English Version
English

کارگاه‌های آموزشی همسفران کنگره 60؛ نمایندگی ابن‌سینا

کارگاه‌های آموزشی همسفران کنگره 60؛ نمایندگی ابن‌سینا

 

دومین جلسه از دور چهل و دوم سری کارگاه‌های آموزشی همسفران کنگره 60؛ نمایندگی ابن‌سینا با استادی همسفر "سهیلا " و نگهبانی هم‌سفر "صدیقه " و دبیری همسفر "مینا " با دستور جلسه حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری و مالی در کنگره ممنوع است؟ در مورخ 1397/4/25 رأس ساعت 15 شروع به کار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد:

هر سیستمی هر ساختاری برای حفظ بقا به حرمت و قوانین نیاز دارد که رعایت این قوانین برای همه الزامی است. اگر امروز همه در کنگره هستیم بایستی حرمت‌ها را رعایت کنیم تا به هدفمان برسیم و هدف ما رسیدن به آرامش و رهایی است. رعایت کردن حرمت‌ها نتایج مثبتی دارد، هم برای ما و هم برای کنگره. برای کنگره می‌شود گفت که به بقای کنگره کمک می‌کند، نتیجه‌اش برای ما رسیدن به آرامش است.

در اول حرمت‌ها، خوانده می‌شود که کنگره مکان امن و مقدسی است که هر شخصی با ورود در آن باید حرمت آن را حفظ کند. چرا ما به کنگره می‌گوییم مقدس است؟ به خاطر اینکه کنگره ۶۰ تنها انجویی است که توانسته مصرف‌کنندگان زیادی که در تاریکی اعتیاد بودند را به روشنایی برساند، چرا مقدس است؟ چون کارش باارزش است، کار کنگره احیای نفس است و یک کار انسانی است، به همین دلیل است که می‌گوییم کنگره مکان مقدسی است. کنگره مکان مناسبی است برای کسانی که گرفتار اعتیاد و خواستار رهایی از اعتیاد هستند.

آقای مهندس فرمودند: افرادی که در کنگره درمان می‌شوند جزء سالم‌ترین و متعادل‌ترین افراد جامعه به‌حساب می‌آیند. دلیلش هم این است که با متد دی اس تی به درمان می‌رسند. ورزش کردن استفاده از شربت OT و استفاده از جهان‌بینی که همه این‌ها برگرفته از کتاب آسمانی است که همه این‌ها بابیانی ساده و قابل‌فهم در اختیار ما قرار داده‌شده است.

در ادامه حرمت‌ها، خوانده می‌شود دروغ گفتن، علیه شخصی سرزنش کردن، حرف یکدیگر را قطع کردن، الفاظ ناشایست بیان کردن، تمام این‌ها از موارد ضد ارزشی است و ما باید این موارد را رعایت کنیم چون بازتابش به خود ما برمی‌گردد. اگر موارد ضد ارزشی را رعایت نکنیم بازتاب منفی دریافت می‌کنیم.‌ وقتی کسی وارد چرخه دروغ می‌شود مجبور می‌شود دروغ‌های دیگر را هم بگوید. در کنگره وقتی یک مسافر در مورد نوع و مقدار مصرفی خود دروغ می‌گوید، کمک راهنما آن‌طور که باید نمی‌تواند کمک کند و راهکاری را می‌دهد که به درد او نمی‌خورد و درنهایت به ضررش تمام می‌شود.

در مورد موارد ضد ارزشی بزرگی می‌گفت: هر چیزی در عالم فیزیکی یک بعد ماورایی دارد، هر فیزیکی متافیزیک دارد، هر ظاهری باطنی دارد، هر عملی گفتاری و هر کاری حتی احساسات ما یک بعد ماورایی دارد، یعنی اعمال و رفتار و محبت کردن ما تأثیری بر تمام هستی می‌گذارد. وقتی ما دروغ میگوییم داریم ارتعاش منفی به‌کل هستی می‌فرستیم و بازتابش را در زندگی خودمان می‌بینیم، در کنگره هم اگر حرمت‌ها رعایت نشود بازتاب منفی‌اش به خودمان برمی‌گردد.

چرا رابطه کاری و مالی در کنگره ممنوع است؟ تجربه نشان داده افرادی که در کنگره رابطه کاری و مالی برقرار کردن این‌ها در مسیر درمان به مشکل برخورده‌اند و از کنگره دور شدند. دلیلش هم این است که زمانی که مصرف‌کننده وارد کنگره می‌شود با حس‌های بد و منفی وارد می‌شود، یکی از حس‌های منفی حس طلبکار بودن است؛ یعنی مصرف‌کننده فکر می‌کند که همه در اعتیاد او نقش داشتند والان همه باید در درمان به او کمک کنند.

زمانی که کسی این حس منفی را دارد وقتی رابطه کاری و مالی ایجاد می‌کند، وقتی دچار مشکل بشود از چشم طرف مقابل می‌بیند. دلیل دیگرش هم این است که به قول آقای مهندس وقتی دو تا سفر اولی وارد کنگره شوند چه تجربه مفیدی دارند که در اختیار یکدیگر قرار بدهند، جز تجربه مصرف مواد مخدر. آقای مهندس روابط را ممنوع اعلام کرد و با وضع این حرمت‌ها خواستند پرده‌ای بین اعضا باشد از جنس حرمت که هیچ‌یک از افرادی که در حال درمان هستند و یا به رهایی رسیدند از مسیر اصلی خودشان دور نشوند. امیدوارم همه ما با رعایت حرمت‌ها به هدف‌های خودمان برسیم.

 

تهیه گزارش و عکاس: همسفر هانیه
تنظیمهمسفر مینــا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .