English Version
English

تولدها در کنگره 60؛ وادی دهم

تولدها در کنگره 60؛ وادی دهم
صفت گذشته در انسان؛ صادق نیست، چون جاری است.

اگر علم و قوانین بر مبنای حق و حقیقت استوار باشند شکی در آن نیست که حتماً تأثیر خود را خواهد گذاشت.
این وادی یادآور یکی از زیباترین قوانین حاکم بر نظام هستی می‌باشد؛ قوانینی که متأسفانه در پاره‌ای از اوقات آن را به دست فراموشی سپرده بودیم و حقا که برای تغییر و تبدیل دانستن و پذیرفتن این وادی امری حیاتی و ضروری می‌باشد.

اگر مصرف کننده‌ای درمان نمی‌شد به علت نادیده گرفتن این قانون بود، تمام روش‌هایی که در جهت ترک اعتیاد به کار گرفته می‌شد فقط حکم نگه‌دارنده را داشتند، اصلاً درمانی در کار نبود. انسان را غیر قابل تغییر و موجودی راکد و فاقد حرکت به تصویر کشیده بودند و این بزرگ‌ترین خطای ما در جایگاه یک تماشاچی بود.
 

ما انسان‌ها را برحسب القاب و صفات گذشته خطاب می‌کردیم و امکان تغییر صفت و جایگاه را از انسان سلب می‌کردیم، بایستی دانست که انسان‌ها در داشتن و کسب صفات عقیم نیستند این تغییر صفات یک استعداد و یک جابجایی است که دیگر موجودات فاقد آن می‌باشند.

انسان بر اساس قدرت اختیار و انتخاب در هر دو جبهه حرکت می‌کند و هر زمان امکان تغییر مسیر برای او وجود دارد، از سمت خوبی‌ها به بدی‌ها و بالعکس و این بزرگ‌ترین امتیازی است که خداوند به انسان تفویض نموده است و هر چه قدر دانش و آگاهی انسان‌ها بالاتر باشد در انتخاب و گزینش صفات دقت بیشتری به خرج می‌دهند.

اولین بار که این وادی را به‌صراحت تمام درک کردم زمانی بود که درمان شدگان اعتیاد را در کنگره 60 دیدم، مصرف کننده تریاک و یا بالأخص شیشه که در بیرون از کنگره اعتقادی به درمان آن نیست در کنگره 60 به روش دی اس تی درمان شدند. یک فرد منزوی و به هم ریخته اکنون ورزش‌کار و قهرمان در یک رشته می‌شود مسئولیت‌پذیر شده و این همان تغییر صفات گذشته‌ای است که اکنون با حرکت و تلاش شخص ممکن شده است.

به انسان‌ها بایستی فرصت داد، فرصت پیدا کردن و جستجوی خویش، چرا که بدترین و کشنده‌ترین درد خود فراموشی است و یا این که در خیلی از اوقات گفتیم که امکان ندارد من تغییر کنم و این یعنی اعلام ورود به دنیای تاریکی و جهالت، انسان زمانی فرسوده می‌شود که از حرکت باز می‌ایستد و تغییر در نوع نگاه و نگرش انسان‌ها بزرگ‌ترین گام در جهت هموار کردن این مسیر و این وادی است.

امروز فلسفه تولدها را در کنگره بهتر می‌دانیم، چرا که حاوی و حامل پیام این وادی است؛ انسانی که از جهالت خارج می‌شود و وارد وادی روشنایی می‌شود مثل کسی است که تازه متولد شده، این تولد و این از نو زنده شدن بسیار ارزشمند است چرا که نه تنها از دام اعتیاد رها شده بلکه از دام سایر ضد ارزش‌ها رهایی پیدا کرده و اما مهم‌ترین موضوع و مطلبی که به شخص گرفتار در دام ضد ارزش‌ها کمک می‌کند تا راه خروج را پیدا کند آموزش‌های قوی است.

انسان‌ها در هر زمان و هر مقطعی نیاز به آموزش و یادگیری دارند و اگر علم راستین باشد و استاد هم یک الگو در این مسیر باشد و زمان لازم در این پروسه لحاظ شود آن کسی که دنبال احیاء خویش است و با این مسیر همساز شود حتماً به رهایی می‌رسد و این بار جامه‌ای نو بر تن خواهد کرد. وقتی افکار و اندیشه انسان‌ها بازسازی می‌شود و در مسیر الهی قرار بگیرد همه چیز نو و تازه به نظر می‌رسد انشاء الله که هرکدام از ما قدر این آموزش‌ها و این یادآوری‌ها را بدانیم و در جهت اجرای دستورات الهی حرکت کنیم.

نگارش: همسفر بتول
ویراستار و ثبت مسافر وحید
نمایندگی بوشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .