English Version
English

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ وادی اول

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ وادی اول

جلسه نهم از دوره شصت و سوم سری کارگاههای آموزشی کنگره 60 با دستور جلسه وادی اول و تأثیر آن روی من، در روز چهارشنبه 97/07/04 با استادی و نگهبانی مهندس و دبیری همسفر سلوا راس ساعت 9:50 آغاز به کار نمود.

سخنان مهندس:

دستور جلسه هفته آینده، وادی اول است. با تفکر ساختارها آغاز می شود، بدون تفکر آنچه هست رو به زوال می رود. من خودم به این تجربه و دانش رسیده ام که اگر ما فقط وادی اول را عمل کنیم و کار کنیم و آن را درک کنیم، کافی است. برای انجام هر کاری کمی تفکر و تمرکز کنیم. اگر همین کار را انجام بدهیم، تمام مسائلمان حل می شود و می توانیم خیلی از مشکلات را حل کنیم، ولی افسوس که ما از تفکر استفاده نمی کنیم. یک نفر به تازگی فوت کرده است (در گروه همسفران می آمد) میلیاردها تومان فقط بهره پولش را می گرفت، از دنیا رفت. 400، 500میلیارد تومان گذاشت برای یکسری آدمهای دیگر. من مطمئن هستم که تا یکسال دیگر، سر قبرش هم کسی نمی رود و فاتحه هم برایش نمی فرستند.

آقای بیل گیتس 100میلیارد دلار داشت، یک خیریه تاسیس کرد و تمامش را به این خیریه اختصاص داد. یک میلیون دلار هم به دخترش بخشید. اگر تمام آن پول را به دخترش می داد، نابودش می کرد. نهایت عمر ما، 80 سال می شود. از 70 سالگی که گذشت، دیگر کلاهت افتاد. مشکلات جسمی، فراموشی و از کارافتادگی شروع می شود. باید تفکر کنیم تا هوشیار و آگاه باشیم. هیچکس عمر جاودان نمی کند، هر عملی انجام بدهیم، به خودمان بر می گردد. ما اگر در تمام سطوح فکر کنیم، مسائل حل می شود.

ما برای چه مواد مصرف می کنیم؟ برای چه مواد مصرف نمی کنیم؟ یک میلیارد و پانصد هزار نفر از مردم کره زمین، دچار بیماری عدم تحرک هستند و گرفتار انواع و اقسام بیماری ها هستند. مخصوصاً در ایران، خانم ها بیشتر از آقایان. هر خانمی باید در روز حداقل 5000قدم راه برود، آقایان 8000قدم. کدام از ما راه می رویم؟ من اگر می خواهم موادمخدر مصرف نکنم، باید بدانم که چرا نباید مواد نکنم. 

ما با تفکر در ذهن خودمان، نقشه آینده را می کشیم، اینکه در آینده چه اتفاقی برای ما می خواهد بیفتند، برعهده ماست. اکثر جمعیت کشور با این دغدغه هایی که در کشور بوجود آمده است، سوء استفاده می کنند. شما یک قلم را اهتکار می کنید، در عوض بایستی 100قلم خریداری کنید. تصور می کنند که روی یک قلم استفاده زیادی می برند. من قوطی دی سپ را 210تومان می خریدم، الآن 1080تومان شده است، همه ی اینها هم داخلی هستند، دولت چه کار کند؟ حکومت چه کار کند؟ این دست آدم هاست. من دی سپ را گران نکردم، چون خرید قبلی من بود.

این سرزمینی هست که دختر و نوه های من بایستی در آن زندگی کنند. همه ی ما دست به دست داده ایم که حداکثر سوء استفاده را از این شرایط کنیم و با دست خودمان کشورمان را ویران کنیم. بخاطر این است که تفکر نیست، اعتقاد نیست، ایمان نیست، بخاطر این است که تصور می کنیم خداوند افسانه است و وعده های خداوند دروغ است.

روز دوشنبه نشست دیده بان را داشتیم، چند موضوع تصویب شد. تقریباً 50 روز دیگر لژیون های مالی تشکیل می شوند. چون همانطوری که گفتیم در کنگره 60 سه محور برایمان مهم است: 1ـ علم 2ـ نیروی متخصص 3ـ پول. هرکدام از اینها را نداشته باشیم، کلاهمان پس معرکه است، از نظر مالی الحمدلله خوب هستیم، ولی بایستی قوی تر و قوی تر باشیم. پول برای ما مهم است، ولی ما تمام خدماتمان را رایگان انجام می دهیم. بعضی ها پول اتوبوس و کرایه ماشین ندارند. رایگان کار می کنیم، بخاطر اینکه معتقد هستیم که خداوند پول را می رساند، افراد صالح هم به کنگره کمک می کنند.

ـ راهنمایانی که 4سال از تشکیل لژیونشان گذشته است و لژیون را تحویل داده اند، در صورتی که یکسری پارامترها را داشته باشند، می توانند تقاضای تشکیل لژیون مجدد بدهند. 1ـ چند تا از شاگردانش کمک راهنما شده اند؟ 2ـ چند تا از شاگردانش به رهایی رسیده اند؟  3ـ چند تا از شاگردانش عضو لژیون مالی بوده اند؟ بعضاً ما دیده ایم که راهنما به شاگردش گفته است که من صلاح نمی دانم که تو در لژیون مالی باشی. 

ـ تسهیلاتی هم برای افرادی که جزو لژیون مالی هستند، قائل خواهیم شد. 

ـ من تصور می کردم که اعضای کنگره 60، پولدار هستند، ولی دیدم که اکثر اعضای لژیون های مالی، قشر متوسط هستند. کسانی که پولدار هستند، اصلاً دستشان را رو نمی کنند. کسی که کتاب کنگره را خرید، قشر متوسط بود، کسانی که پولدار بودند، جرات نکردند که جلو بیایند. منظورم این است که اگر کسی جزو لژیون مالی شد، تصور نکنید که خیلی پولدار است. چون من ندیده ام که یک نفر از اول کنگره بیاید و بگوید آقای مهندس بیا این 500میلیون تومان برای کنگره، یا یک زمین 500میلیونی برای کنگره. من در ظرف این 20سال چنین فردی را ندیده ام که چنین کاری انجام بدهد. این تابحال برای من اتفاق نیفتاده است.

مسئله بعد، ورزش همسفران است. ورزش همسفران تازه شروع به کار کرده است. از مشهد می خواهند به تهران بیایند برای مسابقات، ممکن است نفری 200 ـ 300 هزار تومان هزینه در بر دارد و خیلی ها می دهند و برایشان مثل یک تور و تفریح است. بعضی همسفران می توانند کمک کنند و فیش پرداخت کنند و روی آن بنویسند کمک و حامی ورزش همسفران. 

ـ کلیه اعضای کنگره 60، به هیچ عنوان نمی توانند وارد بحث های سیاسی شوند.

ـ لژیون ساوه هم تائید شد که راه اندازی شود. 

ـ من چون بعنوان بنیان و نگهبان کنگره هستم، امین را بعنوان نماینده تام الاختیار بنیان کنگره انتخاب کرده ام و می تواند مثل یک بازرس عمل کند. 

ـ لژیون مالی سال اولش را نقداً پرداخت می کند، سالهای بعدی را یک تعدادی گفته اند قسطی می دهیم، بعد می خواهند پرداخت کنند، ایجنت می گوید که این قسط را در هفته لژیون مالی پرداخت کنید و به این خاطر که آمار واریزیشان بالاتر بشود، این کار را می کنند. در صورتی که این کار درست نیست و این مبلغ جزو پرداختی های گلریزان و هفته لژیون مالی بحساب نمی آید.

ـ فرم های جدید برای راهنماهای تازه واردین چاپ شده است، در حال مرتب سازی است، در سایت قرار می دهیم و برایشان پرونده درست می کنیم و آنها هم در مراسم شرکت می کنند و مانند راهنمایان، شال دریافت می کنند.

ـ وضعیت مالی تقریباً مساعد است ولی بایستی برای خرید زمین و قسمت های عمرانی کمک کنیم. 

 

نگارنده: مسافر احمد شریفیان

 

 

 

نام فایل

تاریخ

لینک

فایل صوتی سخنان مهندس

97/07/04

دانلود

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .