English Version
English

گزارش لژیون ویلیام ال وایت (درمان سیگار)

گزارش لژیون ویلیام ال وایت (درمان سیگار)

گزارش لژیون ویلیام ال وایت (درمان سیگار) شعبه رودکی شهر قدس روزهای یکشنبه مورخه 97/5/21 به کمک راهنمایی مسافر مسلم و با دستور جلسه «وادی سیزدهم و تأثیر آن روی من» با استادی مسافر محمود و دبیری مسافر پیمان رأس ساعت 15/30 آغاز بکار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد:

پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است؛ این وادی می‌خواهد به ما بگوید در این جهان همه‌چیز دائماً در حال تغییر تبدیل و ترخیص می‌باشد که این چرخه تا ابد ادامه خواهد داشت به‌عنوان‌مثال به دلوی اشاره می‌کند که به چاه انداخته می‌شود جهت بالا آوردن آب، زمانی که دلو به آب نزدیک می‌شود تغییرات به‌وضوح مشاهده می‌گردد و زمانی که به آب رسید و پر شد در آن لحظه تبدیل به یک ظرف پرآب می‌گردد و درنهایت ظرف را بالا می‌کشیم و ترخیص اتفاق میافتد ولی وقتی ظرف پرآب به بالا رسید حتماً باید آب آن را خالی کرد و مجدداً ظرف برای پر شدن به چاه انداخته می‌شود ...

در مسئله‌ی درمان سیگار یا نیکوتین هم همین‌طور است.

زمانی که فرد وارد لژیون ویلیام می‌شود راهنما به او دستور قطع سیگار را می‌دهد و به او می‌گوید مصرف آدامس نیکوتین را آغاز کند و به مدت سه ماه طول می‌کشد که این سازگاری صورت بگیرد ولی در همین سه ماه پدیده‌ی سازگاری نیز ما به‌وضوح شاهد تغییرات در آن فرد هستیم تا درنهایت در پایان پدیده‌ی سازگاری فرد تبدیل می‌شود از یک فرد سیگاری به یک فرد مصرف‌کننده‌ی آدامس تبدیل خواهد شد.

حال اگر این فرد در پدیده سازگاری هم‌زمان به سیگار کشیدن ادامه دهد و گریز بزند چه اتفاقی میافتد؟ شاید تغییرات اندکی اتفاق بیافتد و تبدیل و ترخیص هم صورت بگیرد اما واقعی نیست و نمی‌توان از او انتظار داشت که درمان کامل برایش اتفاق بیافتد، اما پس از پایان سفرش و رسیدن به رهایی آیا همه‌چیز تمام می‌شود؟ خیر چون ظرف طرف پرشده و با دریافت گل رهایی از سفر اول ترخیص می‌گردد و مجدداً ظرف او خالی می‌شود و او سفر دوم را آغاز می‌کند تا آموزش‌های بیشتری بگیرد و ظرفش را پر کند و این چرخه تا ابد همین‌طور به کارش ادامه می‌دهد چون پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است.

تهیه: مسافر پیمان
وبلاگ نویس: مسافر سعید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .