English Version
English

کارگاه آموزشی عمومی کنگره60+مراسم افطاری هشتمین روز ماه مبارک رمضان

کارگاه آموزشی عمومی کنگره60+مراسم افطاری هشتمین روز ماه مبارک رمضان

جلسه چهاردهم از دوره بیست و پنجم، از سری کارگاه های آموزشی عمومی کنگره 60  نمایندگی شهرری، ویژه مسافران و همسفران،روزهای پنجشنبه مورخ 1397/03/03 با استادی مسافر مهدی، نگهبانی مسافر علیرضا، دبیری مسافرمحمد، با دستورجلسه؛،کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر و تصاویر آن،ساعت 17آغازبه کارنمود.

خلاصه سخنان استاد:

بنام خداوند متعال،بسیار خوشحالم که بار دیگر در خدمت شما عزیزان هستم و خدا را از این بابت شکرگزارم،

 دستور جلسه در مورد کتاب 60 درجه از جناب مهندس عزیز است، در این موردبحث کردن ، هم سخت است و هم آسان، آسان بودن ازاین‌جهت است که در مورد بندبند آن می‌توان مشارکت کرد و بحث و تبادل‌نظر نمود و سختی از این بابت است که اگر وارد جزییات آن شویم و به‌صورت موشکافانه به آن نگاه کنیم بسیار سخت می‌شود. و از طرفی مزایای زیادی دارد چراکه هرکسی که مصرف‌کننده است و این کتاب را مطالعه می‌کند با آن حس برقرار نموده و از کتاب خوشش می‌آید و با نویسنده حس مشترکی برقرار می‌نماید.

از هر قسمت این کتاب می‌توان استفاده نمود، مهندس نزدیک به 17 سال با اعتیاد درگیر بوده‌اند و تمام راه‌ها و تجربیات خود را در این کتاب گردآوری نموده‌اند و همچنین تمامی راهنمایی‌های اساتید خودش را در این کتاب آورده است و نکته‌ای بسیار جالب اینکه این کتاب تحریف‌نشده و تاکنون کسی در آن دست نبرده است و عیناً مطالبی که درج‌شده، هستند و چاپ اول با چاپ آخر هیچ فرقی ندارد.در این کتاب مهندس فرمودند با نام اساتید زیاد کاری نداشته باشید بلکه بدانید چه می گویند و حرفشان چیست.

ما در هر دانشگاهی مطالبی را می‌خوانیم و اساتید شروع به تدریس می‌کنند و درنهایت  یک دانشجو فارغ‌التحصیل می‌شود و در کنگره هم هر رهجویی باراهنمایش مطالبی را مرور و تدریس می‌کنند تا به قله رهایی برسند و این مطالب همان کتاب 60 درجه و چندین مورد دیگر از جناب مهندس است که باعث فارغ‌التحصیلی هر رهجو می‌شود،معمولاً هرکسی برای اولین بار این کتاب را مطالعه می‌کند ف نمی‌تواند همه مطالب را درک کند و قسمت‌هایی برایش گنگ و نامفهوم است ولی به‌مرور و بامطالعه بیشتر، نکات جدیدی هویدا می‌شود و مطالبی که تا قبلاً نامفهوم بوده است، آشکار و قابل‌درک می‌شوند چراکه سطح اطلاعات و آگاهی بامطالعه بیشتر ، بالاتر می‌رود.

خاطره‌ای بگویم از جناب سلامی دیده‌بان محترم که می‌گفتند: بعدازاین همه‌سال و مطالعه این کتاب ، من تازه دیروز معنی فلان مطلب را بهتر درک کردم و متوجه شدم که منظور از این مطلب چه بوده است و این درک مطلب با گذر زمان اتفاق افتاده است.

راجع به تصاویر کتاب که با تصاویر پشت جلد به 14 تصویر می‌رسند، ماشین قرمز در عبور از کوهستان، که اشاره به وضعیت مصرف‌کننده و حرکت به سمت درمان و خروج از سرمای اعتیاد است بحث می‌کند و این تصاویر با سبکی روان و ساده کشیده شده است که هرکسی به آن نگاه کند ، متوجه داستان خواهد شد درصورتی‌که خیلی از نقاشی‌ها را باید نقاش در مورد آن توضیح دهد تا متوجه آن شویم، تمام این تصاویر از غسل در صحرا یا پرش با اسکی و غیره همگی مراحلی از ما را توضیح می‌دهد که می‌توانیم با آن‌ها حس برقرار کنیم.

این راهم بگویم که من نباید فکر کنم که روزی آمدم و درمان شدم و رفتم بلکه به قول کنگره پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است و برای من هیچ‌چیز تمام نشده است.

در ادامه گزارش تصویری از افطاری...

خدا قوت...

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .