English Version
English

دکتر حمید صرامی؛ دانشگاهها جایگاه خود را در مبارزه با مواد مخدر نیافته اند

دکتر حمید صرامی؛ دانشگاهها جایگاه خود را در مبارزه با مواد مخدر نیافته اند
حمید صرامی عصر سه شنبه در نشست تخصصی 'بررسی و تدوین سیاستهای ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه تحقیقات و پژوهش' در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: دانشگاه ها می توانند در مبارزه نرم افزاری و سخت افزاری با مواد مخدر نقش بی بدیل داشته باشند.
وی اظهار داشت: طبق علم سنجی پنج ساله، سهم مطالعات علوم اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر 3.8 درصد و سهم مطالعات علوم بهداشتی 55.6 درصد است، این علم سنجی نشان می دهد که مطالعات علوم اجتماعی نتوانسته است تحرک مناسب در این زمینه داشته باشد.
وی گفت: در بسیاری از کشورها مبارزه با مواد مخدر به مردم واگذار شده است اما در ایران هنوز مدل کاربردی برای واگذار کردن این امر به مردم نداریم.
صرامی افزود: این درحالی است که براساس یک نظرسنجی 69 درصد مردم علاقه مند به مشارکت جدی در مبارزه با مواد مخدر و اعتباد هستند.
وی اظهار داشت: تولید مواد مخدر در افغانستان 10 هزار و 500 تن است که این رقم با دستکاری ژنتیکی در مزارع ممکن است تا 15 هزار تن افزایش یابد و این فراوانی منجر به ارزان تر شدن مواد مخدر و گرایش بیشتر به سوی آن خواهد شد.
وی گفت: استادان و پژوهشگران دانشگاه ها باید در مبارزه با اعتیاد مشارکت جدی داشته باشند تا این پدیده کنترل شود و از روند افزایشی آن جلوگیری گردد.
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .