English Version
English

عدالت؛ نمایندگی بهشهر

عدالت؛ نمایندگی بهشهر
دومین جلسه از دور سوم سری کارگاههای آموزشی مجازی خانم های همسفر کنگره 60 نمایندگی نیما یوشیج (بهشهر) با استادی  کمک راهنمای محترم همسفر " خانم هاجر " با دستور جلسه "عدالت، آیا همه افراد در کنگره با هم برابرند؟"برگزار شد.
 
 
موضوع عدالت موضوعی نیست که بتوان به راحتی در مورد آن مطلب نوشت عدالت یعنی تعادل، تعادل یعنی هر چیزی در جایگاه خودش باشد عدالت یکی از خواسته های درونی انسانهاست تمام انسانها خواستار عدالت می باشند و همواره در زندگی خود از آن دم میزنند و از نابرابری و تبعیض بیزارند اما عدالت در همه جا به مفهوم برابری و یکسان بودن نیست. فردی که بتواند در درون خودش بین نیروهای درونی خود عدالت را برقرار کند قدر مسلم در زندگی بیرونی هم میتواند انسان عادل و متعادلی باشد.
 
 اما در مورد قسمت دوم که آیا همه ی افراد در کنگره با هم برابرند؟ ما  در کنگره اعتقاد داریم درمان فوق ترک است و تعادل فوق درمان برای رسیدن به چنین تعادل و آرامشی پارامترهایی مانند عدالت ، معرفت و عمل سالم را می طلبد که همان آرم کنگره 60 است پس تا شناخت و آگاهی از موضوعی نداشته باشیم در حقیقت معرفت آن را کسب نکرده باشیم نمی توانیم عمل سالم انجام دهیم.  کسی که نتواند عمل سالم انجام دهد هیچ وقت نمیتواند با عدالت رفتار کند پس قبل از عدالت باید معرفت و دانایی داشته باشیم.وگرنه دچار مشکل میشویم مثل درمان بیماری اعتیاد یک مصرف کننده اگر بخواهد یکدفعه مواد را قطع کند دچار مشکل میشود ولی وقتی کنگره میگوید از روی دانش و معرفتی که کسب میکند میتواند مواد را تدریجی و بدون مشکل قطع کند.
 
آیا کسانی که می دانند با کسانی که نمی دانند با هم برابرند ؟ نه چنین نیست ،، در کنگره 60همه ی افراد با هم برابر نیستندتازه وارد یک جایگاه دارد سفر اولی یک جایگاه کمک راهنما مرزبان و...هر کدام یک جایگاه خاص خود را دارد البته در بعضی جهت ها این جایگاهها ممکن است یکسان باشد مثل اینکه همه روی یک صندلی می نشینیم با هم فرقی ندارند و یا زمانی که وارد کنگره می شویم تمام عناوین و القابها را بیرون از درب کنگره می گذاریم و به عنوان مسافر یا همسفر وارد می شویم. بستر برای همه یکسان است و هر کس به اندازه معرفت و آگاهی خودش خود از این بستر میتواند استفاده کند. در لژیون آیا سفر اولی که به حرف راهنما گوش میدهد با سفر اولی که به حرف راهنمایش گوش نمیدهد و نا منظم است آیا با هم برابرند؟ 
 
آیا آنهایی که خدمت میکتتد با کسانی که خدمت نمیکنند برابرند؟ نه اینها برابر نیستند، هر کدام جایگاه خاص خودشان را دارند این عین عدالت است پس در کنگره 60 افراد با هم برابر نیستند و باید یاد بگیریم و بپذیریم که برخوردهایی که با ما میشود عین عدالت است و این نتیجه جایگاهی است که خودمان برای خودمان فراهم میکنیم.
 
 
 
با سپاس همسفرهاجر، لژیون هفتم (خانم هاجر)
تهیه گزارش : همسفر ملیحه 
همسفران نمایندگی ، نیما یوشیج (بهشهر)

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .