English Version
English

تاثیر آموزش؛ گفتگو با سرکار خانم سپیده کمک راهنمای نمایندگی آکادمی

تاثیر آموزش؛ گفتگو با سرکار خانم سپیده کمک راهنمای نمایندگی آکادمی

امروز با یکی از کمک راهنمایان محترم گروه خانواده نمایندگی آکادمی گفتگویی داریم که توجه شما عزیزان را به آن جلب می‌کنم:

با سلام و وقت به خیر، لطفاً به‌رسم کنگره خودتان را معرفی کنید؟

سلام دوستان سپیده هستم هم‌سفر؛ آخرین آنتی‌ایکس مصرفی همسرم کراک بود، مدت سفر 14 ماه و 22 روز به روش DST با داروی اپیوم، به لطف خداوند و همراهی جناب آقای کاوه و سرکار خانم سمن عزیز، 6 سال و 6 ماه است که رها هستیم.

 

چگونه با کنگره 60 آشنا شدید؟

با دیدن برنامه ماه‌عسل در ماه مبارک رمضان

 

چند سال است که در کنگره حضور دارید و چه خدمت‌هایی را انجام داده‌اید؟

از آبان ماه سال 1388 افتخار دارم عضو کوچکی از خانواده بزرگ و مهربان کنگره 60 باشم. (حدود 8 سال و نیم)

به دلیل مشغله کاری زیاد و شرایط خاص زندگی، امکان تجربه و برخورداری از حس خوب خدمت در کنگره را نداشتم. توفیق داشتم از مردادماه سال 1394 اجازه خدمت در لژیون 11 گروه خانواده شعبه آکادمی به‌عنوان کمک راهنما به من واگذار شد.

 

نقش یک راهنما در یاری‌رساندن به یک تازه‌وارد یا یک ره‌جو چگونه است؟

راهنما برای من یک راه‌بلد ست با چراغی در دست در تمام طول مسیر، با پستی‌ها و بلندی‌هایش، با خطرها و رنج‌هایش، با سختی‌ها و آسانی‌ها و همه و همه، برای عبوری با سلامت در مسیر تا رسیدن به خط پایان ... پایانی خوش همراه با تغییر و تبدیل هم‌سفران و رسیدن به صلح و آرامش...

امیدوارم این حس بسیار زیبا که قابل‌بیان نیست را همه اعضاء خوب کنگره 60 تجربه نمایند؛ زیرا دیدن تغییر در ره‌جو و رسیدن به حال خوب هرچند نسبی بسیار تا بسیار برای راهنما خوشایند ست و سرشار از انرژی ...

 

قوانین و حرمت‌های کنگره برای شما چه معنایی دارند؟

اجرای تمامی این قوانین و حرمت‌ها که با دقت بسیار و در اثر تجربه طی سال‌ها تدوین‌شده‌اند، باعث تداوم حضورم با آرامش و امنیت در فضای کنگره و در تعامل با اعضاء می‌شود.

 

کدام‌یک از منابع آموزشی تأثیر بیشتری بر روی شما داشته است؟

پاسخ دادن به این سؤال قدری دشوار است چون منابع آموزشی بی‌نظیری که در اختیارم قرارگرفته و می‌گیرد هرکدام به‌نوبه خود مهم و تأثیرگذار هستند و گزینش را سخت می‌نماید. به یاد دارم که بعد از چند ماه که از حضورم در کنگره می‌گذشت و یادگرفتن این مطلب مهم که باید مسافرم را رها کنم و به خودم بپردازم، ابتدا شروع کردم به مطالعه وادی‌ها که این نوشتارهای پرمعنا و بخصوص وادی چهاردهم دنیای مرا تغییر دادند و قدم گذاشتم به دنیایی تازه با حسی که قابل‌بیان نیست. بعدازآن می‌توانم اشاره‌کنم به کتاب 60 درجه و پیام‌های درج‌شده اساتید در این کتاب ارزشمند که برگرفته از مفاهیم کتاب آسمانی ست.

 

اگر بخواهید کنگره 60 را در یک جمله بیان کنید چه می‌گویید؟

مکانی امن برای آموزش درست زندگی کردن و فضایی مملو از پویایی همراه با آرامش.

 

چه حسی در شما باعث شد در کنگره ماندگار شوید و در جایگاه کمک راهنمایی قرار بگیرید؟

در کنگره صدای پای استاد را می‌شنوم ... حس نیاز به آموزشی ناب و بی‌نظیر که فکر می‌کنم با تمام وجود در انتظارش بودم و از لحظه‌لحظه بودن در این فضای دل‌نشین لذت می‌برم و تمام تلاشم را برای اجرای آموزه‌ها انجام می‌دهم، امیدوارم به یاری خداوند به خودم نزدیک و نزدیک‌تر شوم.

اما در خصوص قسمت دوم پرسش شما جایگاه کمک راهنمایی، باید بگویم که به پیشنهاد کمک راهنمای عزیزم سرکار خانم سمن در آزمون اسفندماه سال 1392 شرکت کردم، نتایج در مردادماه سال 93 اعلام شد. وقتی در لیست پذیرفته‌شدگان اسمم را دیدم باورم نمی‌شد اما به‌واسطه آموزش‌های کنگره مطمئن هستم که زمانش رسیده بود.

 

آیا بعد از اتمام دوره خدمت کمک راهنمایی مایل به ادامه خدمت در جایگاه دیگری هستید؟

با تمام وجودم و با عشق مایل هستم که در هر جایگاهی که سیستم کنگره اجازه دهد باافتخار خدمت نمایم البته اگر لایق باشم.

 

وادی نهم برای شما چه معنا و مفهومی را دارد و چه نقشی در زندگی شما داشته و دارد؟

قبل از ورودم به کنگره در راز و نیازهایم از خدا می‌خواستم که قبل از به دست آوردن هر چیزی ظرفیت آن را داشته باشم. بامطالعه وادی نهم آموختم که این توانمندی اکتسابی است. پس برای این مهم باید آرام‌آرام و با انجام مداوم ارزش‌ها و در نظر گرفتن پارامتر زمان این ظرفیت و نقطه تحمل البته در جهت مثبت را در خودم ایجاد و تقویت کنم. نقش این آموزش را بارها و بارها در زندگی خودم احساس کردم. در تعامل با اعضای خانواده، دوستان، همکارانم و حتی گره‌های درونی خودم که راه گشای بسیاری از مسائل بود.

 

آموزش کنگره در بالا بردن نقطه تحمل شما چه نقشی داشت؟

در ادامه پاسخ به پرسش قبلی به این نکته اشاره‌کنم که در عبور از گذرگاه‌های بسیار سخت که به‌جرئت می‌توانم بگویم اگر قبل از کنگره در چنین شرایطی قرار می‌گرفتم شاید قادر به ادامه نبودم، در کمال ناباوری متوجه شدم که تأثیر آموزش‌های کنگره باعث شد تا معنای واقعی صبر را تجربه کنم و پس از مدتی توانستم نه‌تنها به خودم بلکه به عزیزانم هم برای عبور از این شرایط کمک نمایم. این تغییر بی‌شک تأثیرات اجرای وادی نهم و دیگر آموزش‌های کاربردی کنگره ست.

 

کلام آخر ...

اول و آخر هر کلام تنها می‌بایست سپاسگزار باشم ابتدا از خداوند که مرا انتخاب نمود تا در چنین دوره‌ای زندگی کنم و از موهبت حضور در کنگره و قرار گرفتن در کنار بنیان محترم و خانواده گرامی‌شان بهره‌مند شوم ...

یک دنیا سپاس تقدیم به جناب آقای مهندس، سرکار خانم آنی بزرگوار، جناب استاد امین، سرکار خانم آنی کماندار و سرکار خانمشانی عزیز... وجودتان تا همیشه پایدار و سبز ...

صمیمانه قدردان راهنمای عزیزم سرکار خانم سمن هستم که در تمامی شرایط همراهم بوده و هستند، بهترین‌ها تقدیم به ایشان که لایق نرینند...

از هم‌سفران خوبی که به‌عنوان رهجو در لژیون حضور دارند، پر از عشق و انرژی هستند و در کنار هم و باهم می‌آموزیم، بسیار سپاسگزارم...

تبریک به همه عزیزان بابت فرارسیدن ماه نور، ماه میهمانی خدا و ماه مبارک رمضان ...

و تشکر از شما و تمام عزیزانی که در وبلاگ هم‌سفران آکادمی به‌خوبی خدمت می‌کنند تا همه ما از این دنیای مجازی پر از مطالب مفید و ارزشمند بهره‌مند باشیم.

 

گفتگو از همسفر فخری لژیون یازدهم
همسفران نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .