English Version
English

ارتقاء دانایی و تبدیل شدن به چشمه جوشان

ارتقاء دانایی و تبدیل شدن به چشمه جوشان

سلام دوستان عاطفه هستم، یک همسفر؛ تیتر وادی یازدهم با این عنوان شروع می‌شود که چشمه‌های جوشان ورودهای خروشان همه به بحر و اقیانوس می‌رسند.

این وادی یکی از امیدبخش‌ترین و کلیدی‌ترین وادی‌هاست، هرچند هرکدام از این وادی‌ها معنای خاصی دارد. وادی‌ها سرچشمه حیات هستند و هرکس به‌اندازه خودش برحسب ظرفیت و دانایی خود وارد این چشمه می‌شود؛ ممکن است شخص با یک ظرف کوچک وارد این چشمه شود و یا بلعکس. چشمه در حیات، یعنی عشق، ایمان، تلاش، صبر، اطلاعات و علم فراوان، مقاومت و درنهایت رسیدن به‌فرمان عقل.

این وادی می‌خواهد به ما گوش زد کند که اگر بخواهیم، می‌توانیم به آنچه مدنظر ما است برسیم. کسانی که در حال تلاش‌اند مانند یک چشمه در حال جوشش هستند و از جوشش خود دست برنمی‌دارند و از تلاش و عشق خود برای انجام کارها برای رسیدن به هدف از هیچ کوششی فروگذار نیستند و منبع انرژی خود را از همان کلام الهی یا آموزش‌های الهی دریافت می‌کنند و این عامل باعث می‌شود، جوشش خود را حفظ کنند. اگر به طبیعت بنگریم، می‌بینیم که اگر بارشی نباشد، طولی نخواهد گذشت که چشمه‌هایی که زمانی در حال جوشش بودند، کم آب و سپس خشک خواهند شد.

بعد از مطالعه این وادی، به این نتیجه رسیدم که باید همچون چشمه جوشان باشم و جوشش خود را از دست ندهم، زیرا اگر هیچ تحرکی نداشته باشم، قطعاً تبدیل به مردابی ساکن وبی حرکت خواهم شد و در این شرایط  هیچ انرژی و لذتی از درون احساس نخواهم کرد و سرانجام به سمت نابودی و فنا سوق داده خواهم شد.

زندگی یک سفر است، باید حرکت کرد. در این مسیر یاد می‌گیریم که سختی‌ها را پشت سر بگذاریم، زیرا تا سختی، مشقت و رنج نباشد، انسان به پختگی نمی‌رسد، باید قانون عبور از این‌ها را بیاموزیم تا بتوانیم به آرامش نسبی برسیم.

در این وادی از چشمه جوشان ورودهای خروشان صحبت شده که به‌نوعی تمثیل است که انسان برای تبدیل‌شدن به چشمه جوشان باید سطح دانایی خود را ارتقاء دهد. من همسفر باید تبدیل به فردی شوم که مانند یک چشمه ورودی و خروجی داشته باشم. زمانی که تبدیل به رود خروشان شدم، دیگر هیچ مانعی نمی‌تواند من را متوقف کند و بدون ترس از هر نوع پیچ‌وخمی و از هر نوع فراز و نشیبی عبور می‌کنم. چون ایمان‌دارم، چیزی که انتظارش رادارم، فراتر از چیزی است که در ذهن می‌گنجد.

یکی از کلیدی‌ترین موضوع در این وادی موضوع ماده و مادیات است که هشداری دراین‌باره به انسان می‌دهد که اگر بر مادیات سوار شوی نیمی از قدرت اهریمن را شکست داده‌ای؛ اما اگر مادیات بر تو سوار شود، بدان که صد در صد تو را شکست خواهد داد. امیدوارم که با حرکت به سمت ارزش‌ها و دوری از ضد ارزش‌ها بتوانیم، تبدیل به چشمه جوشان و رود خروشان شویم و برای رسیدن به هدفمان یاد بگیریم که چگونه باید از موانع عبور کنیم و درنهایت به اقیانوس و هدف والای انسان که آرمش است، برسیم.

 

نویسنده: همسفر عاطفه
وبلاگ نویس: همسفر ظریفه
همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .