English Version
English

درمان قطعی اعتیاد با حل صورت مسئله اعتیاد

درمان قطعی اعتیاد با حل صورت مسئله اعتیاد

سلام دوستان زهره هستم یک هم‌سفر؛

صورت‌مسئله اعتیاد در سال‌های 75 و 76 توسط مرد بزرگی به نام جناب آقای مهندس حسین دژاکام حل گردید که البته معما چو حل گشت آسان شود، شاید یک مسئله چندین راه‌حل داشته باشد اما مهم‌ترین کاری که در صورت‌مسئله اعتیاد توسط جناب دژاکام و روش تدریجی یا تیپرینگ انجام شد این بود که ریشه ترک‌های نافرجام و ناموفق پیدا شد و آن عدم شناخت صور پنهان انسان و به‌طورکلی شناخت انسان بود که یافته‌های علمی زیادی دستاورد این مسیر و  حل این صورت‌مسئله بود زیرا در ترک‌ها بیشترین توجه به‌ عکس‌العمل‌ها آشکار جسم یا سم‌زدایی بوده و هست.

این عکس‌العمل‌ها شامل عرق کردن، استخوان‌درد و سیم‌کشی پاها و بازوها، گرفتگی عضلات، بی‌خوابی و اسهال و ... هست که باوجوداین عوارض حتی اگر دارو هم مصرف نشود مکانیزم بدن طوری عمل می‌کند که حداکثر پس از یک یا دو هفته به حداقل خود می‌رسد و روبه  تعادل می‌رود که البته برای برطرف کردن آن به روش‌های مختلف می‌توان عمل کرد؛ اما عکس‌العمل‌ها پنهان جسم که شامل افسردگی ناامیدی، بی‌خوابی، کندذهنی ناتوانی جنسی و انزال سریع و ... می‌باشد، به علت عدم شناخت انسان، توجه چندانی نشده و نمی‌شود. باید دانست وجود این اختلالات ریشه در ضعیف شدن سیستم ضد درد بدن و عدم تولید و بازدهی نامناسب سیستم‌های تولیدکننده مواد شبه افیونی جسم انسان است که بایستی به‌آرامی ترمیم و بازسازی شوند و در ادامه کار خود را شروع کنند.

در حل صورت‌مسئله اعتیاد مشخص شد مشکل یک فرد مصرف‌کننده کجاست و این مشکل چگونه باید حل شود و همچنین مشخص شد که اعتیاد نه وابستگی به مواد است و نه مسمومیت دارویی و اینکه مصرف مواد مخدر به علت اینکه بر روی مواد شبه افیونی و ساختار جسم تخریب ایجاد می‌کند، درمان در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست؛ زیرا سیستم‌های تخریب‌شده ضد درد و سیستم‌های تولیدکننده مواد شبه افیونی باید مجدداً راه‌اندازی شوند. برای درمان، گروه‌بندی معتادان یا مصرف‌کننده‌ها و راه‌حل‌های اجرایی و کاربردی مناسب برای هر گروه باید مشخص شود و باید این را نیز بدانیم که برای درمان و معالجه یک مصرف‌کننده باید سه پارامتر را در نظر بگیریم، جسم، روان و جهان‌بینی؛ که اگر فردی فقط روی جسم و روان خودکار کند و در جهان‌بینی تغییری ایجاد نشده باشد مشکل او باز حل نمی‌شود و مجدداً به اعتیاد کشیده می‌شود.

مسئله دیگر که آقای مهندس در سی دی صورت‌مسئله اعتیاد مطرح کردند این است که  وقتی میگویند اعتیاد ژنتیک است باید بگویند چرا و چگونه و کجای آن ژنتیک است؟ علم کنگره می‌گوید آنجایی که مثلاً ژن شخص به‌گونه‌ای هست که اندورفین یا دوپامین یا سروتونین خوب عمل نمی‌کند، یعنی مواد بیوشیمی شخص تعادل ندارد و مثال دیگری که ایشان مطرح فرمودند، در دوران بارداری مواد بیوشیمی مادر چندین برابر تولید می‌شود و بعد از زایمان میگویند افسردگی بعد از زایمان که این خماری بعد از زایمان در اثر مواد بیرونی نیست بلکه از مواد بیوشیمی بدن است. صورت‌مسئله اعتیاد روشن کرد که خیلی از بیماری‌ها در اثر عدم تعادل سیستم بیوشیمی است که اگر بازسازی شود بدن خود را ترمیم می‌کند. پس در صورت‌مسئله اعتیاد فهمیدیم در بیماری اعتیاد مواد مخدر بیرونی جایگزین مواد شبه افیونی بدن شده است و این مسئله باعث اختلال در جسم، روان و جهان‌بینی شده است که باید در طول یازده ماه با روش DST و داروی OTو همچنین گرفتن آموزش‌های جهان‌بینی  به تعادل و درمان برسند تا این سیستم‌ها مجدداً راه‌اندازی شوند.

نویسنده: کمک راهنما خانم زهره (لژیون هفتم)

نمایندگی: همسفران شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .