English Version
English

کارگاه آموزشی خصوصی کنگره60؛ نمایندگی تخت جمشید+اجرای پیمان ایجنتی

کارگاه آموزشی خصوصی کنگره60؛ نمایندگی تخت جمشید+اجرای پیمان ایجنتی

سیزدهمین جلسه از دور پنجم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰ ویژه مسافرین نمایندگی تخت جمشید با دستور جلسه وادی نهم با استادی مسافر نعمت و نگهبانی مسافر سیاوش و دبیری مسافر صمد روز یکشنبه ۱۳۹۷/۲/۳۰ رأس ساعت ۱۷  آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

دستور جلسه امروز وادی نهم است. منم در مقدمه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه الهام تندیس جناب مهندس، به‌عنوان الگوی رفتاری، اخلاقی، پنداری، کرداری به همه عزیزان مخصوصاً جناب مهندس دژاکام و خانواده محترمشان، تمام اعضای کنگره و مخصوصاً شعبه تخت جمشید تبریک عرض می‌کنم.

هر نیرویی از کم شروع بشود و به نقطه بالا و بالاتری برسد نقطه تحمل پیدا می‌شود. پس این وادی یک قانون است.

کنگره وصل من،  عشق به دنبال اوست

هر که در او شوقش رسید حاصله صبر اوست

هر که منتظر اتصال و زنجیر کنگره است صبر و تحمل باید بکند. انسان در تمام مراحل زندگی برای رسیدن به خواسته‌هایش باید سعی و تلاش فراوان بکند که مستلزم رعایت قوانین و مقررات مربوط به خودش است، دنیا به‌سادگی به وجود نیامده و ما به‌سادگی به کنگره نیامدیم که آن جایگاهی که هدفمان هست برسیم پس یک سری قضایا هست، یکی از ارکان مهم قوانین کنگره پیدایش نقطه تحمل است که بایستی ظرفیت و گنجایشمان را به نقطه‌ای برسانیم که به آرامش برسیم.

تمام موجودات که خداوند آفریده از جامدات، مایعات، حیوانات، نباتات و ... همه دارای ظرفیت هستند. گیاهان یک‌شبه میوه نمی‌دهند بلکه باید یک سری مراحل را بگذرانند تا ثمر بدهند. تنها موجودی که می‌تواند تغییر کند و نقطه تحملش را بالا ببرد انسان است منوط به اینکه به یک مرحله از دانایی برسد.

من نعمت تا قبل از کنگره فقط فکر تهیه مواد بودم ولی به کنگره آمدم وصل شدم و به این نتیجه رسیدم که نقطه تحمل را بالا ببرم و در این راه ابزاری به من دادند به نام تفکر، تجربه و آموزش؛ و یاد گرفتم تجربیات گذشته را سرلوحه زندگی‌ام قرار بدهم.

در این وادی دو پارامتر مهم وجود دارد یکی تکرار و دیگری نظم  موضوع است به‌عنوان‌مثال من در هنگام رانندگی می‌خواهم نقطه تحمل را بالا ببرم بایستی حتماً تکرار کنم تا به‌جایی برسم که نقطه تحمل طبیعی در وجودم به وجود بیاورم.

گذر زمان مهم است هم اینکه راهنماها دستور دارو را به این مقدار تجویز می‌کنند این همان تکرار منظم است که بتوان جایگزین مصرف مواد بکنیم و روش DST را تجربه کنیم؛ و دوستان سفر دوم را می‌بینیم که این‌ها مصرف‌کنندگان دیروز و رها یافتگان امروز هستند.

نقطه تحمل در انسان بالقوه است و باید عملی‌اش بکنیم و توسط خود انسان انجام می‌گیرد و به قوه عقل و اختیار. مسلح شده است؛ و ظرفیت هر کس یک اندازه است بعضی‌ها یک لیوان و بعضی‌ها بیشتر، اگر از مرحله ظرفیت کسی رد بشویم وارد مرحله آشوب می‌شویم، مطمئناً مقابل نقطه تحمل نقطه آشوب است.

از دیگر ابزار بالا بردن نقطه تحمل یکی جسم سالم، خواسته‌های معقول و سالم، خواستن و بدانیم کنگره راه اول و آخر درمان است و مطمئناً به رهایی می‌رسیم و درنهایت ایمان سالم که به همراه عشق و نقطه تحمل سالم است.

همه‌چیز در کنگره به روش DST است و حس‌های خراب به‌یک‌باره نمی‌تواند به حس‌های خوب تبدیل بشود بلکه به‌آرامی صورت می‌گیرد و به‌وسیله همین آموزش‌های کنگره امکان‌پذیر است. انسان به‌وسیله همین آموزش‌ها وصل می‌شود به نیروهای الهی و نقطه تحمل.

و در آخر چند برداشت دارم از وادی نهم، یکی اینکه در صراط مستقیم قرار بگیریم، کار ضد ارزشی انجام ندهیم در آن صراط مستقیم حرکت کنیم که شاید دارای فرعی‌های زیادی باشد ولی توجه نکنیم، با خودمان تسویه‌حساب کنیم و خودمان را ببخشیم، دروغ نگویم، دوری از ضد ارزش‌ها و عاشق یکدیگر باشیم. من هیچ کجا مثل کنگره ۶۰ ندیدم این‌قدر اتصال زنجیره‌شان با عشق و محبت باشد.

به‌مرورزمان از جهل فاصله بگیریم و به دانایی برسیم و در زمان حال زندگی کنیم.

سخنان دیده‌بان آقای سعید نمکی:

سپاس از همه شما عزیزان که فرصت دادید برای چند دقیقه در خدمتتان باشم، امروز روز بسیار قشنگ و  بزرگی است. هر نمایندگی. از نقطه‌ای که شروع می‌کند و تا زمانی که هستی هست آن نمایندگی در کنگره۶۰ کار خودش را در جهت اهداف کنگره ۶۰ و با احترام به قوانین، حرمت‌ها و اصول کنگره ۶۰ کارش. را انجام می‌دهد تا کسانی که خواهان درمان هستند، مصرف‌کنندگان  و بیماران خواهان درمان  و رهایی هستند، تک‌تک ما فرصت این. را داشته باشیم تا در خدمت این عزیزان باشیم.

و امروز من خودم واقعاً خوشحالم که نمایندگی شیراز به این مرحله رسیده که از خودش نیرویی داشته باشد برای اداره خودش، خوب در قسمت‌های مرزبانی، کمک راهنمایی و امروز این فرصت هست که در قسمت ای جنت بتوانند از خود عزیزان در این جایگاه قرار بگیرند من علی‌رغم محبت دوستان کار خاصی نکردم، یک سری از جلسات را می‌آمدم ولی اصل کار. را خود بچه‌های نمایندگی باقدرت انجام دادند و چیزی که خیلی خوشحال‌کننده است و جای بیان دارد این است که بچه‌ها اگر ضعف‌هایی در کار بود خیلی سریع با آموزش‌هایی که گرفته بودند آن را پوشش می‌دادند در قسمت‌های مختلف نمایندگی آن ضعف تبدیل به قدرت می‌شد. این‌یکی از نکات قوت این نمایندگی در کنگره ۶۰ است که همه ما در جایگاه‌هایی که قرار می‌گیریم آزمون خطاییم، وقتی مسئله‌ای پیش می‌آید سعی می‌کنیم باهم فکری و جلسه مسئله را حل کنیم.

اگر قرار باشد بین ما اصطکاک باشد، همدلی و خم فکری نباشد به نظر من آن شعبه نباشد بهتر است، خوشبختانه در نمایندگی تخت جمشید پیوند محبت هست، بچه‌ها باهم هم‌فازند، هم‌فکرند و در جهت انجام کارهای نمایندگی تمام تلاششان را می‌کنند که من اینجا صمیمانه از آن‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم و در این مدت که به من فرصت دادید، سپاسگزارم. از آقای مهندس دژاکام، دیده‌بان‌های عزیز که به من این اجازه و فرصت را دادند تا در خدمت شما باشم واقعاً تشکر می‌کنم چون در این رفتن و آمدن‌ها خیلی از چیزها را یاد گرفتم و باعث پیشرفتم شد.

تمام سعی و تلاش ما در هر جایگاهی که می‌خواهیم برسیم می‌خواهیم خدمت بکنیم و اتفاق دیگری قرار نیست بی افتد، اول آموزش ببینم، یاد بگیرم و بعد بیایم خدمت کنم. خدمت کردن هم قواعد خودش را دارد و کسانی که در قاعده و حریم و چیزی که تعریف‌شده خدمت کند هم خودشان و هم دیگران از آن‌ها انرژی می‌گیرند و باعث پیشرفتشان می‌شود ما در کنگره تمام‌کارهایمان به‌صورت گروهی است. لژیون، جلسات، مشارکت‌ها، اداره کردن یک نمایندگی  به‌صورت گروهی است و درمجموع اگر نگاه کنیم اداره کردن خود کنگره ۶۰ به‌صورت گروهی است یعنی بعد از بنیان و نگهبان کنگره ۶۰، شورای دیده‌بان‌ها راداریم که در مورد مسائل مختلف کنگره صحبت می‌کنند، تصمیم‌گیری می‌کنند، در نمایندگی‌ها باز همین‌طور. همه ما باید قابمان برای کنگره، سفر اولی‌ها بتپد و همه تلاشمان را بکنیم کسی گه با هزار امید وارد کنگره می‌شود ناامید از کنگره خارج نشود و این را می‌طلبد که مردم‌دار باشیم، با احترام برخورد بکنیم، احترام جایگاه‌ها را حفظ کنیم، احترام اعضا را حفظ کنیم، بین اعضا فاصله نی اندازیم.

اگر بحث یا صحبتی را مهندس دژاکام می‌گوید آن صحبت مختص جناب آقای دژاکام است و اگر من این حرف را بزنم کار را خراب کرده‌ام مثال اگر جناب مهندس می‌گوید ما روی حرف سفر اولی‌ها حساب نمی‌کنیم این حرف به خود آقای مهندس دژاکام اختصاص دارد و این حرف مربوط به من نیست اگر این. حرف را بزنم کار خراب‌شده است و یک نفر را از خودم رنجانده‌ام، علتش این است که جناب آقای مهندس دژاکام بلدند دارند چه‌کار می‌کنند و بر مبنای دانایی عمل می‌کنند ولی اگر من چیزی را دیده و بر اساس مشاهداتم بیان کنم این باعث رنجش می‌شود.

به‌عنوان‌مثال راهنماها، وقتی دیده‌بان راهنماها چیزی را می‌گوید این اختصاص به راهنماها دارد چون بر مبنای دانایی که دارد این صحبت را می‌کند اگر این. حرف. را بزنم کار خراب می‌شود. پس لازم است این مسائل تک‌تک ما روی خودمان کارکنیم، یاد بگیریم، آموزش ببینیم و بعد که آموزش دیدیم یک‌قدم برداریم. همیشه این را مرور کنم آن چیزی که مربوط به من می‌شود انجام بدهم این می‌شود مردم‌داری این می‌شود که یک محیطی را در کمال صلح و آرامش و دوستی برای خودمان داریم و همدیگر را از خودمان ناراحت نمی‌کنیم و باعث رنجش کسی نمی‌شویم و با شادی شخص دیگر شاد می‌شویم، بارهایی دیگران ما هم رها می‌شویم، با رسیدن امنیت و صلح دیگران ما هم به صلح می‌رسیم.

هیچ پاداشی بالاتر از این نیست که با خوبی دیگران آدم خوب بشود و باحال خوبی دیگران حال من هم خوب بشود و هیچ‌چیزی دردناک‌تر از این برای انسان نیست که انسانی بخواهد از من برنجد، انسانی دلش بشکند، خوشبختانه ما در کنگره از این چیزها نداریم و اگر باشد خیلی اندک و انگشت‌شمار است. خیلی خوشحالیم که همه ما در حال آموزش دیدن هستیم و در حال تزکیه و پالایش هستیم و همه ما در حال حل این مسائل هستیم.

امیدوارم که باز به بهانه‌های مختلف توفیق این را داشته باشم که به نمایندگی شیراز  بیایم. برای همه عزیزان آرزوی موفقیت دارم. به محمد عزیز تبریک می‌گویم.

 

در ادامه از ایجنت جدید نمایندگی شیراز  آقای محمد ضرغامی دعوت کردند و ایشان صحبت‌های خود را این‌چنین آغاز کردند:

سلام دوستان محمد هستم مسافر

خدا را شاکرم که یک‌بار دیگر توفیق خدمت در جایگاه جدید خدمتی نصیب من شد تا خدمت کنم، از آقای نمکی صمیمانه تشکر و قدردانی  می‌کنم که از سال ٩٣ تا امروز لژیون شیراز و نمایندگی را همراهی کردند تا اعضایی بتوانند در این سیستم قرار بگیرند و به حال خوش برسند و حتی در مسیر حال خوش قرار بگیرند.

من کوتاه بیان می‌کنم از سال ٩٣ که لژیون شیراز در پارک لاله تشکیل شد،یعنی ٢٨ اردیبهشت 93 اولین جلسه‌اش برگزار شد و مدت‌ها گذشت من چون آقای نمکی و برادرشان در کنگره بودند من دوست داشتم که هردوی این‌ها را بگیرم، آقای حسن نمکی که استاد آقای علا می شعبه بوشهر هستند من دیده بودم و اشتیاق این را داشتم که آقای سعید نمکی را از نزدیک ببینم و همان سال ٩٣ در فصل پاییز در پارک طالقانی درراه برگشت به منزل به یکی از دوستانم به نام جعفر گفتم من به دنبال آقای نمکی می‌گردم چون شما ایشان را می‌شناسید و من هنوز ایشان را ندیده‌ام، جعفر پس از چرخیدن پشت سرش را نگاه کرد و گفت آقای نمکی دارند می‌آیند و ایشان هستند، من هم سریع خدمتشان رفتم و دیدم ایشان به همراه هم‌سفرشان در حال رفتن به سمت منزل هستند و پس از آشنایی من یک شماره تلفن از ایشان گرفتم و با حسی که در من ایجادشده بود آغاز این فکر بود که ممکن است این شماره بدردم بخورد و در مسیر لژیون شیراز کارآمد باشد و این ادامه‌دار بود و قبل از شروع سال ٩۴ یک جلسه در لژیون شیراز حضور پیدا کردند، تعداد ما ده‌نفری بود و روز بسیار زیبایی بود.

این حرکت ادامه‌دار بود از سال ٩۴ در دستور جلسه شرح وظایف آقای مهندس دژاکام، آقای سعید نمکی را به‌عنوان ای جنت نمایندگی شیراز انتخاب کردند و اولین جلسه در شیراز با ما سفر دومی‌ها برگزار کردند ٩۵/٢/٩ یعنی مثل الآن در اردیبهشت‌ماه بود.

خوشحالم در کنار استاد عزیزم آقای سعید نمکی، دیده‌بان محترم آموزش‌های. زیادی. را گرفتم و باز امیدوارم در کنگره باز آموزش‌هایی را بگیرم و در این جایگاه موفق باشم و از اینکه تعدادی از دوستان در این مشیر همیار و همکار من بودند تا این سیستم شکل بگیرد من صمیمانه از دوستان تشکر می‌کنم، آرزوی این رادارم که تک‌تک این اعضا که در شیراز هستند در جایگاه بالاتر قرار بگیرند و بتوانیم شعبه شیراز را یک شعبه گسترده‌تر و بهتر و بزرگ‌تری تحویل جامعه بدهیم.

و در پایان این را بگویم من روزی که شال کمک راهنمایی را دریافت کردم که یک‌بار دیگر در شعبه شهرری هم بیان کردم این شال کمک راهنمایی را که دریافت کردم گفتم بهانه‌ای  است برای خدمت کردن شخص من و آن شال باعث شده بود خدمتی برای شخص خودم انجام بدهم و این را پذیرفته بودم من باید به یک عده کمک بکنم و نه اینکه در جایگاهی قرار بگیرم و بخواهم خودنمایی بکنم.

کنگره می‌گوید اگر جایگاهی می‌خواهد به تو برسد باید ظرفیتش را کسب کنی امیدوارم که در این جایگاه ظرفیتش را کسب کرده باشم؛ و این شال مجدد باعث شده که من بتوانم خدمت‌های جدیدی را کسب بکنم، می‌دانم جایگاه ای جنتی جایگاه بسیار سختی است، سختی‌اش به خاطر این است که اول کار است و من به‌تازگی دارم شروع می‌کنم و دوست دارم اعضای کنگره همکاری خوبی داشته باشند تا بتوانیم پیشرفت خوبی داشته باشیم و درنهایت از دیده‌بان محترم که بسیار برای ما زحمت می‌کشند برای تمامی شعبات و یک‌بخشی که همین شعبه شیراز است و من خودم به‌شخصه شاهد زحمات ایشان بوده‌ام به‌عنوان‌مثال روزهایی که پرواز تأخیر داشته و پروازشان به ساعت‌های یک یا دو شب به طول انجامید و هیچ خمی به ابرویشان نیاوردند و این مسیر را آمدند و همه ما وظیفه امان این است که تشکر و قدردانی کنیم.

و پس از اجرای پیمان دیده‌بان محترم آقای سعید نمکی در ادامه فرمودند:

از این لحظه به بعد آقای محمد به‌عنوان ایجنت نمایندگی تخت جمشید هستند و بر همه ما لازم و واجب است به‌عنوان بزرگ‌تر نمایندگی به ایشان احترام بگذاریم و با ایشان هماهنگ باشیم و با هماهنگی ایشان کارها را انجام بدهیم. اگر می‌خواهیم که کارمان درست پیش برود و از کارمان انرژی بگیریم در هر قسمتی که داریم خدمت می‌کنیم با ای جنتمان هماهنگ باشیم و همیشه بدانیم این جایگاه‌ها یک روز نوبت خودمان می‌شود و یک روز خودمان در این جایگاه‌ها قرار می‌گیریم.

امروز هرکدام از ما در هر جایگاهی هستیم شاید روز اول در تصورمان نمی‌گنجید ولی شد. اگر می‌خواهیم موفق باشیم برای موفقیت کسانی که خدمت می‌کنند همه تلاشمان را بکنیم چون اثرش به ما برمی‌گردد. اگر ما حامی خدمتگزارها نباشیم خودمان ضرر می‌کنیم.

مرزبان خدمت می‌کند تا خودمان خوب شویم، ما درمان شویم، ما آرامش پیدا کنیم. راهنما، ای جنت خدمت می‌کند تا همین اتفاق بی افتد. بعید می‌دانم کسی در کنگره بیاید خدمت کند و مایه دردسر مردم بشود.

از قسمت مرزیانی، ot، نگهبانی و ...خدمت می‌کنند تا ما انرژی بگیریم و به درمان برسیم سپاسگزارم.

 

تهیه مطلب و عکس: مسافر داود (لژیون دوم)
ویرایش و ثبت: مسافر محمد (لژیون دوم)
منبع: نمایندگی تخت جمشید شیراز
takhtejamshid.congress60.org

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .