English Version
English

حرمت کنگره 60؛ چرا رابطه کاری و مالی در کنگره 60 ممنوع است؟

حرمت کنگره 60؛ چرا رابطه کاری و مالی در کنگره 60 ممنوع است؟

حرمت كنگره 60

 کنگره، مکان مقدس و امنی هست که هر شخصی با ورود در این مکان باید حرمت آن‌ها حفظ نماید.
دروغ گفتن، علیه شخصی سرزنش کردن، حرف یکدیگر را قطع نمودن، الفاظ ناشایست بیان کردن، در جلسه بدون اجازه سخن گفتن، بحث سیاسی نمودن، بدون اطلاع و هماهنگی هرگونه پولی را دریافت و پرداخت کردن، هرگونه وجهی را در قالب قرض یا وام، به هر شخصیت حقیقی و حقوقی، پرداخت کردن، از لباس و پوشش نامناسب استفاده کردن، بدون مجوز راهنما تلفن دادن یا تلفن گرفتن، و یا هرگونه ارتباطی بیرون از کنگره برقرار نمودن، از موارد ضد ارزشی و ضد اخلاقی می‌باشد. بر تمام اعضا فرض است که حریم فوق‌الذکر را محترم شمارند و بر مسئولین واجب است که از وقوع این اعمال جلوگیری نمایند. در ضمن خواهشمند است با سهل‌انگاری و عدم مراقبت از لوازم شخصی خود، فضای امن کنگره را ناامن و مسموم نفرمایید.
حال این سؤال پیش می‌آید، کسانی که حتی قادر نیستند از لوازم، کیف یا موبایل شخصی خودشان مراقبت کنند چگونه می‌توانند از زندگی خود مراقبت نمایند.

در اینجا صحبت است از قوانینی است که اهمیت آن‌ها را از قانون، بالاتر است و به همین دلیل از واژه حرمت استفاده شده است. حرمت با کلماتی چون حریم، محرم، احرام و حرام هم خانواده است و نشان از اهمیت خاص موضوع می‌باشد.

کنگره 60 مکان امن و مقدسی است. زیرا هدف آن مقدس است. آیا رهایی یک انسان از دام اعتیاد مقدس نیست؟ آیا احیای یک نفس که به تعبیر کلام الله، احیای کل نفوس است، مقدس نیست؟ بنابراین، در چنین مکان و فضایی، امنیت خاطر، بسیار مهم است و بایستی این شرایط وجود داشته باشد. به همین منظور، در کنگره 60 حریم‌ها در نظر گرفته شده، که اعضاء هیچگاه نبایستی از آن‌ها عبور نمایند؛ زیرا عبور از آن‌ها، به معنی وارد شدن به مسائلی است که احتمال قطع به یقین به شخص آسیب می‌رساند و او را از ادامه درمان و یا بعد از درمان از ادامه سفر دوم باز می‌دارد.

ما می‌خواهیم در کمال آرامش و فراغت، اعتیاد خود را درمان کنیم و پس از آن در سفر دوم به ادامه آموزش و خدمت خود بپردازیم. می‌خواهیم با خیال راحت و بدون اضطراب به کنگره بیاییم و با کسی خرده‌حساب نداشته باشیم. کنگره 60 این حریم و مرزها و خطوط قرمز را برای ما در نظر گرفته و مشخص نموده است که اگر می‌خواهیم با خیال راحت راهمان را ادامه دهیم، بایستی آن‌ها را رعایت کنیم، در غیر این صورت، دیگر کنگره 60 برای ما کنگره 60 نخواهد بود.

دروغ گفتن:
ما در کنگره یاد می‌گیریم که راستی و درستی، تضمین‌کننده سلامتی و پیشرفت ماست. دلیلی ندارد که یک سفر اولی به راهنمایش دروغ بگوید و برای مثال مقدار مصرف یا وضعیت خود را پنهان کند. ما در اینجا می‌آموزیم که حقیقت، در اعمال و ادامه، نقاب از رخ برمی‌گیرد. پس چه بهتر که از همان ابتدا با راستی و درستی جلو برویم و نگران بر ملا شدن چیزی نباشیم. در تمام سطوح زندگی این قانون حکم‌فرماست و با دروغ، انسان به چرخه دروغ وارد می‌شود و برای اینکه دروغ اول و دروغ‌ها بعدی لو نرود، باید صدها دروغ بگوید که در نوع خود، جهنمی بی‌نظیر است. ما یاد می‌گیریم بالاترین زرنگی صداقت و راست‌گویی است.

علیه شخصی سرزنش کردن:
به تعبیر نگهبان کنگره 60، غیبت کردن و سرزنش نمودن، یک سم مهلک است و در هرکجا شایع شود آنجا را ویران خواهد کرد. اعضای کنگره خوب می‌دانند که غیبت نمودن و سرزنش نمودن پشت سر دیگران، چگونه حال خود انسان را خراب می‌نماید. ما خوب می‌دانیم که اگر غیبت‌کنیم، چه غیبت‌های که ممکن است در مورد ما انجام شود. ما یاد رفته‌ایم که اگر باد بکاریم، طوفان برداشت می‌نمایم. پس اگر می‌خواهیم در مورد ما غیبت و سرزنش نشود، برای حال خودمان هم که شده، غیبت دیگران را نمی‌نماییم و الحق و الانصاف که این مسئله در کنگره 60 به سطح بسیار پایینی رسیده است.

حرف یکدیگر را قطع نمودن:
این مسئله در کنگره 60 بسیار عالی اجرا می‌شود و کسی حرف کسی را در هنگام صحبت قطع نمی‌کند و چقدر زیباست که انسان می‌بیند افرادی که روزگاری مصرف‌کننده مواد مخدر بوده‌اند، در ادبیات و گفتمان خود، چه نکات ظریفی را رعایت می‌کنند که حتی بعضی افراد با تحصیلات بالا ممکن است رعایت نکنند. 

بحث سیاسی نمودن؛
این مسئله نیز در عالی‌ترین سطح خود، در کنگره رعایت می‌شود و اعضای کنگره به‌طور کامل، از بحث‌های سیاسی اجتناب می‌کنند.

الفاظ ناشایست بیان کردن:
مسئله الفاظ ناشایست در ادبیات و فرهنگ اعتیاد، چیز دور از انتظاری نیست. البته نه در مورد همه، در کنگره به دلیل وارد شدن این موضوع به حرمت و از سوی دیگر، آموزش‌ها و فراگیری آداب معاشرت، باعث گردیده، این موضوع به کمترین سطح ممکن برسد و اعضای کنگره می‌دانند که اهمیت واژه‌ها و بار آن‌ها چه نقشی مهمی در روحیه و به‌طورکلی در حال خوش ما دارد و حال خوش چیزی نیست که بتوان به‌راحتی آن را از دست داد.

بدون اطلاع و هماهنگی، هرگونه پولی را پرداخت و دریافت کردن و یا هرگونه وجهی را تحت عنوان قرض و یا وام به هر شخص حقیقی یا حقوقی پرداخت کردن:
مسئله ارتباطات مالی، یکی از مفاد مهم حرمت کنگره 60 می‌باشد. اعضای کنگره 60 به خوبی دریافت‌اند که حساب و کتاب مالی با اعضای کنگره داشتن، یعنی از دست دادن آرامش و حال خوش. حساب و کتاب مالی یعنی اینکه دیگر نمی‌توانیم با خیال راحت به کنگره بیاییم. زیرا بسیار محتمل است و طبیعی است که تعهد مالی در زمان خود انجام نشود و این می‌تواند روابط ما را با طرف مقابل خدشه‌دار نماید و درنهایت باعث شود که فرد یا افرادی که وارد این داستان شده‌اند، دیگر نتوانند به‌راحتی در کنگره حضور داشته باشند. نمی‌توانیم ادعا کنیم که این مسئله اصلاً در کنگره وجود ندارد، خیر، باید بگوییم در طول مدت فعالیت کنگره در موارد بسیار محدود، هر کسی در هر جایگاهی به این مسئله واردشده، جایگاه خود را از دست داده و در نهایت از کنگره جدا شده است.

از لباس و پوشش نامناسب استفاده کردن:
در کنگره همسفران و مسافران، هر دو بخش مشمول این موضوع هستند و بایستی از لباس و پوشش مناسب استفاده کنند. حتی در بین آقایان، استفاده از تی‌شرت بدون یقه با آستین‌های خیلی کوتاه، ممنوع است.

بدون مجوز راهنما، تلفن دادن و تلفن گرفتن و یا هرگونه ارتباطی بیرون از کنگره برقرار نمودن:
اشخاصی که برای درمان به کنگره مراجعه می‌نمایند و در ابتدای سفر هستند، بدون اجازه راهنمای خود، حتی نمی‌توانند تلفن دیگر اعضای لژیون یا کنگره را داشته باشند و در بیرون از کنگره ارتباطی باهم نداریم. رابطه شغلی و کاری نیز در مواردی نداریم و این رفتارها آسیب وارد می‌نماید.
در مجموع؛ تک‌تک مفاد حرمت کنگره باظرافت و تفکری همه جانبه، تمام کانال‌هایی که ممکن است به نحوی ازآنجا، به حضور و ارتباطات ما در کنگره آسیب برساند را مسدود می‌نماید. ما با رعایت این حریم‌ها؛ می‌توانیم با خیال راحت و برای همیشه در جمع اعضای کنگره حضور داشته باشیم و با کسی کوچک‌ترین مشکل و مسئله‌ای نداشته باشیم و از حضور در کنگره و بودن با اعضای کنگره لذت ببریم و کنگره 60 برای ما یک بهشت حقیقی باشد که البته هست.در قسمتی از این قوانین گفته شده است که هرگونه ارتباط فامیلی و کاری در کنگره ممنوع است. در این قسمت تأکید بیشتری روی سفر اولی‌ها است. دوستانی که به کنگره می‌آیند، تخریب متفاوت و زیادی دارند و دارای تفکرات مختلفی هستند. وقتی این افراد بخواهد در بیرون از کنگره ارتباط برقرار نماید حتی در حد ارتباط تلفنی، به یکدیگر آسیب می‌رساند. سه موضوع از حرمت کنگره در دستور جلسه به‌طور واضح بیان شده؛ رابطه مالی، کاری و فامیلی در کنگره ممنوع است. به این علت که باری مثال اگر پولی به یکی از اعضاء قرض دهیم و هر قدر که کم باشد، زمانی که نتواند به ما بازگرداند باعث خجالت دیگر به کنگره نیاید.

دو شخصی که باهم فامیل هستند تا حدودی از رمز و راز هم باخبرند، اگر این‌گونه روابط خانوادگی و فامیلی در کنگره وجود داشته باشد، هر لحظه به دلیل نداشتن تعادل در اشخاص ممکن است این اطلاعات شخصی برملا شود و حریم آن خانواده از هم بپاشد. از طرفی تجربه نشان داده است آن دسته اشخاص که با ورود به کنگره رابطه کاری باهم برقرار می‌کنند، از مسیر اصلی که همان درمان اعتیاد شان است منحرف می‌شوند. چرا که در اکثر مواقع این‌گونه روابط منجر به اختلاف و درگیری شده و ناخودآگاه از مکانی که باعث آشنایی آن‌ها باهم شده دل‌چرکین شده و کم‌کم از کنگره فاصله می‌گیرند.درنهایت بین تمام اعضای کنگره بایستی پرده و حجاب باشد از جنس حرمت تا هیچ‌یک از مسیر اصلی خود منحرف نشود. ایمان به کنگره 60 و راهش، یعنی حتی اگر دلیل قانون و حرمتی را هم ندانم، بایستی چشم بسته آن را قبول کنم. چرا که علمی که تجربه شده باشد برای همگان سندی بدون نقص خواهد بود و در کنگره 60 علم و دانایی وجود ندارد مگر هر سه ضلع تفکر، تجربه و آموزش در آن به یک اندازه رشد کرده باشند.
 

نگارنده: مسافر حامدرهجوی راهنما میلاد منتظری
عکس: مسافر رضا
تایپ: مسافر توحید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .