English Version
English

کارگاه آموزشی مجازی؛ کتاب عبور از منطقه60 درجه زیر صفر و تصاویر آن

کارگاه آموزشی مجازی؛ کتاب عبور از منطقه60 درجه زیر صفر و تصاویر آن

سیزدهمین جلسه از دور دهم سری کارگاه‌های آموزشی مجازی ویژه همسفران خانم نمایندگی آکادمی با استادی کمک راهنمای محترم سرکار خانم فروغ با دستور جلسه "کتاب عبور از منطقه60 درجه زیر صفر و تصاویر آن" برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا باید بگویم بسیار سخت است که با نوشتن چند خط بتوان حق مطلب را در مورد دستور جلسه ادا کرد. ولی به‌طور خلاصه باید عرض کنم که: کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر یکی از شاهکارهایی است که در زمان ما توسط جناب آقای مهندس حسین دژاکام بنیان جمعیت احیای انسانی کنگره 60 در زمینه راهنمایی درمان اعتیاد در سال 1377 نوشته‌شده است. متون این کتاب تحقیقی است مستند در مورد صورت‌مسئله اعتیاد و روش تدریجی (DST) و نیز تجربیاتی است که پس از 17 سال اعتیاد مستمر به مواد مخدر و ترک‌های گوناگون به رشته تحریر درآورده شده است؛ و تاکنون هزاران نفر با آموزش‌ها و بکارگیری مطالب این کتاب توانسته‌اند به درمان قطعی اعتیاد برسند.

این کتاب نقشه راهی است برای انسان‌هایی که راه خود را گم‌کرده‌اند و هر چه تلاش می‌کنند نمی‌توانند راهی برای رهایی و نجات از اعتیاد پیدا کنند؛ و نیز کتاب مذکور می‌تواند علاوه بر بیماران اعتیاد مورد استفاده پزشکان و محققان و پژوهشگران در جامعه بین‌المللی قرار بگیرد.

کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر شامل تصاویری بسیار زیبا و پر مفهومی است که همگی گویای مطالبی ارزنده در رابطه با جسم، روان و جهان‌بینی که مثلث درمان اعتیاد است بوده و اگر فردی که در حال درمان است با این تصاویر ارتباط برقرار کند متوجه می‌شود که چگونه و به چه صورت باید مسیر را طی کند. گرفتن پیام و توجه کردن به تصاویر و مطالب امری بسیار مهم در رسیدن فرد به رهایی است.

من دوست دارم اکنون به اولین تصویر زیبای کتاب که تأثیر فراوانی در به وجود آوردن انگیزه و ادامه مسیر در من داشته را یادآوری کنم:

تصویر اول مربوط به یک اتومبیل قرمزرنگ است که لاستیک‌های آن بسیار فرسوده است و در منطقه‌ای کوهستانی رو به بالا می‌رود که این گویای سفری سخت در منطقه‌ای سخت و دشوار است ولی با اطمینان پیش می‌رود. این منطقه که به جدی بسیار سرد و سخت است نامش منطقه 60 درجه زیر صفر است؛ و این تصویر کاملاً نشان می‌دهد که در چنین سرما و یخبندان چگونه با ماشینی فرسوده باید حرکت کرد؟

کنایه از فردی مصرف‌کننده و بیماری است که باید مسیری دشوار ولی شدنی را طی نماید و باید بسیار مواظب باشد که از مسیر خارج نشده و به دره سقوط نکند.

به‌هرحال بسیار خداوند را سپاسگزارم که من هم در این مسیر در حال آموزش هستم و از جناب آقای مهندس و همه عزیزان که برای رسیدن این کتاب به دست کسانی که درگیر ضدارزش‌های گوناگون بوده و راه را گم کرده‌اند تلاش می‌نمایند، سپاسگزارم و آرزوی توفیق روزافزون برایشان دارم

تایپ همسفر زیبا رابط وبلاگ لژیون دوازدهم

ویراستاری و ارسال همسفر زری لژیون چهارم

همسفران نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .