English Version
English

در باب دستور جلسه هفتگی: صورت‌مسئله اعتیاد

در باب دستور جلسه هفتگی: صورت‌مسئله اعتیاد

اگر بخواهیم در مورد صورت‌مسئله اعتیاد و آنچه در مورد این مسئله بسیار تا بسیار مهم، در کنگره آموخته‌ام بنویسم زمان زیادی وقت لازم است، اما به نظر من بهتر است ابتدا کمی در مورد خود واژه مسئله و صورت‌مسئله مینویسم.

آلبرت انیشتین دانشمند بزرگ می‌گوید: اگر یک ساعت برای فکر کردن بر روی یک مسئله وقت داشته باشم 55 دقیقه آن صرف تعریف دقیق صورت‌مسئله می‌کنم. برای حل مسائل چند گام، اساسی و شرط لازم است و ما بامطالعه‌ی کتاب جامع و کامل عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر عملی شدن تک‌تک این مراحل را می‌خوانیم. جناب مهندس دژاکام باتجربه‌ی ترک‌هایی که نتیجه نداشت راه‌حل جدیدی کشف کردند که همان متد DSTاست و تبدیل به بهترین راه‌حل و تنها روش قطعی اعتیاد شد و سپس با تشکیل کنگره 60 و به درمان رسیدن افراد مصرف‌کننده مواد مخدر و خواهان درمان این روش اجرا و ارزیابی شد. بدین ترتیب با تعریف مسئله و کشف راه جدید به دردهای دردمندان خواهان درمان پایان دادند. اهمیت تعریف مسئله و صورت‌مسئله را می‌توان در مثالی دیگر توضیح داد.

در سال 1885 لوئی پاستور منشأ بیماری‌های عفونی را کشف کرد و ثابت کرد که محافظت در مقابل آن‌ها از طریق تزریق میکروب‌های ضعیف شده که ایجاد بیماری خفیفی می‌کند امکان‌پذیر است و نتیجه این کار یک ایمنی فعال قابل‌اعتماد و طولانی خواهد بود، شاید آن زمان پذیرش این مسئله توسط انسان‌ها کار سختی بود، اما با گذر زمان و این‌که بشر احساس نیاز شدید به واکسیناسیون را در خود احساس کرد و شاید به گفته‌ی آقای امین در سی دی قیاس ظرفیت پذیرش در انسان‌ها به وجود آمد و کشف صورت‌مسئله بیماری‌های واگیردار و واکسیناسیون توسط پاستور، تحولی عظیم در علم پزشکی به وجود آورد.

این مثال، با روش  ابداعی جناب مهندس و کشف صورت‌مسئله اعتیاد فاصله ندارد و چه‌بسا مفیدتر و کارسازتر است و نجات بیماران اعتیاد و خانواده‌هایشان از نابودی محض است، زیرا به گفته جناب مهندس در سی دی ساختن قالب، بیماری اعتیاد بسیار بدتر از بیماری وبا است.

از دیدگاه قرآن مهارت در حل مسائل مختلف زندگی، زمانی حاصل می‌شود که انسان مراحل ایمان، تقوا و بندگی خالصانه خداوند را طی کرده باشد و به لحاظ ارتباط قلبی با خداوند و کمک گرفتن از او و عمل به دستورات او، در این حال است که خداوند درهای حکمت را به روی بندگان خالص خویش می‌گشاید و او را در حل مسائل یاری می‌فرماید.

جناب مهندس می‌فرمایند: راه‌حل درمان اعتیاد را صورت‌مسئله هموار کرد و فهمیدیم مشکل کجاست و باید چگونه حل شود. اعتیاد را نه مسمومیت شناخته و نه وابستگی دارویی و گفتند اعتیاد جایگزینی است، مواد مخدر بیرونی جایگزین سیستم شبه افیونی بدن شده و باید سیستم بازسازی شود ولی متأسفانه هنوز بعضی پزشکان و علمای اعتیاد این را نپذیرفته‌اند و معتقدند فرد برای درمان دیگر نباید هیچ‌وقت مواد را ببیند چون وسوسه وجود دارد و دلیل این نظریه نداشتن صورت‌مسئله اعتیاد است، صورت‌مسئله اعتیاد مطرح کرد که بین نیاز و وسوسه تفاوت است، صورت‌مسئله اعتیاد مطرح کرد که اعتیاد می‌تواند زمینه ژنتیکی داشته باشد. مثلاً ژن به‌گونه‌ای است که سروتونین یا اندروفین خوب ترشح نمی‌شود یعنی مواد بیوشیمی بدن در اثر ژن معیوب در حالت تعادل نیست، صورت‌مسئله اعتیاد مطرح کرد به آن چیزی که می‌گویند افسردگی بعد از زایمان، خماری بعد از زایمان است چون در زمان حاملگی به خواست خداوند مواد بیوشیمی در بدن زیادتر ترشح می‌شود ولی بعد از زایمان این سطح ترشح پایین می‌آید و این حالت خماری مواد بیوشیمی بدن است. صورت‌مسئله اعتیاد مشخص کرد خیلی از بیماری‌ها به خاطر نامتعادل بودن مواد بیوشیمی بدن به وجود می‌آید مثل میگرن و... . اگر این سیستم خوب کار کند درنتیجه سیستم ایمنی خوب کار می‌کند و خود بدن خودش را بازسازی می‌کند و همه‌ی این‌ها زاییده‌ی صورت‌مسئله اعتیاد است.

برای متعادل نگه‌داشتن سیستم بیوشیمی بدن دو راه وجود دارد: 1- باسیم (داروی OT و متد DST) 2- بی‌سیم (تفکرات و جهان‌بینی). متعادل و بالانس نگه‌داشتن سیستم شبه افیونی بدن یعنی فرد از خمر خوبی برخوردار است و خمر برای انسان بسیار مهم است. به فرموده جناب مهندس در سی دی انرژی، خمر و سطح انرژی در انسان رابطه مستقیم دارد و به‌هرحال شخصی که از خمر خوبی برخوردار است بهشت درونی را تجربه خواهد کرد و آنگاه بی می مست و بی شراب  شوریده است. کلامم را با آیه‌ای از کلام اله به پایان می‌رسانم. سوره بقره آیه 269: «خداوند به هر که بخواهد حکمت (مهارت حل مسئله) عطا می‌کند و به هر که حکمت عطاشده، نیکی فراوان داده‌شده و جز خردمندان متذکر نمی‌گردند.»

با احترام؛ کمک راهنما هم‌سفر سمیه
تایپ: هم‌سفر فاطمه ف
وبلاگ همسفران شیخ بهایی  

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .