English Version
English

کارگاه های آموزشی کنگره ۶۰؛ نمایندگی کرج

کارگاه های آموزشی کنگره ۶۰؛ نمایندگی کرج

روز یکشنبه مورخ 07/01/ 1397 سومین جلسه از دور سی و ششم سری کارگاه های آموزشی کنگره ۶۰ نمایندگی کرج به استادی مسافر محسن،نگهبانی مسافر مرتضی و دبیری: مسافر پوریا با دستور جلسه " صورت مساله اعتیاد"  راس ساعت ۱۶آغاز به کار نمود.

سلام دوستان محسن هستم یک مسافر، خدا را شکر می‌کنم که این فرصت دوباره در اختیار من قرار گرفت تا بتوانم در این جایگاه خدمت کنم.

در ابتدا شروع سال تحصیلی کنگره را خدمت تمام دوستان تبریک می‌گویم زیرا همان‌گونه که میدانیم دستور جلسات کنگره هم، مانند مدرسه و دانشگاه با اول مهرماه شروع می‌شود و امیدوارم با این گردش ها و تغییرات حداقل یک تغییر مثبت نسبت به سال قبل در وجود خودم پیدا کنم. همان‌گونه که همه ما می دانیم صورت‌مسئله اعتیاد اصول کار کنگره 60 می باشد. روز اولی که وارد کنگره می‌شوم در مشاوره اولیه اولین چیزی را که به من آموزش دادند صورت‌مسئله اعتیاد است.

سال‌ها است که همه جوامع نسبت به مقوله اعتیاد به چشم بیماری نگاه می‌کنند و همیشه می‌گویند که فرد مصرف‌کننده بیمار است نه مجرم ولی دیدگاهشان نسبت به این بیماری چه بوده؟ که فرد مصرف‌کننده تا دیروز مصرف می‌کرده و امروز دیگر نباید مصرف کند اما چگونگی آن را هیچ‌کس به ما نگفت.

 بنده از زمانی که  متوجه شدم که مصرف‌کننده هستم به ‌صورت میانگین سالی یک یا دو بار اقدام به ترک اعتیاد می‌کردم، بنده خودم به یاد می‌آورم که هر شش ماه یک‌بار اقدام به ترک اعتیاد می‌کردم و به بهزیستی می‌رفتم.

 یک دوره یک یا دوهفته‌ای در آنجا بستری می‌شدم و دوباره نقطه سر خط، دیدگاه در مورد مسئله اعتیاد این‌گونه بود که فرد مصرف‌کننده‌ای که تا دیروز مواد مصرف می‌کرد اگر سه روز مصرف مواد را قطع کند بیماری‌اش به‌صورت کامل درمان می‌شد. به یاد دارم که در سال 85 که سم‌زدایی وارد ایران شده بود یک دوره برای سم‌زدایی با پای خودم به بیمارستان رفتم و در آنجا بستری شدم و هیچ‌چیز دیگر را به یاد نداشتم تا چهار روز بعد و زمانی که به هوش آمدم دقیقاً مانند فرد خماری بودم که فقط درد دست‌ وپا نداشتم، زمانی هم که برای مشاوره به دکتر مراجعه کردم به من گفتند که بعدازاین چند روز، سموم از بدن تو خارج‌شده است و تو دیگر مصرف‌کننده مواد نیستی و ازاینجا به بعد به غیرت تو بستگی دارد، این دفعه که من شروع به مصرف مواد کردم این باور به من القا شد که مصرف مواد تا آخر عمر باید با من بماند.

صورت‌مسئله اعتیاد دقیقاً همین نکته‌ها و نقاط کور را برای من روشن کرد که در اصل این‌ها همان صور پنهان مسئله اعتیاد هستند چراکه بعد از آن چهار روز علاقه‌ای به ادامه زندگی نداشتم قبل از اینکه بخواهم برای ترک مواد اقدام کنم تمام زندگی من درست پیش می‌رفت، کار، خانواده، تفریح، درآمد و... در کنار این‌ها مواد مخدر هم مصرف می‌کردم ولی زمانی که مواد مخدر کنار رفت احساس می‌کردم که تمام زندگی من ازهم‌پاشیده است.

پدر، مادر و همسرم تبدیل به دشمن من شده بودند، حتی میل به بیدار شدن برای رفتن به سرکار نداشتم، این‌ها مسائلی بودند که جناب مهندس در صورت‌مسئله اعتیاد برای همه ما روشن کرد و زمانی که این مسائل برای من روشن شد متوجه شدم که گره کارم کجا بوده است زمانی که جناب آقای مهندس مثلت درمان اعتیاد را رسم کردند به این نکته اشاره شد که جسم، روان و جهان‌بینی شما باید به تعادل برسد و در صورت‌مسئله اعتیاد دو مسئله کاملاً روشن شد.

اول اینکه درمان اعتیاد در کوتاه‌مدت به‌هیچ‌عنوان امکان‌پذیر نیست و درمانی شکل نمی‌گیرد. دوم اینکه حال که پذیرفتیم اعتیاد بیماری هست، پس درمان هر بیماری نیاز به یک داروی درمان مناسب دارد.

در مورد این مسئله دو نظریه وجود دارد:

1: هر ماده‌ای که شما مصرف می‌کردید خودش می‌تواند داروی درمان شما باشد.

2: تریاک یا همان شربت O.T که ما استفاده می‌کنیم بهترین، کم‌خطرترین و کم‌هزینه‌ترین دارو برای درمان اعتیاد است.

اما  اگر بخواهم روش D.S.T را به‌صورت کامل در زندگی خود یاد بگیرم متوجه می‌شوم که خیلی از مسائل دیگر در کنار اعتیاد بهبود پیدا می‌کند، این روش فقط برای درمان اعتیاد نیست، من به‌واسطه این روش ورزش کردن را شروع کردم چراکه من اولین بار که به استخر رفتم فقط در حد دو دقیقه توانستم شنا کنم که به‌مرورزمان نقطه تحمل بدنم بالا رفت و این بار پنج دقیقه توانستم شنا کنم که به‌مرور این نقطه تحمل بیشتر شد تا الآن که به نیم ساعت رسیده. از این روش در خیلی از مسائل می‌توانم استفاده کنم، برای درمان پرخوری، دیر بیدار شدن از خواب،  می‌توانم به‌راحتی طی پله‌های 21 روزه ساعت خواب را عقب بیاورم تا به ساعت دلخواه برسم.

اگر از این روش در زندگی‌ استفاده کنم متوجه می‌شوم که راحت‌ترین کار در استفاده از روش D.S.T درمان اعتیاد است، به شرطی که بتوانم از تمام اصول، قوانین و آموزش‌های کنگره در زندگی‌مان استفاده کنم.

 

تایپ و عکس: مسافر علیرضا ، مسافر علی و مسافر پوریا
ارایه گزارش:مسافر امیر حسین

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .