English Version
English

کارگاه آموزشی عمومی کنگره60؛ نمایندگی تخت جمشید شیراز

کارگاه آموزشی عمومی کنگره60؛ نمایندگی تخت جمشید شیراز

ششمین جلسه از دور چهارم  سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی تخت جمشید با دستور جلسه "وادی دهم" با استادی‌ ای جنت محترم  مسافر ایمان و نگهبانی  مسافر فرشاد و دبیری  مسافر صمد روز پنجشنبه مورخ ۱۳۹۷/۳/۳۱ رأس ساعت ۱۷ آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

شاکر و سپاس گذار خداوند هستم که امروز در این جایگاه قرار گرفتم تا خدمت کنم و از آموزش‌های مفید شما بهره ببرم.

کنگره می‌گوید جهان پیرامون ما و تمام هستی دنیای اضداد است و نیروهای منفی همیشه نقش مکمل را برای ما دارند؛ یعنی اگر بدی نباشد خوبی مشخص نمی‌شود و اگر خوبی نباشد بدی یا اگر نفرت نباشد عشق معنی پیدا نمی‌کند و اگر شب نباشد روز؛ و این‌ها مدام پی‌درپی در حال گردش هستند.

حالا در نظر بگیرید انسان قرار است در این جهان هستی زندگی کند و مدام جاری و در حال حرکت باشد و تمام این نیروها قرار است لحظه‌به‌لحظه به او وارد شود و این نیروها را در برهه‌های خاصی از زمان تجربه کند و آن‌ها را تجربه کند و به راهش ادامه دهد. خداوند خاصیت و ویژگی به انسان داده است و او را اشرف مخلوقات نام نهاده است و اسم این ویژگی اختیار و انتخاب است و تغییرات بایستی روی این صفات صورت گیرد.

خداوند گفت مختاری که انتخاب کنی و مسیر حرکت خودت را به سمت آن هدفی که داری مشخص کنی. سؤال اینجاست که آخرش چه؟ آیا من که در این راه قدم گذاشتم آیا اطمینان دارم که سرنوشت من سعادت ابدی باشد؟ آیا احتمال این هست که اشتباه کنم؟ چه تضمینی وجود دارد تا من بتوانم به آخر راه برسم؟

من هم که از اولش مصرف‌کننده نبوده‌ام اما به‌واسطه اعتیاد تغییر جهت دادم وصفتم عوض شد و وارد تاریکی‌ها و ضد ارزش‌ها شدم و قرار هم نیست تا آخر عمرم مصرف‌کننده باشم و هرروز از سرنوشت شومی که خودم برای خودم رقم زدم به خدا گلایه کنم.

حالا چه‌کار کنم که وارد راه سعادت و خیر بشوم و دوباره به ورطه نابودی کشیده نشوم و بتوانم محکم و استوار درراه کسب معرفت و کمال حرکت کنم؟ درست است که قدرت اختیار به من داده‌شده است تا انتخاب کنم اما اینجا پای قضیه‌ای به میان می‌آید و آن‌هم نفس است که خواسته دارد و دائماً به پندارهای انسان لباس گفتار و کردار می‌پوشاند. پس برای طی کردن این مسیر بایستی به افکار خودمان مراجعه کنیم و آن‌ها را سروسامان بدهیم چون صفت ما مجموعه‌ای از پندار گفتار و کردار است

بنابراین زمانی که انسان در اعماق تاریکی و ظلمات قرار دارد نقطه کوچکی از نور امید و رحمت الهی وجود دارد و می‌تواند جهت خودش را تغییر دهد و به سمت جرقه نور و روشنایی حرکت کند و در مسیر ارزش‌ها و صراط مستقیم قرار گیرد اما باروی آوردن به سمت ضد ارزش‌ها به‌تدریج ساختار و تغییرات بدی در وجودش شکل می‌گیرد و می‌تواند از بهترین به بدترین تبدیل شود.

نکته حائز اهمیت این است که باید بدانیم با انجام هر تفکر یا عملی درواقع بذری را می‌کاریم و در آینده چه بخواهیم چه نخواهیم بایستی میوه و ثمره آن را باید برداشت کنیم و باید آگاه باشیم که با انجام هر عمل ضد ارزش هرچند کوچک و ناچیز بذر آن را درون خود می‌کاریم و در آینده نه‌چندان دور مجبور هستیم طعم تلخ میوه آن را بچشیمامیدوارم که همه ما قدر و منزلت جایگاهی را که در آن قرار داریم بدانیم و در هرلحظه به سمت ارزش‌ها جاری شویم.

 

 

تهیه مطلب مسافر ایمان (لژیون دوم)
ویرایش ، ثبت  و عکسمسافر محمد (لژیون دوم)
http://takhtejamshid.congress60.org

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .