English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60 نمایندگی کرج با حضور دیده بان محترم آقای حکیمی

کارگاه آموزشی کنگره 60 نمایندگی کرج با حضور دیده بان محترم آقای حکیمی

روز سه شنبه مورخ 02/25/ 1397 هشتمین جلسه از دور سی و پنجم سری کارگاه های آموزشی کنگره ۶۰ شعبه کرج به استادی دیدبان آقای احمد حکیمی، نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر محمد با دستور جلسه  "الهام از رمضان"  رأس ساعت 16 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد :

سلام دوستان احمد هستم یک مسافر، خداوند بزرگ را شاکرم که یک‌بار دیگر این جایگاه را به من داد تا خدمت کنم . عنوان دستور جلسه امروز الهام از رمضان می‌باشد  .امیدوارم که برای این ماه آماده شده باشید و در این ماه مبارک که به‌واقع پیامی برای تمام انسان‌ها داده‌شده بتوانیم بهره‌مند شویم . طبق صحبت بزرگان و تحقیقاتی که انجام‌شده خداوند ساختار ماه رمضان را طوری در نظر گرفته که سلامتی انسان‌ها در آن مسئله اصلی باشد و ساختار ماه رمضان از سال‌ها قبل و حتی پیش از شرع اسلام وجود داشته ، تمام ادیان ابراهیمی ساختار این ماه را انجام می‌داده‌اند .

حال این سؤال پیش می‌آید که چرا این ماه بوجود آمده یا اینکه چرا برنامه غذایی به این شکل تغییر کرده و چرا برای انجام این ماه این‌قدر تأکید شده است . انسان دو کار را برای پاک‌سازی خویش بایستی انجام دهد یکی از این کارها تلاش برای بالا بردن طول عمر و دیگری تلاش برای بدست آوردن و نگهداری از حال خوب می‌باشد . روزه پاک‌سازی جسم است ، به این معنی که توسط روزه بدن انسان جنرال سرویس می‌شود از مخدرهای طبیعی بدن تا کوچک‌ترین عضو جسم توسط روزه پاک‌سازی می‌شود .

نماز نیز قسمت دوم یا صور پنهان را پالایش می‌کند حال اگر ما این پاک‌سازی را کنار هم داشته باشیم تأثیر بسیار زیادی در وجود ما خواهد داشت . کسی که این دو پالایش را باهم انجام می‌دهد درحرکت از سوی نفس اماره به‌سوی نفس لوامه بسیار پیشرو خواهد بود . نکته مهم اینجاست که این ماه در بالا بردن نقطه تحمل بسیار تأثیرگذار است . شناسایی نقطه تحمل در غذا خوردن ، سیگار کشیدن و آب نخوردن و تلاش برای بالا بردن نقطه تحمل از اعمال این ماه می‌باشد .

با توجه به شرایط خاصی که در کنگره 60 برای سفر اولی‌ها وجود دارد اسلام قوانین بسیار سهل برای یک زندگی سالم ، یک عملکرد سالم و یک تفکر سالم مقدر کرده است . طبق فرموده بنیان کنگره 60 مجتهد سفر دومی ها مراجع عالم و سفر اولی‌ها شخص مهندس دژاکام است . دلیل این امر پیشگیری از خطاهایی است که سفر اولی‌های گذشته با فکر خود و حجاب‌هایی که پیش روی خود از این ماه ساخته بودند مرتکب شده‌اند .

لذا پیشنهاد می‌گردد فارغ از هرگونه اعتقاد مذهبی سفر اولی‌های عزیز ضمن اینکه داروی درمان خود را طبق پروتکل استفاده می‌کنند احترام این ماه و روزه‌داران را حفظ کرده و قدمی در بالا بردن نقطه تحمل خود بردارند . بایستی قدر این ماه مبارک را دانست ، طعامی که در این ماه در کنگره داده می‌شود سبب نزدیکی دل‌های ما به یکدیگر می‌شود و این امر سبب شور و حالی در کلیه شعب می‌شود که در هیچ‌یک از ماههای دیگر یافت نمی‌شود . امیدوارم در این ماه یک‌قدم برای خودمان برداریم و بهره لازم از این ماه را ببریم . امیدوارم ماه مهمانی خدا خوش بگذرد و قدر آن را بدانیم و قدمی برای تزکیه و پالایش خود برداریم. از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید از شما سپاسگزاریم .

 

عکس و تایپ : مسافر مقصود و مسافر کامبیز
ویرایش و ارائه گزارش : مسافر بابک

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .