English Version
English

کارگاه آموزشی عمومی کنگره 60; وادی چهاردهم و تاثیر آن بر روی من

کارگاه آموزشی عمومی کنگره 60; وادی چهاردهم و تاثیر آن بر روی من

جلسه اول از دوره بیستم دوم کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی دانیال اهواز با استادی  مسافر آقای "محمد، نگهبانی مسافر آقای "اکبر" و دبیری مسافر آقای "محمدو با دستور جلسه " وادی چهاردهم و تاثیر آن بر روی من " در روز یکشنبه مورخه 1397/06/25 رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

دستور جلسه:وادی چهاردهم و تاثیر آن بر روی من

سخنان استاد:

خیلی خوشحال هستم که در این جایگاه می‌توانم چند دقیقه را در کنار شما دوستان خدمت کنم .در ابتدا ایام دهه محرم را تسلیت می‌گویم و امیدوارم من و همه دوستان که سعی داریم در جهت ارزش‌ها گام برداریم و با الهام گرفتن از پیام اصلی عاشورا در این راه قدم برداریم .از عاشورا فقط صور ظاهرش را نبینیم بلکه صور پنهان این واقعه را هم ببینیم زیرا جناب مهندس در این مورد فرمودند : ما از واقعه عاشورا می‌توانیم  زاویه محبت را هم ببینیم که عقل ، ایمان و محبت باهم مختلط شد تا چنین واقعه عظیمی شکل گرفت .

دستور جلسه:وادی چهاردهم و تاثیر آن بر روی من

وادی چهاردهم در مورد عشق و محبت است که در انتهای وادی‌های چهارده‌گانه کنگره 60 قرار دارد که پیامش عشق و محبت به هم نوع ، عشق و محبت به طبیعت عشق و محبت بدون چشم‌داشت و بدون نیاز به جبران  می‌باشد. همان‌گونه که آموزش گرفته‌ایم همه ما قطره‌ای از اقیانوس خالق هستیم و این به معنی این است که مقداری از عشق و محبت خالق درون ما هم وجود دارد و اینکه چه مقدار بتوانم این محبت را به تکامل برسانم بستگی به خودم دارد. جناب مهندس همیشه می‌فرمایند بحث ما در کنگره یک بحث عملی می‌باشد نمی‌شود من از محبت صحبت کنم و شعار محبت بدهم ولی در اخلاقم و رفتارم و کردارم خلاف آن را نشان دهم زیرا محبت یک مسئله عملی و حسی هست. جناب مهندس می‌فرمایند :محبت واقعی از عقل و ایمان نشئت‌گرفته است مثل عشق و محبتی که یک راهنما نسبت به ره‌جوهایش دارد ، عشق و محبتی که باعث می‌شود یک راهنما از خیلی از امورات شخصی‌اش بگذرد و بیاید اینجا تنها عشق و محبت را پیاده کند.همچنین مرزبانان محترم و یا مسئولین بخش او تی و دیده‌بانان محترم و جناب آقای مهندس دژاکام و خانواده محترم ایشان که واقعاً وقف این کار هستند آیا این خدمات را می‌شود چیزی  به‌جز عشق و محبت روی آن نام دیگری گذاشت ؟

دستور جلسه:وادی چهاردهم و تاثیر آن بر روی من

دوستانی که تشریف برده‌اند آکادمی تهران می‌دانند آقای مهندس و همسرشان و پسرشان و دخترانشان با تمام وجود و تمام‌وقت در جایگاه‌های مختلف در حال خدمت در کنگره  60 هستند آیا چیزی بالاتر از این هست که یک نفر خود را وقف افرادی کند که حتی نام آن‌ها را نمی‌داند و نمیداند کجا زندگی می‌کنند . آقای مهندس در صحبت‌های روز چهارشنبه فرمودند محبت و عشقی واقعی عشق و محبتی است  که انسان نسبت به هم نوع خود دارد بدون آنکه آن فرد را بشناسد .

ما اکنون در جامعه مشکلات اقتصادی بسیاری داریم که این برمی‌گردد به بی‌مهری بعضی از افراد جامعه مثلاً فردی که احتکار می‌کند و یا کسی که گران‌فروشی می‌کند با توجه به این‌همه مشکلات اقتصادی که مردم گریبان گیرش هستند چنین افرادی به‌هیچ‌وجه محبتی درونشان وجود ندارد و انسانی که خالی از عشق و محبت باشد مانند ظروف تهی است و اگر کلام من از عشق و محبت سرچشمه نگرفته باشد لاجرم بر دل نمی‌نشیند. کسی که محبت و عشق دارد از آزار به مورچه هم خودداری می‌کند مثل یکی از دوستان کنگره‌ای‌ام که می‌گفت از زمانی که به کنگره آمده‌ام نسبت به همه‌چیز حس تازه‌ای دارم نسبت به درختان ، پرندگان و انسان‌های اطرافم حس مثبتی دارم و اگر به این مراحل برسم آن‌وقت است که می‌توانم در عمل قسمت دوم وادی را که تأثیر محبت روی من هست در نظر بگیرم.یعنی ببینم و بررسی کنم که آموزش‌ها و محبت‌های کنگره بر روی من و محبت‌های من بر روی دیگران چه تأثیری گذاشته است .

دستور جلسه:وادی چهاردهم و تاثیر آن بر روی من

 

نگارش : مسافر علی
 عکس: مسافر محمد
کنگره 60 نمایندگی دانیال اهواز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .