English Version
English

گفتگوی صمیمانه با یکی از اعضای لژیون مالی نمایندگی رودهن، مسافر هادی

گفتگوی صمیمانه با یکی از اعضای لژیون مالی نمایندگی رودهن، مسافر هادی

در ابتدا خودتان را به‌رسم کنگرۀ 60 معرفی نمایید.

سلام دوستان هادی هستم یک مسافر آخرین آنتی ایکس مصرفی شیره،یازده ماه طول سفر اول، روش درمان dst به کمک راهنمایی احمد آقا،رهایی از بند مواد سه سال و پنج ماه،در ادامه سفر درمان نیکوتین انجام داده م به روش dst با آدامس نیکوتین دار خوراکی به مدت 10 ماه سفر نمودم نام راهنما مسافر رضا در حال حاضر هم چهار ماه است که آزاد و رها هستم.

 

با توجه به اینکه شما عضو لژیون مالی نمایندگی رودهن هستید از شما خواهش می‌کنم بفرمائید کار لژیون مالی چیست؟

به نظر من کار لژیون مالی بیشتر جذب منابع مالی و آوردن حامی از خارج از کنگرۀ 60 است که بتوان آن سرمایه‌ها را به داخل کنگرۀ 60 هدایت کرد به این دلیل که کنگرۀ 60 یک سازمان مردم‌نهاد است و ما باید خود کفا باشیم و همه نیاز های مالی خودمان را رفع نمایم و همه منابع مالی کنگرۀ 60 از خود اعضاء و کسانی که در لژیون مالی خدمت می‌کنند تأمین می‌شود.

 

لطفاً بفرمائید که هدف شما از حضور در لژیون مالی چه بود؟ یا چه اتفاقی افتاد که شما وارد لژیون مالی شدید؟

من از زمانی که چهار ماه از درمانم در کنگرۀ 60 در سفر اول می‌گذشت، چون به راه درمان کنگره ایمان داشتم پس از رهایی عضو لژیون مالی شدم، ابتدا از صد هزار تومان شروع کردم، رفته‌رفته که جلوتر آمدم بحث حمایت از ماه مبارک رمضان پیش آمد و بعد هم که وارد بحث لژیون مالی شدم؛ حضور در لژیون مالی باعث شده است که بسیاری از مشکلات من برطرف شود و این برکت حضور در این لژیون است.

 

به نظر شما چرا آقای مهندس دژاکام همیشه به مستحکم کردن پایه‌های مالی تأکید می‌کنند؟

از قدیم گفته‌اند که بی مایع فطیر است هرکسی و یا هر نهادی اگر می‌خواهد حرفی برای گفتن داشته باشد و یا سری توی سرها دربیاورد اولین بخش، مسئله مالی مطرح است، این شعبه‌ای که ما الآن در رودهن داریم اگر نبود حرفی برای گفتن نداشتیم اما حالا که این شعبه وجود دارد هزینه‌های خودش را دارد مانند هزینه آب، برق، گاز، اجاره‌بها و همین‌طور هزینه‌های جانبی دیگر؛ خدمت گذاران خدمت بلاعوض انجام می‌دهند ولی این هزینه‌ها را باید پرداخت کرد که از طریق خود اعضاء پرداخت می‌شود پس بنابراین اگر هزینه‌های مالی هر شعبه مستحکم شود به نفع آن شعبه است و درمجموع به نفع کل خانواده کنگرۀ 60 است.

به نظر شما خدمت در لژیون مالی با سایر خدمت‌های کنگرۀ 60 چه تفاوتی دارد؟

ازنظر مالی تفاوتی ندارد، مثلاً یک شخص می‌تواند ازنظر خدمت‌های دیگر به کنگرۀ 60 خدمت کند مانند مرزبانی و کمک راهنمایی و یا خدمت‌های دیگر، کسانی هم هستند که به خاطر وسع مالی یا درآمد بالاتر می‌توانند ازنظر مالی خدمت کنند به‌عنوان‌مثال خود من در قسمت مالی و لژیون مالی راحت‌تر می‌توانم خدمت کنم و دست من بازتر است.

 

چگونه می‌توان عضو لژیون مالی شد؟

برای عضویت در لژیون مالی باید در ابتدا مبلغ 5 میلیون تومان را یکجا پرداخت کرد این برای ثبت عضویت است و زمانی که این عضویت ثبت شد آن وقت ما هر دو هفته در نمایندگی جلسات لژیون مالی داریم و درباره‌ مشکلات احتمالی و هزینه‌ها و مسائل جانبی با هماهنگی مرزبانی و ایجنت نمایندگی عمل می‌کنیم و این‌گونه نیست که اگر کسی صد تومان و یا دویست تومان بدهد و این پول بی‌جا هزینه شود، در کنگرۀ 60 روند کار این‌گونه نیست و هر یک ریال که خرج می‌شود هم حساب‌وکتاب دارد.

 

هدف لژیون مالی چیست و چقدر توانسته به اهدافش نزدیک شود؟

من اواخر درمانم در سفر اول بودم که لژیون رودهن در پارکی واقع در رودهن تشکیل شد و بعد که به رهایی و سفر دوم رسیدم لژیون رودهن تبدیل به نمایندگی شد، هدف من و باقی اعضای لژیون مالی این است که یک مکانی را برای خودمان خریداری کنیم که هرسال برای تمدید اجاره و یا مسائل دیگر، مشکل نداشته باشیم و جایی را برای خودمان داشته باشیم. مکانی را بسازیم تا امروز که من هادی به درمان رسیده‌ام در آینده دیگران هم به درمان برسند.

 

مهم‌ترین چیزی که شخص شما از این خدمت به دست آوردید چیست؟

سلامتی و در کنار خانواده بودن، من در زمان مصرف و یا ورود به کنگرۀ 60 مشکلات مالی نداشتم و گرفتاری نداشتم ولی درگیر مصرف مواد بودم که با ورود در کنگرۀ 60 توانستم به‌سلامتی و آرامش دست پیدا کنم.

 

شما چه صحبتی در مورد خدمت مالی برای سایر اعضاء دارید؟

در موردحمایت مالی اگر شخص از سبد کنگرۀ 60 شروع کند و با دو هزار تومان یا پنج هزار تومان بپردازد خیلی عالی است و به نتیجه می‌رسد من روزی، تازه‌واردی را که برای درمان به کنگرۀ 60 آمده بود را مشاوره می‌دادم و از او سؤال کردم او با مصرف هروئین آمده بود روزانه 80 هزار تومان هزینه مصرف مواد او بود خوشبختانه آن شخص در کنگرۀ 60 و در نمایندگی رودهن به رهایی رسید و بااینکه اکنون در کنگرۀ 60 نیست ولی یاد گرفته است که مشارکت مالی داشته باشد و هر دو ماه مبلغی را برای زمین کنگره واریز می‌کند و الحمدالله اکنون زندگی‌اش در شرایط خوبی قرار دارد؛ باید دست خود را خوب بازکنی تا خداوند که در دست‌تو چیزی نیست به تو بدهد، اگر دست خود را بسته نگاه‌داری که نمی‌داند که چه چیزی داری و چیزی هم نمی‌دهد.

غیر از خدمت در لژیون مالی چه خدمت‌های دیگری را انجام داده‌اید؟

همه خدمت‌ها را انجام داده‌ام از نگهبانی نظم شروع کردم از ابتدای نمایندگی رودهن حضور داشتم و دبیری، نگهبانی، مرزبانی را تجربه کردم و الآن عضو لژیون مالی هستم و اگر هم خدمت دیگری از دستم ساخته باشد انجام خواهم داد.

 

 کدام یک از سی دی های جناب مهندس یا استاد امین را بیشتر گوش میدهید؟

من به سی دی بستن دهان بسیار علاقه خاصی دارم و خیلی گوش می‌دهم و همین‌طور استفاده‌های زیادی از این سی دی کرده‌ام هم در بحث تنظیم روابط عمومی و مسائل دیگر

 

سخن پایانی

 امیدوارم که بتوانیم زمین رودهن را خریداری کنیم و در گل‌ریزانی که پیش روداریم بتوانیم به مقدار نیاز، حامی جذب کنیم و به اهداف خود دست بیابیم و از شما هم تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من قراردادید.

 

تهیه گزارش و عکس: مسافر مهرداد
ویراستار: مسافر عباس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .