English Version
English

کارگاه آموزشی مسافران؛ نمایندگی ایمان

کارگاه آموزشی مسافران؛ نمایندگی ایمان

نهمین جلسه از دور هفدهم سری کارگاه‌های آموزشی و عمومی کنگره60 ویژه مسافران و همسفران نمایندگی ایمان روزهای پنج‌شنبه مورخ 1397/03/31 به استادی مسافر امیرحسین و نگهبانی مسافر محمدرضا و دبیری مسافر امیر با دستور جلسه وادی دهم رأس ساعت 17:30 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

خوشحال هستم که توفیق خدمت کردن در این جایگاه را پیدا کردم تا آموزش‌های بیشتری را دریافت کنم. دستور جلسه امروز وادی دهم است. صفت گذشته در انسان صادق نیست چون انسان جاری است. 9 وادی عشق برای رسیدن به خود را در کنگره60 طی کردیم تا رسیدیم به این وادی که وادی بسیار تأثیرگذاری است. روزهایی رو به خاطر می‌آورم که هنوز مصرف‌کننده نبودم و افراد مصرف‌کننده را مورد قضاوت قرار می‌دادم و با خود می‌گفتم این شخص بااین‌حال و روز، محال است که روزی دیگر مصرف‌کننده مواد مخدر نباشد. نمی‌توانستم این مسئله را باور کنم. آموزش‌ها و حضور در کنگره60 به من مسافر آموخت که انسان در کل هستی جاری و مدام در حال تغییر است. این من هستم که با تلاش و کوشش، تغییرات را به وجود آورده و صفت‌های خوب و نیکو را برای خودم ایجاد می‌کنم و یا اینکه صفت‌های بد و ضد ارزشی را در خود به وجود می‌آورم. طی مدت‌زمانی که به مصرف مواد مخدر اعتیاد داشتم، حس و حال خرابی داشتم. فکر می‌کردم که تا پای مرگ همین وضعیت را دارم و همین تفکر نمی‌گذاشت که تلاش کنم. آموزش‌های کنگره60 مسیر من در زندگی را عوض کرد و مرا به سمت ارزش‌ها و اتفاقات خوب هدایت کرد.

خیلی از افراد در جامعه نسبت به یک مصرف‌کننده مواد مخدر دید بسیار نادرستی دارند و تصور آن‌ها این‌گونه است که یک فرد مصرف‌کننده نمی‌تواند درمان شود و تا ابد در زندان اعتیاد محبوس است. حتی اگر فرد درمان هم شود نمی‌توانند باور کنند و همواره به آن شخص مشکوک و بدبین هستند و او را مورد قضاوت قرار می‌دهند. این وادی 10 است که این نوع تفکر را رد می‌کند و خلاف آن را ثابت می‌کند. گفته بودم که من هم قبل از اعتیاد همین دید را داشتم تا زمانی که خودم مصرف‌کننده شدم و زمانی که درمان شدم متوجه شدم که راه درمانی هم هست و انسان جاری است و می‌تواند تغییر کند و صفت گذشته در او صادق نیست. وادی 10 اشاره می‌کند که اجزای سازنده هستی آب، باد، آتش و خاک نیستند، بلکه نور، صوت و حس اجزای سازنده هستی هستند. حس در انسان بسیار مهم است و باید پاکیزه نگه‌داشته شود. مصرف مواد مخدر، حس‌های مصرف‌کننده را دچار آسیب می‌کند و این باعث می‌شود تا شخص از زندگی خود لذت نبرده و امیدی به زندگی نداشته باشد و باعث بروز بسیاری مشکلات دیگر می‌گردد. حس اولین قوه بکار گیری عقل است. وقتی حس ما تخریب‌شده باشد نمی‌توانیم تصمیم عقلانی و درستی بگیریم. اولین قدم برای داشتن زندگی سالم و در مسیر ارزش‌های الهی و لذت‌بخش، داشتن تفکر سالم است و این باعث به وجود آمدن ایمان می‌شود و ایمان سالم منجر به عمل سالم، سپس حس سالم و در ادامه آن عقل سالم و درنهایت در وجودمان عشق پدیدار می‌شود و این عشق سالم است که مبنای خلق هستی است. انشا الله که همگی در مسیر تزکیه موفق و پایدار باشیم.

 

نگارنده در سایت : مسافر یاسر طهرانی
منبع : نمایندگی ایما ن

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .