English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی حر+ مراسم افطاری

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی حر+ مراسم افطاری

جلسه دوازدهم از دوره بیست و ششم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60، نمایندگی حر با نگهبانی "مسافر فرهاد" دبیری "مسافر مهدی" و استادی "مسافر اکبر" با دستور جلسه "کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر و تصاویر آن" روز پنجشنبه مورخ 1397/03/03 رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود و چهارمین جلسه از افطاری ماه مبارک رمضان.

خلاصه سخنان استاد: 

سلام دوستان اکبر هستم یک مسافر. خدا را شکر می‌کنم که در این جایگاه هستم این ماه رمضان چهارمین ماه رمضانی است که در کنگره هستم و حال خوبی دارم و امیدوارم که حال همه شما هم خوب باشد. در مورد دستور جلسه کتاب عبورازمنطقه 60 درجه زیر صفر. اولین باری که چشمم به این کتاب افتاد حقیقتش یک مقدار ترسیدم گفتم برای درمان اعتیاد باید از یک منطقه 60 درجه زیر صفر عبور کنم.

 آن موقع چون حس‌هایم بسته بود ترس‌هایم یک مقدار منطقی بود ولی بعدها به حقیقت مطالب پی بردم که خود این کتاب و آقای مهندس یک راهنما هستند با بهره‌گیری از آموزش‌ها این سفر می‌تواند به‌آرامی و ذره‌ذره شکل بگیرد. جناب آقای مهندس در این کتاب سرما را به عدم تشبیه می‌کند به ناآگاهی جهل و تاریکی؛ یعنی اگر گرمایی نباشد سرما خودش را نشان می‌دهد؛ یعنی نبود گرما و انرژی باعث شده که سرما به وجود ما بیاید. من آن موقع که آمدم برای درمان، وقتی اسم این کتاب را شنیدم و به آن فکر می‌کردم یک مقدار همزادپنداری در وجودم شکل می‌گرفت. آقای مهندس به این دلیل اعتیاد را به سرما تشبیه کردند که یک‌چیزهای در وجودمان یخ‌زده است که آن هم‌حسمان است که گرمایی نیست یا محبتی نیست اگر هم باشد خیلی کم است. آدم‌های مصرف‌کننده را به غول‌های یخی تشبیه کردند که درست تشخیص نمی‌دهند درست تصمیم‌گیری نمی‌کنند یعنی همه‌چیز را مصرف تعیین می‌کند یعنی مصرف در اولویت اول است و خانواده و بقیه مسائل بعدازآن قرار می‌گیرد یکی از مهم‌ترین مسائل که جناب مهندس به آن اشاره می‌کند این سرما و یخ‌زدگی باعث می‌شود که حس ما هم یخ بزند که حس محبت و حس عشق به خانواده را از ما می‌گیرد که البته اشاره می‌کنند که سطح آن خیلی پایین می‌آید از بین نمی‌رود.

خیلی‌ها اشاره می‌کنند که مصرف‌کنندها دنبال لذت هستند درصورتی‌که لذت اوایل مصرف است بعد از مدتی به علت خماری و درد بدن اجبار به مصرف می‌شوند. ازنظر استادان آقای مهندس این کتاب یک ارمغان بسیار ارزشمندی است برای آیندگان؛ که این اتفاق الآن افتاده است و هرچقدر هم که می‌گذرد این را بیشتر حس می‌کنیم و این کتاب یک معجزه است که برای ما مصرف کنندها خیلی مقدس است. هم در سفر اول و هم در سفر دوم به درد همه می‌خورد که در سفر دوم خیلی به من کمک کرد. ناآگاهی و نادانی فقط مختص افراد مصرف‌کننده نیست. من یک خاطره بدی دارم که 12 سال پیش نزد یک پزشک رفتم که مرگ را با چشم خود دیدم به این خاطر که آن پزشک اطلاعات و آگاهی در مورد درمان اعتیاد نداشت. پس این کتاب بسیار ارزشمند است و باید سی‌دی‌های مربوط به این کتاب را هم گوش کنیم که ما در لژیون این کار را انجام می‌دهیم و هر دفعه یک مطلب جدید یاد می‌گیریم. من این حال خوش را مدیون کنگره هستم و عضو لژیون مالی هستم من و همسفرم باهم عهد بستیم تا زمانی که در کنگره هستیم در لژیون مالی خدمت کنیم. امیدوارم تمام سفر اولی‌ها به سفر دوم برسند.

گزارش تصویری از ماه مبارک رمضان...

تهیه و تنظیم و تایپ: مسافر حسین(لژیون پنجم)
تصویرگر: مسافر محمد(لژیون هفتم)
مرزبان کشیک: مسافر علی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .