English Version
English

کارگاه آموزشی مجازی؛ الهام از رمضان

کارگاه آموزشی مجازی؛ الهام از رمضان

یازدهمین جلسه از دور دهم سری کارگاه‌های آموزشی مجازی ویژه همسفران خانم نمایندگی آکادمی با استادی کمک راهنمای محترم سرکار خانم زهره با دستور جلسه "الهام از رمضان" برگزار شد.

 

سخنان استاد:

دستور جلسه این هفته الهام از رمضان است که تشکیل‌شده از دو کلمه الهام به معنی دریافت ندایی از درون که ما را به راه درست هدایت می‌کند و رمضان که معنی ریشه‌ای آن حرارت و سوزاندن و از بین بردن تاریکی و ضدارزش‌هاست.

سالیان قبل در بهمن‌ماه سال ۱۳۷۵ که اتفاقاً با ماه رمضان مصادف شده بود نیرویی از درون که همان نیروی الهی بود بزرگ‌ترین و باارزش‌ترین الهام  را به جناب مهندس القاء کردن که این علمی شد بدون نقص راه و متدی نو شد. اول برای خروج خودشان از دنیای تاریک اعتیاد و بعد با مکتوب کردن این روش که الان مهم‌ترین کتاب شناخت و درمان اعتیاد است؛ و با نام کتاب ۶۰ درجه زیر صفر در اختیار همگانی است که خواستار درمان و رهایی از اعتیاد هستند.

تا آن زمان ایشان مسیرهای زیادی را برای خروج از اعتیاد رفته بودند ولی هیچ‌کدام به نتیجه نرسیده بود. تا اینکه در ماه رمضان آن سال تصمیم می‌گیرند که روزه بگیرند و چون نباید در زمان سحر تا افطار چیزی می‌خوردند این شد که مصرف خود را به دو وعده در سحر و افطار رساندن و به مصرفشان نظم دادند و با این اولین چیزی که دریافت کردن نظم دادن به مصرف و ثابت شدن در این دو وعده بود و این اقدام جرقه‌ای بود برای پیدا شدن مسیری جدید مانند اشعهٔ نوری بود در تاریکی عظیم که بذر امید را در دل ایشان به وجود آورد تا راه را ادامه دهد. در ابتدا تصمیمی برای درمان نداشتند چون راه‌های زیادی را امتحان کرده بودند و چیزی به دست نیاورده بودند. بعد مدتی که روی همین وعده‌ها مانده بودند و از ماه رمضان فقط ثابت مانده بود و فقط در مصرف و مقدارش منظم شده بود به‌طور آزمایشی تصمیم گرفتند مقداری از موادش را کم کنند که باراهنمایی استادانش مسیر برایش روشن‌تر نمایان شد؛ و این روش علمی شد که درستی آن با وجود هزاران نفر که با استفاده از این متد از تاریکی اعتیاد رها شدند کاملاً هویدا است.

این روش مثل روز روشن است متد DST علمی که تجربه‌شده باشد سندی بدون نقص است.

و چون این الهام در ماه رمضان به جناب مهندس شده ماه رمضان ماه با ارزشی برای تمام اعضای کنگره ۶۰ است بهار درمان اعتیاد درست مثله فصل بهار که مژده زنده شدن را به همهٔ انسان‌ها می‌دهد ارمغان این ماه هم این بود احیاء انسان‌هایی که امیدی به زنده شدن دوبارهٔ آن‌ها نبود.

ماه رمضان شباهت زیادی به متد DST دارد در ماه رمضان سر ساعت مشخص غذا می‌خوریم و سر ساعت مشخصی لب از طعام می‌بندیم و با این کار هم استراحتی به دستگاه گوارش می‌دهیم و هم به بدن اجازه می‌دهیم خودش را در این تایم بازسازی کند درواقع ری‌استارت  (Restart) کردن در متد DST هم در زمان مشخص و مقدار معین فرد دارو مصرف می‌کند و زمان بین وعده‌ها بدن و سیستم شبه افیونی بدن فرصتی برای بازسازی و راه‌اندازی خود پیدا می‌کند. در طول زمان روزه ما باید به تربیت نفس خود هم مشغول باشیم و از تمام خواسته‌های نامعقول و ضدارزش‌ها دوری کنیم که این کار در درمان اعتیاد با آموزش جهان‌بینی صورت می‌گیرد و فرد در طول سفر نه گفتن به خواسته‌های نامعقول نفس دوری از ضدارزش‌ها را فرا می‌گیرد و اجرایی می‌کند.

در ماه رمضان در تمام شعب کنگره ۶۰ سنت زیبای افطاری را داریم که این سفره‌های ساده ولی پربرکت باعث نزدیک‌تر و صمیمی‌تر شدن اعضا کنار هم می‌شود.

آنچه که امروز در کنگره شکل‌گرفته دستاورد حرکتی بود که در ماه رمضان شکل‌گرفته؛ هر حرکت درستی هدیه‌ای به همراه دارد که آن یاری خداوند است در ادامهٔ راه، تلاش کنیم ماه رمضان را هدفمند کنیم و سری به خودمان بزنیم در این ماه تا این ماه فرصتی طلایی بشود برای ما.

در آخر ماه رمضان پرخیروبرکتی برای تمام اعضای کنگره60 و همهٔ انسان‌های خارج از کنگره که خواستار خروج از تاریکی‌های درون خود هستند از خداوند خواستارم.

 

تایپ همسفر فرزانه رابط وبلاگ لژیون دهم
ویراستاری و ارسال همسفر زری لژیون چهارم
همسفران نمایندگی آکادمی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .