English Version
English

لطفا خود را به رسم کنگره معرفی نمائید؟

لطفا خود را به رسم کنگره معرفی نمائید؟

جایگاه راهنما و راهنمایی نیز از جمله خدمت هایی است که ریشه در عشق و محبت دارد و این جایگاه نهایت محبت و دوست داشتن راهنما به رهجو است که در قالب آموزش صحیح متجلی می‌گردد. امروز در خدمت یکی از کمک راهنمایان خانم‌های همسفر،خانم سمیه از شعبه استاد معین هستیم و دقایقی را با ایشان به گفتگو می‌نشینیم.

لطفا خود را به رسم کنگره معرفی نمائید؟

سمیه هستم همسفر علی، تخریب بیش از ۱۶ سال، انتی ایکس مصرفی: انواع مواد مخدر، مدت سفر اول: ۱۳ ماه، کمک راهنمایان سرکار خانم ربیعی و آقای موسوی، رهایی: حدود 4 سال.

فراز و نشیب‌هایی که در سفر اول داشتید را لطفا بیان کنید.

خدا را شکر که مسافر من در سفر اول مشکل چندانی نداشت و خیلی مسافر منظم و گوش به فرمانی بودند و خود من هم تمام تلاش را کردم که گوش به فرمان راهنمایم باشم و در سفر مسافرم هیچ گونه دخالتی نداشتم و تنها به عنوان یک حامی در کنارش باشم.

آموزش های کنگره تا چه حد در زندگی شما موثر واقع شده است؟

من همیشه از کنگره به عنوان دانشگاه زندگی یاد می‌کنم و به این اعتقاد قلبی دارم که کنگره به جز اینکه به من کمک می‌کند تا اعتیاد مسافرم درمان شود، راه و رسم درست زندگی کردن را به درستی آموزش می‌دهد و راه حل مسائل زندگی را به من آموزش داد تا چه در کنگره و چه در بیرون از کنگره از آموزش‌هایش استفاده کنم.

چه اندازه همسفر می‌تواند در سفر مسافر نقش داشته باشد؟

از دیدگاه من اگر به عنوان یک همسفر، مسیری را که کنگره مشخص نموده، حرکت کند و یک بال پرواز برای خودش و مسافرش باشد و همسفر با مسافر در کنار هم به موازات همدیگر حرکت کنند، می‌توانند به رشد و ارتقا دست یابند.

اینکه گفته می‌شود همسفر نباید کاری به مسافرش داشته باشد آیا غیر از معنای ظاهری آن معنای باطنی در آن نهفته است و آیا می‌شود به این جمله مطلق نگاه کرد؟

این جمله من را یاد خاطره استادی آقای حکیمی در شعبه استاد معین انداخت و دستور جلسه فضولی و آسایش بود، و تمام صحبت ها اکثرا برمبنای این بود که همسفران نباید در کار مسافر دخالتی داشته باشند و من چون با جهل وارد کنگره شده بودم، حس می‌کردم باید کار به سفر مسافرم داشته باشم، چون مسافرم برایم اهمیت دارد ولی به مرور زمان آموزش گرفتم با عملکرد خودم می‌توانم باعث آرامش مسافرم باشم تا خوب حرکت کند.

 

نظر خود را نسبت به این جمله بیان کنید.

فرد دیگری مصرف کننده است، من چرا باید به کنگره بیایم.

این سوال هرگز در ذهن من به وجود نیامد، چون از ورودم به کنگره زمانی که داستان کنگره برایم مشخص شد، با تمام وجودم درک کردم که برای خودم به کنگره می آیم، اما باید بدانیم که یک همسفر لازم هست تا سفر کند و او هم در مسائل مربوط رفتار و کردار به خود درمان شود و درمان واقعی زمانیست که مسافر و همسفر به فکر درمان خود باشند.

باور خود را نسبت به اعتیاد و فرد مصرف کننده قبل از کنگره را بیان کنید.

نگاه من قبل از کنگره به مسافرم این بود که نمی‌خواد، چون به فکر خودش هست، دوست ندارد درمان شود، و هزاران دیدگاه اشتباه که از قبل در ذهن من تزریق شده بود ولی با شناخت بیماری اعتیاد به این درک رسیدم که یک بیماری هست و ربطی به اراده فرد، دوست داشتن یا نداشتن هم ندارد.

آقای مهندس می‌فرمایند: « شاگرد که مهیا باشد، استاد خودش خواهد آمد» نظرتان را بیان بفرمائید.

با این جمله حس شدید قلبی درون من فوران پیدا می‌کند که اگر هنوز نیاموختم و اگر استادی آمده که هنوز از او آموزش نگرفتم، و نتوانستم فرامین استاد بزرگ زندگی ام آقای مهندس دژاکام را به اجرا در بیاورم، برای این بوده است که هنوز مهیا نبودم و باید به درون خود برای دریافت بهترین‌ها نگاهی بیندازم.

آیا خدمتی که در کنگره انجام می‌دهید بازتابش را در زندگی خود می‌بینید؟

کنگره به من زندگی داده است و من زندگی ام را بعد از خداوند، مدیون کنگره هستم و همیشه خواهم گفت که چه چیزی یارای این را دارد که بتواند محبت زندگی دادن را جبران کند؟  و تا ذره ای خدمت هم که در کنگره انجام دادم، برکات خدمت هزاران برابر در زندگی ام برگشته و همیشه خداوند را شکرگزار هستم.

به عنوان کمک راهنما چه توصیه ای برای افرادی که امسال در آزمون کمک راهنمایی می‌خواهند شرکت کنند دارید؟

اگر عطش این خدمت را در خود نیز می‌بینند، از آن عزیزان خواهشمندم تا عشق، عقل، ایمان را سرلوحه کار خود قرار بدهند و این جایگاه خدمتی مسئولیت بزرگی بر گردن انسان است و اگر به درستی عمل کنیم، پاداش بسیار بزرگی در انتظار انسان است که همان پذیرفتن علم لایتناهی است.

اهمیت حضور در لژیون را در درمان بیان کنید.

اگر میخواهیم از انرژی موجی استفاده کنیم باید در جلسات عمومی و برای استفاده از انرژی ذره ای باید در مسیر آموزش لژیون قرار بگیریم و آموزش لژیون دریافت بسیار بزرگی را برای ما به ارمغان می‌آورد.

تاثیر صبر در سفر از دیدگاه شما چیست؟

از نظر کنگره و خیلی افرادی که دیدگاه درستی به زندگی دارند این است که: «صبر یک قدرت است، نه یک ضعف»، صبر قدرتی است که درون یک انسان نهفته شده است و باید فرد تلاش خود را برای رسیدن به اهدافش داشته باشد و نتیجه را هم به خداوند واگذار کند.

اهمیت استفاده از منابع آموزشی کنگره را بیان بفرمائید.

ما در کنگره منابع علمی بسیار زیادی داریم و برای آموزش نیاز به منابع بیرون از کنگره نیستیم، همین کتاب عشق را چندین بار خواندم ولی هر بار که دوباره می‌خوانم دریافت جدیدی را توانستم کسب کنم و هنوز هم مطالب بسیاری دارد که نتوانستم به آن دست پیدا کنم.

در یک کلمه بیان بفرمائید.

خانم ربیعی کمک راهنمای شما: عشق       کنگره ۶۰: عشق       خدمت به خلق: عشق       کتاب عشق: عشق       مسافر: عشق

 

 مصاحبه از همسفر سمانه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .