسری املاح و مواد دارد. یکسری از مواد را ما از خاک می گیریم، ما به گیاهان آب می دهیم، املاح خاک داخل آب حل می شود، ریشه ها املاح را می گیرند، داخل خودشان با نور خورشید یکسری کارها انجام می دهند و املاح خاک را با میوه و سبزی استفاده می کنیم. یکسری مواد هم جسم لازم دارد و در طبیعت نیست، در گیاهان و گوشت نیست و ما آنها را نیاز داریم. آن قسمت مثل پالایشگاه می ماند، وقتی نفت خام دادیم، به ما بنزین، رنگ، رزین و ... می دهد. 
یکسری از مواد را خود بدن می سازد و در سیستم ایکس ساخته می شود. ما در طبیعت سروتونین ، اندروفین، دینورفین نداریم، بدن املاح را می گیرد و این مواد را می سازد و در اختیار بدن قرار می دهد. بدن یکسری کارخانه دارد که مواد اولیه را میگیرد و آنها را تولید می کند. 
وقتی این مواد اولیه دچار مشکل می شوند، مریضی بوجود می آید. اگر در سیستم ایکس باشد، روان پریشی، سایکوز، اعتیاد و ... می شود. اگر ما مریض می شویم، توجه به این املاح اصلاً نداریم. برنج می خوریم، شکم ها و پهلوها بزرگ و پهن. از کدو، شلغم، بادمجان، چغندر، حبوبات خیلی کم استفاده می کنیم. اصلاً خوراک لوبیا و عدسی درست نمی کنیم. انواع و اقسام مریضی ها، سرطان، بیماریهای کلیوی، کبدی، روده، نازایی، فیبر، سرطان سینه و ... یا بر اثر افکار منفی است یا کمبود مواد لازم. ما اگر مریض شویم به دکتر می رویم، ولی برای سلامتی دکتر نداریم و نمی رویم. یک نفر باید بگوید که چه موادی بخوریم، چطور بخوریم. این مواد که باید بخوریم، بایستی با هم باشند، اینها مکمل یکدیگر هستند. 
درست است که برای استخوان بایستی کلسیم بخوریم، ولی این کلسیم برای جذب شدن نیاز به موادی دارد که خوب جذب شود. برای جذب کلسیم بایستی فسفر هم باشد، برای جذب فسفر ، نیاز به ویتامین دی داریم. ویتامین دی را در آفتاب به دست می آوریم، خانم ها اصلاً زیر آفتاب نمی روند. یکسری از کمبودهای پوکی استخوان، اگر کلسیم و فسفر باشد، ولی ویتامین دی نباشد، انجام نمی گیرد. 
پس نتیجه می گیریم، اکثر مریضی های ما بخاطر عدم توجه به تغذیه است. برای ساختن استخوان نیاز به یکسری املاح داریم. برای خون، نیاز به آهن داریم، آهن خالی را که نمی توانیم بخوریم. تنوع موادغذایی، استفاده از میوه جات و سبزیجات، خیلی مهم است. 
میگوییم میوه خیلی گران است، هرچقدر که گران باشد، گران تر از هزینه بیمارستان که نیست. اگر پرتقال می خواهید بخرید، نیازی نیست پرتقال درجه یک بگیرید، پرتقال درجه 3 و ارزان قیمت بخورید، چه یک پرتقال چه 10 پرتقال فرقی نمی کند.
D-sap ؛ دارای املاح و ویتامین های فراوانی است که خودش باعث می شود که یکسری از بیماری ها درست شود. اصلاً چطور شد که ما این D-sap را درست کردیم؟ ما اصلاً دنبال درست کردن D-sap نبودیم. من دنبال کارهای خودم بودم، مثل داستان روش متد DST. 
من بعنوان اینکه یک مغز متفکر باشم و نقشه بریزم، اینطور نبود. پیش آمد و من دنبالش را گرفتم و به نتیجه رسید. همانطور که برای DST اهمیت قائل هستم، برای D-sap هم ارزش قائلم. اوتی سیستم ایکس را بازسازی می کند، D-sap سیستم فیزیولوژی و بیرونی را.
من در هیدج بود، یک زمین 2000متری ارزان گرفته بودم. درخت سیب هم داشتم، یکسری سیب ها زیر درختان می ریخت و امین گفت که بهتره این سیب ها را سرکه کنیم، گفتم باشه. 50 دبه 20 کیلویی خریدیم و تولید سرکه سیب را شروع کردیم. سال اول امین درست کرد، سال دوم گفتم حالا باید یک طرح دیگر بریزیم. از آنجا که من بلد نبودم سرکه سیب درست کنم، یک چیز دیگری درست کردم. برای درست کردن خورشت قیمه و قرمه سبزی هم همینطور بود. در قرمه سبزی کسی پیاز در حجم زیاد نمی ریزد، من به اندازه سبزی، نصف آن پیاز رنده می کردم، این باعث می شد که خورشت خیلی سریع جا بیفتد. در آش رشته، خانم ها اول آش رشته را می پزند، بعد برای اینکه غلیظ شود، داخل آن آرد یا بلغور می ریزند، در آش رشته من ، مقدار زیادی پیاز رنده می کردم، این باعث می شد که نیازی به آرد نباشد و خیلی خوب غلیظ می شد. 
سیب های درجه یک صادر می شود، سیب های درجه 2 داخل بازار می شود، درجه 3 برای آبمیوه استفاده می شود. من بهترین سیب را برای سرکه سیب استفاده کردم. فرآیند سرکه سیب در همه جا 40 روزه است، فرآیند سرکه سیب ما 11ماهه و یکساله است. اصلاً این سرکه نیست، برای همین اسمش را گذاشتم D-sap. 
چون من در کتاب خوانده بودم که این سرکه می تواند برای یبوست مورد استفاده قرار بگیرد، برای همین در مورد یبوست در کنگره استفاده کردم. در ظرف این 20 سال ما انواع و اقسام داروها را برای یبوست استفاده کردیم، ولی اتفاقی نیفتاد. درست مثل دره ای بود که باید آن را پُر می کردیم، برای پُر شدن آن باید یک کوهی خراب می شد تا آن درّه، پُر شود. بدترین یبوست هایی که 10 روزه و 8 روزه بود و حتی باعث پارگی روده شده بود، با استفاده از این D-sap برطرف شد. 
بعد از آن این D-sap را به بچه ها دادیم، امین در این مسیر همراه ما بود، گزارش ها کم کم آمد که کبد چرب داشتیم و کبد چرب از بین رفت. حتی واریس ها هم از بین رفت. 
یک تکه ای از یک کتاب می خوانم در مورد سرکه سیب؛ 
ـ یکی از مواد عمده ای که در سرکه سیب است، پتاسیم است. پتاسیم باعث می شود که پوست به عضله بچسبد، کمبود پتاسیم باعث شل شدن پوست می شود. هنگام کمبود پتاسیم در استخوان ها و عضلات درد احساس می شود، بخصوص در بخش انتهایی پشت و کمر . احساس سنگینی و خستگی شده و حرکات بدنی بسیار سخت انجام می شود، با راست شدن بدن، به دنبال خم شدن، درد منتشر می شود. در زمان استرس یا بیدار شدن هنگام صبح، سردردهای بدی وجود ندارد، موهای پریشان و بی رنگ . پوست سر، دردناک و خشک است. مو غیر قابل کنترل، پیچ در پیچ و گاهی خشک و در پاره ای از موارد بسیار چرب به نظر می رسد. چشم ها به راحتی خسته می شوند و آنطور که می شود نمی توان تمرکز کرد. با کمترین فعالیت خستگی حادث می شود. از دست دادن هشیاری، حافظه کاهش پیدا می کند. به راحتی رنجیده خاطر می شوید، نسبت به خانواده و دوستان و هرکس که دوستش دارید و یا همکاران، در روابط اجتماعی کم تحمل می شوید. احساس عصبی بودن و افسردگی می کنید. کوچکترین فعالیت باعث خستگی و بی حوصلگی و سرزنش شما می شود. در بعضی زمان ها، حتی در هوای گرم، دست و پای شما سرد می شود. این باعث کمبود پتاسیم در بدن شماست. کمبود پتاسیم دلیل اثبات شده ای برای بسیاری از بیماری هاست. کمکاری غدد فوق کلیوی، بیماری های سلولی، فشار خون بالا، بیماری شریان قلبی، پرکاری تیروئید، سندرم روده دردناک، بیماری آلزایمر و ام اس و دیابت. 
این مطلب این کتاب بود که کمبود پتاسیم چنین معضلاتی را بوجود می آورد. کمبود پتاسیم یک چیز است، کمبود فسفر، آهن هم مشکلات دیگری بوجود می آورد. به این دلیل، دستور جلسه را D-sap گذاشتم، چون موارد نادری را به من گزارش کرده اند. گفتم که یک هفته این دستور جلسه را D-sap بگذاریم، تا بچه ها تجربیاتشان را در طول این یک هفته، به من گزارش کنند. بدترین جوش ها در صورت و بدن را از بین می برد. انواع و اقسام قارچ ها، در لگن آب D-sap بریزید و قسمتی از پا را داخل لگن بگذارید، بشورید و این قارچ ها از بین می رود. 
حتی یکی از بچه ها گفت، مقدار اسپرم ما بعد از خوردن D-sap بسیار زیادتر شده است.
الآن کبد چرب درمانی ندارد، 3 ماه D-sap بخورید، درمان می شوید، بهترین نوع درمان آن هم این است. صبح که از خواب بیدار می شوید، یک لیوان آب بهمراه یک قاشق غذا خوری D-sap به صورت ناشتا بخورید، نیم ساعت بعد هم صبحانه بخورید، یا اگر کسی نمی تواند، اوایل یک قاشق چای خوری، D-sap بریزد.اول صبح شما باید آب خورید، تمام حیوانات را نگاه کنید، اول صبح همه پای چشمه آب هستند. چون تمام اسید معده و اضافات با خوردن آب، شسته می شود. 
بدانید که چای و نوشابه جای آب را نمی گیرد، چای تکرر ادرار می آورد. 
قیمت D-sap ها را امسال اضافه نکردیم. شایعه کردند که امسال برف بارید، D-sap نیست. D-sap های امسال برای پارسال است. بنابراین کمبودی نداریم و تمام نمی شود. 
گالن های 5 لیتری با شیشه های کوچک هیچ فرقی با هم ندارند. برای این اسمش را گذاشتم D-sap ، چون سرکه سیب نیست، یکسری خواص دارد و بگونه ای دیگر درست می شود. شاید نزدیک به 2 تا 3 ماه، مگس های سرکه روی اینها کار می کنند. اوایل سال، که درب گالن ها را بر می دارم، مگس های سرکه، از 15 تا 30 درجه فعال هستند، اگر این دما تغییر کند، اینها از بین می روند. این مگس ها لااقل 2 تا 3 ماه، روی D-sap کار می کنند. روی هر بشکه نزدیک به 200هزار مگس سرکه وجود دارد، بزاق دهان اینها باعث فعال شدن این D-sap می شود. 
هیدجی ها همه متخصص سرکه هستند، از آلبالو، زردآلو و همه چیز سرکه می گیرند. اول می گفتند که ما خودمان سرکه داریم، بعد الآن همه می آیند دنبال D-sap های کنگره. اینهم خواست خداوند بود. 
D-sap برای لاغری خیلی مهم است، درون رگ ها، چربی ها را از بین می برد، از سکته قلبی و مغزی جلوگیری می کند. امیدوارم مبارکتان باشد. 
مسئله دیگر؛
همسفران بال پرواز ما هستند، کنگره بدون وجود همسفران، هیچ نمی ارزد. بعضی راهنماها وقتی می خواهند از شهرستان بیایند، همسفران را خبر نمی کنند. بعضی می گویند که هزینه زیاد می شود! خوب بشود، این هزینه در قبال هروئین و شیشه هایی که می کشیدند، چیزی نیست. 
ما در کنگره نامه نگاری نداریم، ولی کماندار، نامه ای به من داد که برای شما می خوانم: 
احتراماً اینجانبان، جمعی از کمک راهنمایان گروه خانواده نمایندگی الهیه مشهد، خواهشمندیم که راهنمایان گروه مسافران، در زمان رهایی مسافران، نسبت به همراهی کردن همسفران، در طول سفر رهایی اقدام نمایند و آموزش های لازم به مسافر، تا قبل از رهایی داده شود، تا در زمان رهایی مسافر حضور داشته باشند. 
شعبه ابوریحان، هنگام مسابقات ورزشی، یکی از آقایان در فوتبال بی نظمی کرد. من گفتم که تا اطلاع ثانوی، اعضای شعبه ابوریحان در پارک طالقانی حضور نداشته باشند، البته همسفران می توانند حضور داشته باشند. راهنمایان باید به شاگردانشان یاد بدهند که کنگره چاله میدان نیست. خود فرد، دو سه سال از حضور در پارک محروم است. 
 
نگارنده: مسافر احمد شریفیان

نام فایل

تاریخ

لینک

فایل صوتی سخنان مهندس

97/07/25

دانلود

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .