English Version
English

کارآگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ عدالت، آیا همه افراد در کنگره با هم برابرند؟

کارآگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ عدالت، آیا همه افراد در کنگره با هم برابرند؟

بسمه تعالی


این جلسه، جلسه چهارم از دوره شصت و سوم سری کارگاههای آموزشی کنگره 60 ، با دستور جلسه عدالت، آیا همه افراد در کنگره با هم برابرند؟ در روز چهارشنبه 97/5/24 با نگهبانی و استادی مهندس و دبیری همسفر سلوا راس ساعت 9:50 آغاز به کار نمود.

عدالت، آیا همۀ افراد در کنگره 60 با هم برابر هستند؟
در گروههای دیگر می گویند که عدالت یعنی همه باهم برابریم. عدالت به این معنی نیست که همه با هم برابر باشند، در اصل همه برابر هستند، ولی جایگاههایشان باهم فرق می کند. طبق کلام الله شریف، آیا بینایان با نابینایان برابرند؟ آیا دانایان با نادانان برابرند؟ آیا آنهایی که فساد می کنند و آنهایی که فساد نمی کنند با هم برابرند؟ اینها با هم متفاوت هستند.
در کنگره 60 هم همینطور است، کسانی که خدمت می کنند و کسانی که خیانت می کنند، نمی توانند برابر باشند. شما فکر کنید که در ارتش همه با هم برابر باشند، ستوان، سرگرد، سرباز، سروان، تکلیف چه می شود؟ ما در کنگره در بعضی سطوح باهم برابریم، مثلاً همه در خدمت کردن، نظافت و ... مشارکت می کنیم، ولی به طور کلی هر کسی باید جایگاه خودش را داشته باشد.
مرزبان ، دیده بان، نگهبان، ایجنت، جایگاه خاص خودشان را دارند. اصلاً اینطور نیست که بگوییم، ما یک مشت مصرف کننده هستیم که همه با هم برابریم.
قبل از کنگره یک شرکتی را را سه نفری تأسیس کردیم، من هم مدیرعامل شرکت بودم. روز بعد رفتم سر کار، دیدم یکی از شرکاء نشسته روی میز من و پای خودش را گذاشته روی میز من. گفتم چرا این کار را کردی؟ گفتم ما اینجا، سه مدیرعامل داریم، سه کارمند، سه آبدارچی داریم. گفتم من دیگر نیستم و همانجا خارج شدم.  

وقتی راهنما، حرفش را به شاگردش می گوید، شاگردش باید قطعاً حرفش را به اجراء در بیاورد. اینطور نیست که بگوییم ما در کنگره آمده ایم و همه با هم برابریم. در کنگره هر کسی به اندازه خدمتی که می کند و جایگاهی که دارد و ارزشی که برای انسانها قائل می شود، با هم برابر نیستند.
در شهر تبریز، یکی از راهنماها از چند نفر از شاگردانش پول گرفته است، از یکی 25میلیون، از یکی 10 میلیون، از یکی 7 میلیون. آیا این راهنما با بقیه افراد و راهنماها برابر است؟
ما از روز اول این موضوع را برای همه حل کردیم، که چنین تفکری پیش نیاید که همه بگویند شما مسافرید ، ما هم مسافریم. افراد در کنگره نسبت به جایگاه و کاری که انجام می دهند، در آن جایگاه ارزش پیدا می کنند. در کنگره 60 آموزش دیدیم که کسانی که به ما خدمت می کنند، باید مورد احترام واقع شوند. خوشبختانه در این جهت کنگره 60 به یک بلوغ خاصی رسیده است، در پرتوی آن علمی که کسب کرده است، به این بلوغ رسیده است. ما آموزش دی اس تی را انجام می دهیم و حتی در متد دی اس تی هم افراد باهم برابر نیستند، طول درمان درست است، ولی مقدار دارویی که می خورند، برابر نیست.
همسفران بایستی سی دی ها را بنویسند، هر شاگردی گفت که من نمی نویسم، بگویید که تشریف ببرید بیرون. باید شخص بنویسد تا حافظه اش راه بیفتد.

ما همه چیز را پیش بینی می کنیم، بنابراین جوابش را هم می دهیم. ما در حرمت کنگره می گوییم، به هر شخصیت حقیقی و حقوقی نبایستی پول پرداخت کنید، وقتی مواجه می شوید با این موضوع، می گوییم مگر در حرمت کنگره نمی خوانیم که نبایستی پول بدهید؟ اگر در حرمت کنگره 60 این موضوع را ننوشته بودیم، هر روز بایستی جوابگوی هزاران نفر می بودیم.  الآن در کنگره 60 ، این اتفاق خیلی کم رخ می دهد.
این دستورجلسه هم همینطور است، همه چیز را گفتیم که یک نفر نیاید بگوید که ما در کنگره همه با هم برابر هستیم و بگوید که من با راهنما و ایجنت هیچ فرقی ندارم. ما می گوییم که تو از زمین تا آسمان فرقی داری . ما داریم برای تو هزینه می کنیم، خرجت می کنیم و آموزشت می دهیم. یک راهنما از نیشابور می گفت که من ظرف یکسال نزدیک به 50 نفر را به رهایی رسانده ام، این بسیار ارزشمند است. اگر یک نفر را بکشی انگار تمام انسانها را کشته ای، اگر یک نفس را احیاء کنی، انگار تمام انسانها را احیاء کرده ایم. خوب این راهنما با آن رهجو برابر است؟
مسئله دیگر؛
در تمام شعب، جلسه آقایان روز یکشنبه و سه شنبه، به مفهوم واقعی بسته هستند، یعنی همسفر آقایان را نمی توانیم در روزهای یکشنبه و سه شنبه داشته باشیم. منظور این است که همسفران آقایان باید آموزش ببینند، همسفران آقا بایستی آموزش ببینند. بنابراین یکسری راهنمایان در تمام شعب می آیند و پیام می دهند. کسانی هم که مشاوره می دهند، بایستی برای همسفران آقا فرم پر کند. باید کاری کنیم که همسفران آقایان، مثل همسفران خانم، قدرتمند باشند.
به زودی در اول شهریور، اردوی سراسری خواهیم داشت. به خاطر معذوراتی که داریم، فقط 300 نفر را در اردو ثبت نام کرده ایم. دستورجلسه ایجنت، به هفته های آینده موکول خواهد شد.

برنامه نهم شهریور، رونمایی کتاب را خواهیم داشت، در آنجا اولین کتاب به حراج گذاشته خواهد شد. آنجا گروه ارکست کنگره 60 هم چند برنامه موسیقی خواهند داشت. احتمالاً ممکن است برای کنگره دانش اعتیاد هم گروه موسیقی حضور داشته باشند. این گروه موسیقی مشهور شده است و به زودی ممکن است در تورهای مختلف هم دعوت شوند.
باید ترتیبی اتخاذ کنیم که هیچ همسفری، چه آقا و چه خانم ، نتواند وارد جلسه شود، مگر اینکه فرم مشاوره و جلسه را داشته باشد.
Dsab هم انشاء الله مهرماه می آید. سی دی ها هم به سختی پیدا می کنیم، قیمت سی دی ها هم بسیار بالا رفته است.
همسفران هم حتماً بایستی در روز رهایی حضور داشته باشند، اگر نتوانستند حضور داشته باشند، یک نفر را به صورت جایگزین بگذارند.
از اینکه به صحبت های من گوش دادید، از همه شما سپاسگزارم.

نام فایل

تاریخ

لینک

فایل صوتی سخنان مهندس

97/5/24

دانلود

نگارنده: مسافر احمد شریفیان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .