English Version
English

گزارش جلسه توجیهی قبول شدگان امتحان کمک راهنمایی سیگار

گزارش جلسه توجیهی قبول شدگان امتحان کمک راهنمایی سیگار

طبق روال گذشته در اولین چهارشنبه هرماه آزمون کمک راهنمایی سیگار ( لژیون ویلیام وایت ) برای کمک راهنمایانی که 2 ماه از تاریخ تشکیل لژیون مواد مخدر آنها گذشته باشد و دارای نشان ویلیام وایت باشند ، برگزار میگردد . این هفته نیز در ساختمان جدید کنگره  60 آزمون برگزار شد و چهار نفراز این عزیزان موفق به دریافت حکم تشکیل لژیون از بنیان کنگره 60 شدند . در ادامه جلسه ای توجیهی برای برگزاری لژیون ویلیام وایت توسط دیده بان محترم آقای علی خدامی برگزار گردید که گزارش آن به شرح زیر است .

برای شروع سفر ویلیام وایت نیازی به موافقت راهنما نمیابشد و اگر شخص مسافر 2 ماه از شروع سفرش گذشته باشد میتواند برای درمان سیگار خود اقدام کند ، مقدار OT  ، اینکه سفرش خوب است و یا نه و هر دلیل دیگر نمیتواند موجب جلوگیری شخص از شروع سفر سیگار گردد . چه بسا شروع سفر سیگار خود باعث این شود که شخص سفرش هم مرتب گردد . شرط آمدن به لژیون سیگار مرتب بودن سفر OT نمی باشد .سیگار پارازیت ایجاد میکند و نمی گذارد OT کار خود را به درستی انجام دهد . بهترین سفر اولی ها آنهایی هستند که سر دوماه سفر سیگار خود را شروع میکنند

مسئله بعدی این است که ما به هیچ عنوان متدی تحت اینکه شخص سیگارش را کم کند و یا آنرا نصف کند نداریم . به هیچ عنوان سیگار را تیپر نمیکنیم و به هیچ عنوان نوع سیگار شخص را تغییر نمیدهیم .اینها همه تخلف است . روال درست و قانونی این است که سیگار قطع و مصرف آدامس شروع میگردد . مقدار آدامس تجویز شده برای شخص ، با توجه به مقدار مصرف سیگار وی تعیین میگردد . شخصی که 40 نخ سیگار می کشد مقدار آدامسش با کسی که 5 نخ میکشد متفاوت است و میبایست به این مسئله دقت شود . مقدار آدامس با توجه به نیکوتین دریافتی شخص از سیگار مشخص میگردد که بر روی بسته های سیگار قید شده است . معمولا هم توصیه میشود از آدامسهایی بدون طعم استفاده شود . نکته مهم این است که مقدار سفر کمتر از 10 ما نمی شود . در دوره سازگاری که 3 ماه است ، تیپر انجام نمی شود .

 

نکته دیگر ؛ در زمان سازگاری نمیتوان تیپر کرد ، اما آن اشخاصی که با مقدار کم آدامس شروع کرده اند را میتوان افزایش داد . در واقع شخص پس از پایان دوره سازگاری باید اعلام کند که چه مقدار آدامس مصرف میکند و ما بر مبنای آن ، تیپر را آغاز می کنیم.البته می توان یک حد اقلی را تعیین کرد .

اشخاص باید خود را مسافر سیگار معرفی نمایند .  در اعلام سفر به هیچ عنوان از به کار بردن نام تجاری سیگار ( مثل وینستون قرمز و کنت ... ) و نام تجاری آدامس (( مثل نیکولایف ، نیکورست و ..) استفاده نمی شود . دستور جلسات لژیون هم همان دستور جلسات هفتگی کنگره 60 می باشد که ما آنرا با مسئله سیگار ارتباط میدهیم .

در روزهای جمعه لژیون مرکزی ویلیام وایت در پارک طالقانی برای تهران و مراکز ورزشی دیگر در سایر شهرها  برگزار می گردد که دارای نگهبان ، دبیر و استاد است  ،  حتما از اعضای لژیون بخواهید در آن شرکت نمایند .

در ضمن به هیچ عنوان افرادی که در لژیون شرکت نمیکنند را پذیرش نکنید و شخص باید در لژیون حضور داشته باشد ، بداند آدامس برای او حکم دارو دارد ، اگر مصرف نکند برایش مشکل ایجاد میگردد . تجربه نشان داده آنهایی که در لژیون شرکت نمیکنند به هیچ عنوان موفق نخواهند بود .

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .