English Version
English

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ فرمان‌برداری تا فرماندهی

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ فرمان‌برداری تا فرماندهی
بسمه تعالی
جلسه یازدهم از دوره شصت و سوم سری کارگاههای آموزشی کنگره 60 با دستور جلسه از فرمانبرداری تا فرماندهی در روز چهارشنبه 97/7/18 با استادی مهندس و دبیری همسفر سلوا راس ساعت 09:40 آغاز به کار نمود.
سخنان استاد؛
سلام دوستان حسین هستم یک مسافر
دستورجلسه از فرمانبرداری تا فرماندهی است. اگر به کنگره 60 نگاه کنیم، می بینیم که نزدیک به 50 مرکز در سراسر کشور داریم و این سیستم با یک آهنگ خیلی ملایم و بدون تشنج به کار خودش ادامه می دهد. 
برای مثال در شعبه آکادمی، در ظرف این 14 ـ 15 سال، شاید یک بار صدای یک نفر بالا رفت و آنهم من نشنیدم، درگیری نداشتیم. پارک طالقانی با آن جمعیت، درگیری نداریم. چه چیزی باعث شده که درگیری نداریم؟ آنهم قشری که همه تصور می کنند، خلافکار هستند. یکی از دلایل این موضوع، فرمانبرداری است. شما نمی توانید در سیستم هستی در جایگاهی قرار بگیرید که فرمانبردار نباشید. فقط خداوند است که بالادست ندارد، همه ی آحاد هستی، زیر دست هستند. 
ما همه فرمانبرداری را یاد میگیریم، مخصوصاً در کنگره. اگر 400نفر مصرف کننده را در یک کمپ بخواهند نگهداری کنند، بایستی کلی نیروی انتظامی از آنها مراقبت کنند، ولی در کنگره 60 چنین چیزی نیست. وقتی یک راهنما، وارد لژیون می شود، شاگردانش به احترامش می ایستند. 
فرمانبرداری را باید از بچه گی به فرزندان آموخت، نه با ظلم و زور، بلکه با محبت و تربیت. 
رهجو در لژیون فرمانبرداری را می آموزد، می آموزد که باید دستورات راهنما را اجراء کند. دستورات مرزبان و ایجنت را باید عمل کند. خداوند هیچ سیستم ، خانواده  و ملتی را بدون بزرگتر نکند. ما نه دری داریم، نه دروازه ای داریم، نه نگهبانی داریم، نه حقوقی می دهیم و نه دستمزدی می گیریم و همه مورد احترام یکدیگر قرار می گیرند. 
اگر یک راهنما به حرف ایجنت یا مرزبان، دهن کجی کند، خودش از بازی خط می خورد و خودش را خراب می کند، تا این فرمانبرداری را فرا نگیرند، به هیچ عنوان فرمانده خوبی نمی شوند. اگر کسی فرمانبرداری نکرده باشن، نمی تواند فرمانده خوبی شود. 
در تاریخ 16/7/97 جلسه دیده بانان را داشتیم. مصوبات آن این بود؛
ـ لژیون های مالی بایستی هر 15روز یکبار تشکیل جلسه بدهند و گزارشات جلسه را تحویل آقای علیرضا زرکش (دیده بان لژیون های مالی) بدهند. لژیون های مالی همسفران و مسافران در یک محل و یک زمان برگزار می شود.
ـ پرداخت 5 میلیون تومان برای ورود به لژیون مالی، قسطی نمی شود و این مبلغ حداقل پرداختی برای ورود به لژیون مالی است، سالهای بعد اگر بخواهند می توانند برای تمدید بصورت قسطی پرداخت کنند.
ـ همانطوری که گذراندن دوره دبیری و نگهبانی در آموزشها دارای امتیاز می باشد، حضور در لژیون مالی هم دارای امتیاز می باشد. 
ـ حتی راهنما، برای تمدید چهارساله دوم، آمار اعضای لژیونش که در لژیون مالی شرکت کرده اند، جزو امتیازات به حساب می آید. 
ـ ما کسی را می توانیم استاد جلسه انتخاب کنیم که در شش ماه گذشته ، در کنگره بوده باشد. حال استاد چه برای چشن تولد و چه غیر از تولد.
ـ هیچ لژیونی نمی تواند بسته شود، مگر اینکه من برگه آن را امضاء کنم. اگر موارد انضباطی باشد آقای ترابخانی، مرزبانان، ایجنت، آقای سلامی برای شهرستان، آقای حکیمی برای شهرستان ها، می توانند لژیون ببندند. در غیر اینصورت برای چهار سال، هیچ کس نمی تواند آن لژیون را ببندد. اگر می خواهید لژیونی را جمع کنید و تودیع بگیرید، اسامی را به من می دهند و من می گویم که بسته شود یا باز باشد. 
ما دو لنگه بار داریم، که با الاغ و قاطر بار می بردند. دو تا خورجین بود که داخل آنها بار می ریختند، این دوتا باید متعادل می شد و اگر متعادل نمی شود، بار به یک طرف کج می شد. حالا ما یک طرف بار ایجنت و مرزبانان را داریم و یک طرف بار راهنماها را داریم، باید این بارها را بالانس کنیم. 
ـ راهنما، وقتی می خواهد رهایی بدهد، باید حتماً به شاگردش بگوید که همسفرش را خبر کند. همسفران برای ما ارزش دارند. بهترین کاری که برای شهرستان ها گفتیم انجام بدهند، این بود که گفتیم با اتوبوس همه بیایند. 
ـ در تولد مرزبانان باید ایجنت بعنوان استاد بنشیند، چون راهنمای مرزبانان، ایجنت است. وقتی ایجنت آمد، دیگر راهنما نمی تواند بالا بیاید و کیک را نگه دارد و یا صحبت کند. این بخاطر این است که برای مرزبان محرز شود که راهنمایش ایجنت است. 
ـ مطلب دیگر، وضعیتی داریم که دلار، طلا و ریال در تلاطم است. خودتان را درگیر این مسائل نکنید، این کار مثل قمار می ماند. کسانی که می خواستند دلار یا پول ببرند، 6ماه پیش می دانستند، ولی شما تازه از خواب بیدار شده اید. قدر پول و خانه خودتان را بدانید و خودتان را درگیر این مسائل نکنید. 
ـ در روزهایی که جلسه مشترک هست (پنجشنبه ها) هم مسافران می توانند رای بدهند و هم همسفران.
 

نام فایل

تاریخ

لینک

فایل صوتی سخنان مهندس

97/07/18

دانلود

نگارنده: مسافر احمد شریفیان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .