English Version
English

رمضان ستاره درخشان آغاز و بی‌پایان کنگره ۶۰

رمضان ستاره درخشان آغاز و بی‌پایان کنگره ۶۰
رمضان ستاره‌ای درخشان و منور که از دل تاریکی‌ها بیرون آمد و تاریکی را کنار زد نورش تابیدن گرفت. روش دی. اس. تی از قلب رمضان بیرون آمد، نور در سرزمین دانایی آغاز شد و در کعبه دل‌های ناامیدان در ناباوری شکل گرفت. اولین پیام را که اولین انسانی داده شد که با الهامات و القائات به جناب مهندس دژاکام، جورچین او را تکمیل کرد و او موفق شد به‌عنوان اولین انسان و برای اولین بار در تاریخ اعتیاد را به‌طور کامل و قطعی درمان کند.

آنچه امروز از موجودیت کنگره ۶۰ می‌بینیم همه و همه دستاوردهای آن حرکت بود که در ماه رمضان شکل گرفت. رمضان بستری است که کنگره ۶۰ در آن متولد شد، رمضان نوری است که راه را مشخص کرد و به همین دلیل این ماه در کنگره ۶۰ بسیار عزیز است و اهمیت زیادی دارد. در کنگره ۶۰ رمضان یک جشن محسوب می‌شود فرصتی است برای احیای دوباره هم در صور آشکار و هم در صور پنهان متد دی. اس. تی. ارتباط تنگاتنگ و شباهت زیادی با روزه دارد، ما در شبانه‌روز از خوردن و آشامیدن خودداری می‌نماییم.

در ساعاتی از خوراکی‌ها به مقدار مساوی در سه وعده به‌صورت تی. دی. اس مصرف می‌شود؛ مانند داروی اوتی در سه وعده شبانه‌روز و سعی می‌کنیم در ماه رمضان از ضد ارزش‌ها در کلام افکار رفتار و اندیشه منفی پرهیز نماییم. برای بررسی کردن خود برای آگاهی، خوب فهمیدن، درک کردن، تزکیه و پالایش نفس ناخالصی‌هایی که وجود دارد از انسان زدوده شود پس ماه رمضان معلم خوبی است برای یادگیری علم و دانسته‌هایی که کشف گردد. قوانین و فرامین الهی پل‌های بسیار نیرومندی است برای اندیشه انسان که بتوانید آن‌ها را ملکه جسم و جان خود نماید.

رمضان یعنی سوختن، یعنی روز سخت و گرم شدن، رمضان تجدید حیات در حیات است، آنگاه‌که فرمان خداوند اجرا می‌شود. رمضان یعنی شدت گرفتن، حرارت شدت تابش آفتاب بر روی سنگ، یعنی سوزاندن گویی در حرارت است که جُنبش و حرکت شکل می‌گیرد، با گُداختن تغییرات تبدیلات متولد می‌شود. سرما رُخوت سستی می‌آورد، همه‌چیز در سرما همان حالتی که هست باقی می‌ماند؛ اما حرارت و فشار منقلب و دگرگون می‌کند طغیان می‌شود تا جسم آماده آرایشی نو شود، گویی همچنان که آهن گداخته در کوره آهنگران می‌شود تا زغال سیاهی که پس از فشار و حرارتی هزاران ساله در قامت الماسی درخشان عبور نور را از خود می‌گستراند و چشم می‌نوازد.

گویی رمضان همین‌گونه است کوره‌ای است برای سوزاندن ناخالصی‌ها و پختن خامی‌ها، نه از سوزاندن ناخالصی‌ها نه از سختی گرسنگی و تشنگی که رمضان شهر گرسنگی و تشنگی نیست. این اندک تشنگی و گرسنگی بهانه است تا انسان بداند آنچه او را سیراب و کامیاب می‌کند او را به تکاپو وا‌می‌دارد، این اندک غذای جسم نیست بلکه او را دعوت می‌کند برای دریافت قُوت و غذای راستین یعنی حسی وصف‌ناشدنی از حقیقت محبت و آرامش.

رقصنده‌های آسمانی مشعل محبت صلح علم و ایمان را در دلت می‌چرخند و می‌رقصند تا آن را به کسانی که خواهان آن هستند می‌سپارند به کسانی که در طب هستند انسان‌های مجنون دانستن و یافتن و رسیدن به مقام انسانی که جایی جاگذاشته‌اند و می‌خواهند آن را بیاورند برای زندگی بهتر در زمینی که سرزمین خوب خدا باشد.

با آمدن روزها و فراخوانده شدن رمضان در سفری باری‌تعالی (ماه رمضان) و قدری صبر آغازها هم با آغازِ عمل شما هم‌نواز می‌شوند و پس از مدتی تجدید میثاق می‌نمایید و رمضان در پذیرایی آماده می‌شود. کلام حق و حقیقت این‌گونه بر قلب انسان‌ها فرود می‌آید. شاید همچون نزول کلام آسمانی در این ماه و شهر رمضان، (اَلَذی اَنزل فیهِ القُرآن) بنابراین ای عزیز رمضان بسیار گسترده و وصف‌نشدنی است. چشم بینا و دلی گشوده از عشق به خداوند به مخلوق به سرزمین نور که نور را در سفره‌ای از احسان منور کرد بسیار شگفت‌انگیز است.

خوب فکر کن چه معجزه‌ای اتفاق افتاد که در این ماه مبارک که انسانی که در تاریکی‌ها بود بتواند با نور رمضان منور گردد و انسان‌ها را به نور دعوت کند. ما در ماه رمضان برای چه روزه می‌گیریم؟ انسان دارای دو صور هست، صور آشکار و صور پنهان. صور آشکار ما با خوردن انواع و اقسام خوراکی‌ها تغذیه می‌شود، ولی صور پنهان ما هم نیاز به تغذیه دارد با نماز و روزه گرفتن تزکیه و پالایش غذای روح ماست، زیرا ما در طول سال هیچ نظمی برای خوردن و آشامیدن خود نداریم و بانظم دادن در ماه رمضان سیستم جسم ما را بازسازی می‌کند و رمضان بانظم دادن به زمان خوردن سیستم جسم ما ماشینی است که سرویس کامل شده باشد و سموم بدن ما دفع گردد. فرصتی برای بازسازی و استراحت جسم ما است و از ضد ارزش‌ها فاصله بگیریم و با پاک کردن روح و جسم بارش کردن مهرتان، عشقتان، پولتان، دانشتان، وقتتان، برای خدمت کردن به انسان‌های محروم و گمشدگان راه راستین.

اما به کجا و تا کجا! عاشقانه ببخشید و منتظر برگشت آن نباشید، عشق بلاعوض همان‌طور که زمین به آسمان و آسمان به زمین می‌بخشد. خورشید بدون منت و انتظار می‌بخشد، بی‌مضایقه ببخشید همان‌طور که رمضان می‌بخشد و معلم ما انسان‌ها است، ما هم ببخشیم چون ما هم عنصری از این هستی هستیم قدر این ماه پُرفیض را بدانیم. رمضان بود که توانستیم با روش دی. اس.تی اعتیاد را درمان کنیم. پس الهام بگیریم امیدوارم بتوانیم برای بازسازی پیکرمان برای بیداری اندیشه‌مان به‌عنوان یک دیدگاه آموزشی تزکیه و پالایش انجام بدهیم.

بتوانیم غذاهای فاسد را از جسم خود بزداییم و جایش را پرکنیم از غذاهای مفید که در قسمت جسم و فیزیولوژی و روان تفکر و اندیشه‌مان در فضای ملکوتی ماه رمضان برای خواسته‌های خود باید صبر کرد تا هدایت گردید و بارش نعمت الهی را خواهید دید و از دیوار احساس گناه عبور خواهیم کرد. می‌توانیم از گزند احساس گناه مصون بمانیم البته با تزکیه و پالایش خود تلاش کنید، از مباحث مسائل دیگران جدا باشید و باید دیگران مسائلشان را خودشان تجربه کنند و حل نمایند، جدا شدن از مسائل ضد ارزشی مثل غیبت، دروغ، قضاوت... بر حذر باشی. ماه رمضان ماه بخشش، بارش رحمت و دوری از رنجش‌ها احقاق حق و توبه است.

مشکلات را ریز و کوچک نمایید تا قابل‌حل گردد، چاشنی کار ما جهان‌بینی است که در این ماه مبارک فرامین و قوانین الهی سپاسگزاری و شکر قدرت مطلق به خاطر نظم و مقررات هستی و پی بردن به وظایف و مسئولیت‌پذیری انسان‌ها و ایمان بیاوریم، چیزهایی را که آموزش گرفتیم به ارتقا برسانیم با عملکرد و بازسازی جسم و روان حس سالم را به وجود بیاوریم، روی خودشناسی تا خداشناسی، نظم و انضباط را یاد بگیریم ماه رمضان رد پای خودش را در کنگره به‌جا گذاشته و خیلی پیام‌ها و تعلیم‌ها به ما می‌دهد، گوش فرا دهیم و این آموزش‌های ارزشمند را به نقطه عمل برسانیم تا در این ماه مبارک رمضان فیض ببریم پس آن کنیم که فرمان است.

 

نویسنده: هم‌سفر صدیقه آتش‌بار
نگارنده: هم‌سفر هانیه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .