English Version
English

کارگاه آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران؛ نمایندگی پرستار

کارگاه آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران؛ نمایندگی پرستار

سومین جلسه از دورهٔ سی و سوم سری کارگاه‌های آموزشی ویژه همسفران کنگرهٔ 60 نمایندگی پرستار با دستور جلسهٔ وادی نهم و تأثیر آن روی من به استادی کمک راهنمای محترم سرکارخانم اعظم نگهبانی خانم مریم و دبیری خانم شهین در روز دوشنبه 97/02/31 رأس ساعت 17:30 آغاز به‌کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

تحمل یعنی چه؟ می‌توانیم بگوییم مترادف کلمهٔ پایداری، شکیبایی، صبوری؛ نقطهٔ تحمل یعنی چه؟ نقطهٔ تحمل یعنی حداکثر ظرفیتی که من می‌توانم داشته باشم تا صبر کنم پایداری کنم این می‌شود نقطهٔ تحمل من و نیرو که می‌توانیم همان حس در نظر بگیریم؛ وقتی که من درگیر حس‌های منفی مثل حسادت کینه نفرت بودم و ممکن است که نقطه تحمل بالایی هم در آن پیداکرده باشم علتش این است که من دائم این حس‌ها را تکرار کردم و در طول زمان نقطهٔ تحمل من به سمت ضد ارزش‌ها بالا رفته؛ حالا به کنگره آمده‌ام و آموزش گرفتم و می‌خواهم جهت را تغییر بدهم و به سمت ارزش‌ها حرکت کنم و حس‌هایم را جایگزین کنم با حس مهر ورزیدن، محبت کردن، بخشش، زود قضاوت نکردن و به یک باره این کار را نمی‌توانم انجام بدهم و این نیاز دارد به تکرار منظم و طول زمان که من جهت را تغییر بدهم یعنی از سمت ضد ارزش‌ها به سمت ارزش‌ها حرکت کنم؛ از طرفی دیگر وقتی من روی خودم کار می‌کنم و تمرین می‌کنم و آموزش می‌گیرم، نقطهٔ تحملم در مسائل مثبت بالا می‌رود و از طرفی دیگر نقطهٔ تحمل من در مسائل منفی پائین می‌آید و دیگر نمی‌توانم مثل قبل غیبت کنم و یا نفرت داشته باشم... چون در حال آموزش گرفتن و کاربردی کردن آن هستم.

یک نکته مهم دیگری که هست زمانی که شروع می‌کنیم به سمت ضد ارزش‌ها حرکت کردن نقطهٔ تحمل خیلی راحت بالا می‌رود و نیازی به آموزش ندارد و حتی گاهی لذت هم می‌بریم و به نقطه‌ای می‌رسیم که مدام در حال انجام دادن کارهای ضد ارزشی هستیم و زمانی که بخواهم به سمت ارزش‌ها بروم و از ضد ارزش‌ها دوری کنم؛ در این جا به جهان‌بینی و مثلث دانایی (تفکر، تجربه، آموزش) نیاز دارم.

من به سه ضلع این مثلث باهم نیاز دارم و باید این‌ها را باهم کسب کنم تا دانایی و اطلاعاتم بالا برود که بتوانم نقطهٔ تحملم را در مسائل ارزشی بالا ببرم؛ در این جا نیروهای بازدارنده و منفی خودشان را در قالب مشکلات، سختی‌ها و رنج‌ها نشان می‌دهند.

نیروهای بازدارنده در هستی نقش مکمل دارند و باعث کامل شدن هستی می‌شوند و من انسان جزء هستی هستم که وقتی می‌خواهم در جهت مثبت و در راه مستقیم قرار بگیرم باید این نیروهای بازدارنده باشند وگرنه که خلاف کائنات و طبیعت هست پس وقتی بدانم و آگاه باشم و را آموزش‌ها و تجربه‌هایی که دارم اصلاً ناراحت نمی‌شوم و تفکر می‌کنم تا مشکلات را حل کنم و به راهم ادامه می‌دهم و ناامید نمی‌شوم.

به نظر من قبول کردن مسئولیت سبب می‌شود نقطهٔ تحمل ما بالا برود؛ قبول مسئولیت در خانواده، جامعه، در کنگرهٔ ۶۰...

با توجه به شناختی که از خودم و ظرفیتم دارم یک مسئولیتی را قبول می‌کنم؛ بارها گفته‌شده که عبادت چیزی جز خدمت به خلق نیست؛ مسئولیت قبول کردن یعنی خدمت به خلق و این یک کار مثبت و ارزشی هست و من در صراط مستقیم قرار می‌گیرم و در جهت کامل شدن پیش می‌روم و به من کمک می‌کند که نقطهٔ تحملم را در مسائل ارزشی بالا ببرم.

دقیقاً پارسال که انتخابات مرزبانی بود با خودم گفتم شرکت کنم و از خداوند خواستم که اگر من ظرفیتش را دارم و می‌توانم از عهدهٔ این خدمت بربیایم و خدمتگزار خوبی برای همسفران باشم انتخاب شوم؛ خدا را سپاس‌گزارم که این اذن را به من داد تا در جایگاه مرزبانی خدمت کنم.

من در واقع آدم زودجوش و عجولی هستم ولی خدمت در دورهٔ مرزبانی باعث شد نقطهٔ تحملم تغییر کند و از دورهٔ مرزبانی خیلی آموزش گرفتم و نقطهٔ تحملم بالا رفت و از خدا سپاسگزارم که این امر را برای من مقدر کرد و در دورهٔ مرزبانی رهجوی خانم آذر باشم؛ در کنار اسیستنت محترم خانم آذر من خیلی چیزها یاد گرفتم و ایشان اسوه صبوری هستند و نقطهٔ تحمل فوق‌العاده بالایی دارند؛ بارها به خودشان گفته‌ام می‌شود روزی برسد که من هم مثل شما به این نقطه برسم! آن قدر با درایت و صبوری مسائل را حل می‌کردند من واقعاً لذت می‌بردم از خداوند خواسته‌ام که من هم به این نقطه برسم.

بابت تمام آموزش‌ها و حمایت‌هایی که کردند و من بهره‌مند شدم از ایشان تشکر می‌کنم؛ خانم آذر برای گروه همسفران نمایندگی پرستار خیلی زحمت کشیدند و به خانم عزت اسیستنت جدید خوش‌آمد و تبریک می‌گویم و خوشحالم که مدتی از حضور پر بار شما در دورهٔ مرزبانی‌ام بهره‌مند می‌شوم.

در پایان یک جمله از وادی نهم را تقدیم خانم آذر عزیز می‌کنم:

با اندیشهٔ ژرف خود به رحمت ماوراء ایمان راسخ داشته باشید و بدانید که پاداش شما دست همیاری شما را خواهد داد.

در ادامه...

تشکر و قدردانی از اسیستنت محترم سرکار خانم آذر و خوش‌آمد گویی به اسیستنت جدید سرکار خانم عزت

 

تهیه و تنظیم: وبلاگ همسفران نمایندگی پرستار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .