English Version
English

مصاحبه با استاد جهانبینی آقا امین...

مصاحبه با استاد جهانبینی آقا امین...

شرایط نوشتن آغاز نامه چگونه است؟

استاد امین: کمک راهنماهایی که هشت یا ده سال خدمت کمک راهنمایی داشته‌اند از پختگی بیشتری برخوردارند و شرایط نوشتن آغاز نامه را دارا هستند به همین دلیل شرایط زدن لژیون مجدد به علاقه‌مندان داده‌شده است، به کسانی که چهار سال لژیون داشته‌اند اجازه داده نمی‌شود.

 

آیا دفاعیه آغاز نامه بعدی نزدیک است؟

استاد امین: احتمالاً در تابستان دفاعیه بعدی تشکیل بشود اما دفاعیه‌ها یا هنوز کامل نیستند که باید با کمک ما کامل شوند یا هنوز بررسی نشده‌اند.

 

ارتباط هم‌سفر با کمک راهنمای مسافر دور از قوانین است نظر شما در این مورد چیست؟

استاد امین: زیر پا گذاشتن حرمت و قوانین همیشه مشکل‌آفرین است و این ارتباط اگر در حضور راهنما و مرزبانان در شرایط خاص می‌تواند صورت بگیرد اما چک کردن مسافر از طریق هم‌سفر از کمک راهنمای مسافر کمکی نمی‌تواند به سفر درست مسافر باشد، این دستاویزی برای هم‌سفر نمی‌تواند باشد که چون من نمی‌توانم با کمک راهنمای مسافرم صحبت کنم نتیجه نگرفته‌ام.

 

مسافرانی که برگشت می‌خورند و ترس و عذاب وجدانی که در آنان وجود دارد؟

استاد امین: مسافرانی که‌ درست سفر نکرده‌اند و یا راستش را نگفته‌اند برای مثال از آن‌ها پرسیده می‌شود خوب و درست می‌خوابی؟ جواب مثبت می‌دهند و راستش را نمی‌گویند.

آن‌ها بهتر است ترسی از آبرو نداشته باشند و این‌که دچار عذاب وجدان می‌شوند و ناراحت هستند نشانه خوبی است این را می‌رساند که آمادگی درمان شدن رادارند و می‌توانند با تلاش مجدد بدون در نظر گرفتن آبرو و ترس به سفر خود ادامه بدهند. این اشخاص تحت‌فشارهای روانی هستند اما زمانی که به سفر خود ادامه می‌دهند‌ رفته‌رفته بهتر می‌شوند.

کمک راهنمای هم‌سفر نیز اگر مسافرش برگشت بخورد لژیون این شخص همچنان به کار خود ادامه می‌دهد برگشت مسافر ربطی به ادامه کار راهنمایی و لژیون داری هم‌سفرش ندارد، این قانون چندین سال است که در کنگره اجراشده است.

 

انسان برای جهش کردن و از جا کنده شدن و (جدا شدن از ضد ارزش‌ها و وابستگی‌ها) چه کمکی می‌تواند به خودش بکند؟

استاد امین: برای کنده شدن از چیزی اول باید ببینید کجا هستید؟ باید این را پیدا کنید در غیر این صورت می‌شود دست‌وپا زدن و حرکت مضاعف

اولین کار بالا بردن دانش جهان‌بینی است و فراگیری الفبای جهان‌بینی، گاهی افراد اصلاً تفاوت خواسته معقول و نامعقول را نمی‌دانند، یک یا دو سال، دست‌کم 6 ماه ‌طول می‌کشد تا تفاوت این دو را تشخیص بدهد.

 این‌ها مقدماتی است که باید طی شود. زمانی که ره‌جو در حیطه آموزش قرار می‌گیرد تازه متوجه گره‌هایی که در خودش وجود دارد شده و پی به نقص وجودی و مرض خود می‌برد.

 

گاهی افراد بسیار منظم کنگره را دنبال می‌کنند، به‌طور منظم و مرتب و ‌پی گیر مطالب اما برای مدتی به‌گونه‌ای متوقف می‌شوند که حس و رغبتی به گوش دادن سی دی یا مطالعه در این زمینه ندارند تا جایی که عذاب وجدان گرفته و‌ خود را سرزنش می‌کنند، مشاهده این حالت در افراد نشانه چیست؟

استاد امین‌: این افراد رو دل کرده‌اند.

رو دل کردن یعنی شما زیاد خورده‌اید ولی هضم نکرده‌اید.

ما ده‌ دقیقه طول می‌کشد تا غذا بخوریم اما چهار یا پنج‌ ساعت هم طول می‌کشد برای هضم غذا.

صرفاً جذب مطلب نیست بلکه هضم مطلب است.

اگر ما، مرتب به فراگیری ادامه بدهیم و مطلب اضافه کنیم اما خدمت نکنیم یا تفکری در مورد آن‌ها نداشته باشیم و‌ دانایی خود را به دانایی مؤثر تبدیل نکنیم این اتفاق رخ می‌دهد.

با گوش دادن یک سی دی، انسان باید آن را در زندگی خود بکار گرفته و عمل نماید تا باعث حرکت در وی بشود.

 

چطور متوجه بشویم که به‌جای خدمت داریم خیانت می‌کنیم؟

استاد امین: آغاز نامه آقای مجتبی دهقانی در رابطه با موضوع خدمت و خیانت است که مطالعه کردن آن کمک خوبی در این زمینه می‌تواند باشد چون در آنجا مفصل در مورد خدمت و خیانت توضیح داده‌شده است.

ولی در کل چند تا نشانه دارد تشخیص این قضیه. یکی این است که در حین خدمت متوجه تغییر شکل آن می‌شوید مثلاً خیلی زود عصبانی می‌شوید. خیانت یعنی در ظاهر خدمت است اما هدف چیز دیگری است. خدمت یعنی برای تکامل و ارتقاء سیستم کاری کنیم.

اما زمانی که شکل آن عوض می‌شود، به این معناست که ساختار عمل ما کاملاً مفید و سازنده نیست.

حال علاوه بر این‌که عملکرد ما دارای کیفیت لازم نیست بلکه، به ساختار نیز آسیب وارد می‌نماید.

نشانه آن این است که به‌محض پیش آمدن یک مسئله یا ایراد و انتقاد، بلافاصله عصبانی شده و در ادامه محبت او کم و سخت می‌شود.

 

چگونه می‌توانیم تلاش برای کیفیت بیشتر در کار خود داشته و در سیستم جاذبه بیشتری ایجاد نماییم؟

استاد امین: ما باید آموزش‌ها را بدهیم ولی اصراری نباید داشته باشیم که افراد حتماً خدمتگزار بشوند زیرا یک عده بعد رهایی باید بروند مهم‌ترین موضوع اختیار است که خداوند به همه انسان داده است و این تنها ویژگی انسان است که او را از سایر موجودات متمایز کرده است.در غیر این صورت ما نتیجه به‌عکس خواهیم گرفت.

با تشکر از استاد امین که وقت گران‌بهای خود را در اختیار ما قراردادند.

 

تهیه و تنظیم مصاحبه : همسفر مهتاب

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .