English Version
English

کارگاه آموزشی مجازی- هفته راهنما

کارگاه آموزشی مجازی- هفته راهنما

دهمین جلسه از دور دهم سری کارگاه‌های آموزشی مجازی ویژه همسفران خانم نمایندگی آکادمی با استادی کمک راهنمای محترم سرکار خانم ندا با دستور جلسه "هفته راهنما" برگزار شد.

.

سخنان استاد:

هفتهٔ راهنما را در ابتدا به خالق و بنیان کنگره ۶۰، آقای مهندس و دیده‌بان محترم همسفران، خانم آنی بزرگوار و فرزندان برومندشان که مسئولیت هدایت این ناو احیاء کننده و ناجی را بر عهده دارند، تبریک می‌گویم.
نه امروز بلکه هرروز سپاس و سجدهٔ شکر این نعمت الهی را به‌جا می‌آورم.  شکر  و سپاس، بابت داشتن آموزش‌های جهان‌بینی سالم کنگره ۶۰، که دید و نگرش من را نسبت به‌کل هستی و نیستی تصحیح کرده‌اند

جایگاه راهنمایی در کنگره با استادی هر کرسی علمی بسیار تفاوت دارد. زیرا نقش مهم آموزش‌های کنگره احیاء کنندگی آن است یعنی زنده شدن همراه با تغییرات سالم در سه ضلع جسم، روان وجهان بینی، که این یعنی احیاء شدن و حیات و میلادی مبارک.

راهنما کیست؟ انسانی که سفر خود را از عمق دنیای تاریک جهل و نادانی خودش، آغاز نموده و مبارزهٔ خستگی‌ناپذیر و شکست‌ناپذیری را، با تمام نیروهای منفی و بازدارندهٔ درون و برون آغاز نموده است. و به‌سوی سرزمین نور و روشنایی دانایی، حرکت کرده تا نور را از نار وجودی‌اش جدا ساخته، و با کورسوی نور درون، به چشمهٔ اصلی نور حیات‌بخش هستی یعنی نیروی مافوق و قدرت مطلق پیوند خورده و به سمت آن مکان لامکان رهسپار شده.

راهنما به آموزش‌هایی که به چشمهٔ پاک و زلال وجودشان و بی‌انتهای هستی وصل است پیوند خورده  و در مسیر رودخانه‌ای خروشان قرارگرفته که درنهایت به بحر و اقیانوس صلح، آرامش و عشق و محبت بی‌ادعا، به درراه ماندگان می‌رسد.

به مکانی که به‌جز نغمهٔ آرام و زیبای سلاماً سلاماٰ صوت دیگری نمی‌شنود. در مسیر کنگره ۶۰، همهٔ حس‌ها در حال تزکیه و پالایش است. از عشق و خدمت به مخلوقینش آغازشده تا رسیدن به عشق خالق و خوشا به سعادت آنانی که بتوانند، بسان بنیان کنگره به مرتبهٔ والای انسانیت ارتقا یابند، و به درجهٔ والای عشق و محبت، که همان عشق خداوند به مخلوق است برسند. مخلوقی که نور خداوند در او تجلّی کرده و قدرت مطلق به خلق او به خود می‌بالد.

پس این همان بهشت زیبایی است که استاد راهنما و خالق و بنیان هدایتگر کنگره ۶۰ در درون و برون‌مان به تصویر کشیده‌اند، بناهای آن را بنیان نهادند و ستون‌های آن را برافراشتند و شاهکارهای حیات‌بخش هستی و نیستی، یعنی چهارده وادی احیاء کننده را در زندگی‌مان جاری نمودند تا با تمام وجود به ساحل امن آرامش برسیم. بابت تمام این نعمات چگونه می‌توان سپاسگزاری کرد؟

راهنمایان بزرگوار، بر دستان پرتوانتان و قدم‌های استوارتان و کلام نافذتان و اندیشه‌های نابتان هزاران بار شکر و سپاس.

 

ارسال: همسفر زهره لژیون خانم آنی کماندار (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .