English Version
English

مقاله در ارتباط وادی یازدهم

مقاله در ارتباط وادی یازدهم
وادی یازدهم وادی  سختی است و به‌آسانی نمی‌شود در رابطه با آن صحبت کرد، باید به اتمام وجود آن را لمس کرده باشید تا توانایی صحبت درباره وادی یازدهم را داشته باشید. در ابتدای وادی دیالوگی بین اهریمن ویارانش برقرار است و زمانی که همه‌جا نور مطلق بود، از میان این سفیدی نقطه تاریک شروع به رشد کرد.

چشمه همراه با زایش و پویایی است و اما  آیا همه چشمه‌ها این زایش مثبت رادارند و اگر این‌چنین است چرا انسان‌ها راه را اشتباه می‌روند؟ در کل جهان هستی تقابل دونیروی روحانی و اهریمنی وجود دارد و غلبه هرکدام از این دو راه زندگی ما را مشخص می‌کند. انسان موجودی است مختار و با اختیارش می‌تواند راه خود را پیدا کند و چه اتفاقی می‌افتد که راه اشتباه را انتخاب کند؟

غلبه اهریمن ویاران اهریمن و خواسته‌های نفسانی باعث می‌شود که انسان از زاینده بودن خارج بشود و راه را اشتباه برود. نکته‌ای در این وادی وجود دارد که چشمه را از رود جدا کرده، تمام رودها از یک چشمه منشأ می‌گیرند و تا زمانی که چشمه جوشان نباشید نمی‌توانید به رود خروشان تبدیل شوید.

چشمه زاینده در طبیعت به منابع آب متصل است یعنی منابع آبی زیرزمینی آن‌قدر باید ظرفیتشان زیاد بشود که از دل زمین بیرون بزنند و تبدیل به چشمه بشوند در ما انسان‌ها هم به همین‌گونه است زمانی که به منابع اطلاعاتی و دانایی نزدیک شویم ظرف ما پر و سرریز می‌شود و تبدیل به چشمه می‌شویم با ورود به کنگره ما به یک سری منابع اطلاعاتی وصل می‌شویم.

قبل از وادی یازدهم ما 10 وادی را پشت سر گذاشته‌ایم و تا زمانی که وادی‌های گذشته را زندگی نکرده باشیم در وادی یازدهم نمی‌توانیم به چشمه تبدیل بشویم. ممکن است چشمه‌ای ایجاد شود ولی به رود تبدیل نشود این‌زمانی است که ما در یک مرحله از دانایی متوقف‌شده‌ایم. انسان همواره باید درحرکت باشد درکنگره به دو مورد به‌کرات اشاره می‌کند و آن تفکر و حرکت می‌باشد  و این دو نکته لازمه زندگی انسان است اگر انسان درجایی متوقف شود باعث سقوط فرد می‌شود.

یکی از علت‌هایی که با ورود به کنگره نام مصرف‌کننده از معتاد به مسافر تغییر کرده همین حرکت کردن می‌باشد، معتاد از اعتیاد می‌آید و وابستگی است و مسافر یعنی رونده و در حال حرکت. درکنگره برای جدا شدن از هر ضد ارزشی باید سفر کنیم چه در قالب مسافر و چه در قالب همسفر. در وادی هم اشاره می‌کند که اگر مادیات بر تو سوار باشد دقیقاً نقطه است که شیطان موفق شده است.

در وادی به منابع اطلاعاتی و اختلاف‌پتانسیل اشاره می‌کند:

در زندگی ما هرزمانی که تغییر جایگاه اتفاق می‌افتد باعث انرژی می‌شود و این انرژی برای حرکت لازم است.

در ابتدا، شروع هر کاری با سختی همراه  است و باید انرژی زیادی صرف کنیم ولی اگر مسیر را ادامه دهیم باانرژی کمتر می‌توان مسیر را رفت و با تغییر جایگاه و بالا بردن آگاهی و دانایی انرژی را ایجاد کنید. درحرکت نباید درجایی متوقف نشوید چراکه برای شروع باید دوباره انرژی زیادی صرف کنید. کنگره به‌راحتی منابع اطلاعاتی را در اختیار ما قرار داده تمام ساعات آموزشی، وادی‌ها و نوشتارها و کمک راهنمایان همه و همه منابع اطلاعاتی ما هستند.

در دعای کنگره هم اشاره می‌کند که ما در پی هم روان شده‌ایم و بازهم به حرکت اشاره‌شده و به‌جایی برسیم که ازآنجا انشعاب یافته‌ایم. این زندگی فرصتی است که به همه ما داده‌شده تا به تکامل برسیم و امیدواریم از این فرصت نهایت استفاده را ببریم و به رودهای خروشانی تبدیل بشویم و باوجود همه سختی‌هایی را که در مسیرمان وجود دارد به بحر و اقیانوس برسیم.

 

نویسنده: مسافر علی عربی
نمایندگی سمنان

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .