English Version
English

جلسه جهانبینی ویژه کمانداران کنگره60 با حضور آقای امین دژاکام

جلسه جهانبینی ویژه کمانداران کنگره60 با حضور آقای امین دژاکام

جلسه دوم از دور هشتم جلسات جهان‌بینی، ویژه کمانداران کنگره 60، با استادی دیدبان محترم آقای امین دژاکام، نگهبانی  همسفر عصمت و دبیری همسفر زینب با دستور جلسه هفته راهنما، روز جمعه مورخ در سایت تیراندازی باکمان کنگره 60، رأس ساعت  آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

هفته راهنما را به همه راهنماهای کنگره و تمام کسانی که در کار آموزش دادن و آموختن به انسان‌ها هستند، تبریک عرض می‌کنم. درست است که در کنگره عده‌ای در جایگاه کمک راهنمایی هستند، بلکه جایگاه‌های دیگری نیز هستند که انسان‌ها در حال آموزش دادن هستند، مثلاً در ورزش باستانی مرشدی دارد که به دیگران آموزش می‌دهد.

داشتن استاد و مربی نعمت خیلی بزرگی است و نعمت بزرگ‌تر قدر معلم و استاد را دانستن است. اگر انسان بتواند قدر استادش را بداند تازه به او محرم می‌شود؛ یعنی اجازه پیدا می‌کند از دانش و علم استاد بهره‌مند شود. در هر کلاس درس، استادی وجود دارد ولی همه نمی‌توانند از حضور آن استاد بهره ببرند اینجا این سؤال پیش می‌آید: چه زمانی انسان تغییراتش شرع می‌شود؟ زمانی که بتواند از آن دانش برخوردار شود.

 اما چه زمانی از آن دانش می‌تواند برخوردار شود؟ زمانی است که اهلی شود.

اگر انسان خلق‌وخوی وحشی را با خودش داشته باشد، حس‌هایش درست کار نمی‌کند. هرچقدر هم دور و برش آدم‌های خوب و سازنده باشند فرق زیادی برایش نمی‌کند.

آن‌هایی که وارد کنگره می‌شوند و از آن خوی وحشی فاصله می‌گیرند به معلمین خودشان محرم می‌شوند و می‌توانند از دانش معلمین خود بهره ببرند.

حال چه چیزی خوی انسان را اهلی و چه چیز خوی انسان را وحشی می‌کند؟ من فکر می‌کنم مهم‌ترین چیزی که خوی انسان را اهلی می‌کند همان محبتی است که ما در کنگره از آن صحبت می‌کنیم. وقتی محبت در درون انسان جاری شود هم‌زمان خاصیت اهلی بودن را هم پیدا می‌کند. و هر چه قدر وارد مسائلی مثل قضاوت کردن کینه گرفتن و حاشیه‌ها می‌شود به آن خوی وحشی نزدیک می‌شود.

من وقتی به گذشته زندگی نگاه می‌کنم می‌بینم آن زمان‌هایی که احساس دوست داشتن و محبت در وجودم بود آدم‌ها را دوست داشتم، هستی را دوست داشتم؛ و این دوست داشتن با آن یادگرفتن هماهنگ بود. ولی زمان‌هایی که دوست داشتن نبود زمانی بود که قدرت یادگیری پایین می‌آمد و حافظه هم ضعیف می‌شد.

این آی‌کیو (IQ) چیز ثابتی نیست و در انسان‌ها مرتب تغییر می‌کند. زمانی که حس‌ها خوب می‌شود آی‌کیو بالا می‌رود.

در کل انسان باید سعی کند که به آن احساس محبت توجه کند و بتواند حفظش کند.مراقبت کردن از این هم، کار راحتی نیست. مثلاً در ورزش می‌گویند که طرف وارد حاشیه شده، یعنی وقتی درگیر قضاوت‌ها می‌شود، خودش را مقایسه می‌کند و کینه و نفرت می‌گیرد، حسش آلوده می‌شود و قدرت یادگیری‌اش پایین می‌آید. می‌بیند سال پیش چقدر خوب عمل می‌کرده و امسال چقدر افت کرده. در ورزش تیراندازی هم این خودش را خوب نشان می‌دهد.مهم‌ترین چیز مراقبت از حس‌ها است و چون تیراندازی سریع‌تر این‌ها را به ما نشان می‌دهد، شاید درآن‌واحد بتوان تغییرات را حس کرد.

در پایان جلسه ابتدا، تقدیرنامه‌هایی که از طرف هیئت تیراندازی باکمان شمال شرق تهران برای پیشکسوتان تیراندازی باکمان (جناب آقای حکیمی، آقای اشکذری، آقای امین دژاکام، خانم آنی کماندار و خانم الهام اشکذری) در نظر گرفته‌شده بود، توسط استاد آجر لو تقدیم ایشان شد.

و در ادامه تقدیرنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای مربیان و داوران باشگاه، توسط استاد امین دژاکام و خانم آنی کماندار تقدیم ایشان شد.

 

عکاس:مسافر امیرحسین

تهیه و تنظیم:همسفر زینب

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .