English Version
English

صورت مسئله اعتیاد، صورت مسئله جهان آفرینش است

صورت مسئله اعتیاد، صورت مسئله جهان آفرینش است

صورت مسئله اعتیاد، صورت مسئله جهان آفرینش است. زمانیکه ما با یک فرد مصرف کننده روبرو می‌شویم؛ در حقیقت قصد داریم بدانیم اعتیاد چیست؟ که در واقع به نوعی یک مسئله را مطرح می‌کنیم. پس هر مسئله‌ای نیازمندِ داشتن یک صورت مسئله است، و این صورت مسئله از ابتدای خلقت انسان یعنی روز ازل تا کنون با هزاران مجهول و هزاران جواب نادرست روبرو بوده است. اما کاری که در جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ توسط جناب مهندس صورت گرفت این بود که یک مجهول تحت عنوان سیستم ایکس و یک راهکار برای آن مطرح شد. 

وقتی سیستم ایکس به‌عنوان مجهول معرفی شد، معادله عملکرد براحتی به دست آمد و راهکارِ آن، طی شدن طول درمان و مطرح شدن این موضوع بود که اعتیاد یک بیماری پیش رونده، مرموز و لاعلاج نیست بلکه یک جایگزینی مزمن است. به این معنی که مواد مخدر بیرونی جایگزین مواد شبه افیونی درونی بدن شده‌اند، و همین باعث ایجاد اعتیاد در فرد شده است. و در ادامه راهکار آن، انجام سفری درست در طی ۱۱ ماه با داروی OT (شربت تریاک) و به روش تدریجی یا همان متد DST است. به این ترتیب این مسئله با یک مجهول به پاسخ رسید و در ادامه، این موضوع در اولین کنگره سراسری درمان اعتیاد در ایران که در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگذار شد، مطرح گردید و مورد پذیرش قرار گرفت. و در نتیجه صورت مسئله درمان اعتیاد برای اولین بار در هستی مطرح و پاسخ داده شد.

در یکی از نامه‌ها، جناب مهندس وقتی می‌خواهند از حضور وزیر کشور در پارک طالقانی سخن بگویند از یک مثال استفاده می‌کنند؛ ایشان اشاره می‌کنند هر کس که وارد جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ می‌شود انتظار دارد افرادی را با حال خراب و در شرایطی مانند بستری بودن در سی سی یو ببیند! اما با ورود به پارک هر کس مشغول ورزش و بازی و در شادترین حالت ممکن است و این برای دیگران بسیار تعجب‌آور است که چگونه افرادی که غرق در دنیای اعتیاد بوده‌اند اینگونه شاد و پر انرژی هستند؟ به این دلیل که سیستم ایکس همه آنها ترمیم شده است. اما چرا اشاره کردیم که صورت مسئله اعتیاد صورت مسئله جهان آفرینش است؟ چون صورت مسئله اعتیاد بیان می‌کند که انسان به غیر از اینکه صور آشکار و پنهان دارد؛ از جسم، روان و جهان‌بینی تشکیل شده است. یعنی هر آن چیزی که در کائنات وجود دارد یا به جسم انسان مربوط است، یا به روان و یا به جهانبینی او. در نتیجه این صورت مسئله و حل آن باعث شناختِ بیشتر ابعاد وجودی انسان شد و او را در راه رسیدن به تکامل و شناخت خودش یاری نمود. پس این صورت مسئله چیزی را حل کرد که ما در هر لحظه با آن سر و کار داریم یعنی شناخت خودِ ما. امیدوارم همه ما بتوانیم با حل صورت مسئله‌های زندگی‌مان به کشف مجهولات برسیم و به فرمان عقل نزدیک شویم.

 

همسفر بهار 
همسفران نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .