English Version
English

کارگاه آموزشی مسافران کنگره 60؛ نمایندگی ایمان

کارگاه آموزشی مسافران کنگره 60؛ نمایندگی ایمان

پنجمین جلسه از دور بیست و دوم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه مسافران نمایندگی ایمان روزهای سه‌شنبه مورخ 1397/02/25 به استادی مسافر علی و نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر ساسان با دستور جلسه الهام از رمضان رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود

خلاصه سخنان استاد:

تزکیه و پالایش در ماه رمضان می‌توان مقدمه و شروعی باشد برای ماه‌های دیگر تا در بقیه ایام سال هم در مسیر ارزش‌ها و تحت حمایت نیروهای الهی باشیم. همان‌طور که می‌دانیم روش دی اس تی و تنظیم ساعت و زمان مصرف دارو برای درمان اعتیاد که توسط مهندس دژاکام ارائه‌شده، از ماه مبارک رمضان الهام گرفته‌شده است. این ماه مبارک فرصت بسیار مناسبی برای تمرین، تزکیه و پالایش و آموختن وادی‌ها است. همان‌طور که می‌دانیم اولین وادی برای رسیدن به خود، درکنگره60، تفکر است که بدون آن هر چیزی روبه‌زوال است. باید تفکر کرد و در مسیر بود. در سی دی که اخیراً منتشر شد به نام نور و ظلمت، آقای مهندس دژاکام می‌فرماید اگر تفکر خود را سالم کنیم و در مسیر باشیم الهامات صورت می‌گیرد. برای رسیدن به آرامش باید از ترس عبور کرد و پاک‌سازی از پندار نیک، کردار نیک و گفتار نیک آغاز می‌شود و این سه مؤلفه به‌صورت زنجیروار به یکدیگر مرتبط هستند.مسائل ارزشی دیگری را هم چون قناعت، صبر، خودداری،قضاوت نکردن، تسلیم و پس‌انداز را می‌توان در ماه رمضان تمرین و تکرار کرد.

 
 

باید تمرین و تکرار کرد تا زمانی که به‌فرمان عقل نزدیک شویم. تزکیه و پالایش در ماه رمضان می‌توان مقدمه و شروعی باشد برای ماه‌های دیگر تا در بقیه ایام سال هم در مسیر ارزش‌ها و تحت حمایت نیروهای الهی باشیم. در ماه رمضان باید روی مثلث درمان که دارای سه مؤلفه جسم، روان و جهان‌بینی است تفکر کرد و هر سه ضلع آن را باهم به یک اندازه رشد دهیم. زمانی که جسم روبه بهبود رود و به‌سلامت برسد، روان هم به آرامش و سلامتی می‌رسد. زمانی که وارد کنگره60 شدم حال خرابی داشتم و زمان رهایی‌ام و تجربه کردن حال خوش مصادف شد با ماه مبارک رمضان. به همین خاطر ماه بسیار ارزشمندی برای من است و از این ماه الهام می‌گیرم. افراد سیگاری هم می‌توانند از این ماه الهام بگیرند. در دیگر ماه‌های سال هرجایی می‌توان سیگار کشید ولی در ماه رمضان خیر. حول همین مسئله با تمرین و تکرار، می‌توان سفر سیگار را شروع کرد و اقدام به درمان سیگار نمود.

 

مسئله بعدی که می‌خواهم به آن اشاره‌کنم گل‌ریزان برای برگزاری مراسم افطاری در ماه مبارک رمضان است. باید اشاره‌کنم که ما باید از انرژی خود خرج کنیم تا ثابت نماند و مانند آب ثابت و بدون حرکت که می‌گندد، اصطلاحاً دچار گندیدگی نشود. پول هم در دنیای بیرون مانند انرژی در دنیای درون است. مشارکت در گل‌ریزان یک پس‌انداز معنوی است که اگر به آن ایمان داشته باشم به خودم برمی‌گردد و باعث کمک به خود در زندگی می‌شود. این مشارکت کمکی است که به خودمان می‌کنیم و زمانی که به خود خدمت می‌کنیم انرژی آن به خودمان برمی‌گردد و سطح انرژی خودمان بالا می‌رود. برگزاری مراسم افطاری درکنگره60 باعث ایجاد پیوند محبت بین اعضا می‌شود.

 

خدا قوت...

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .