English Version
English

آموزش درست؛ جشن اولین سال رهایی مسافر محمد رضا

آموزش درست؛ جشن اولین سال رهایی مسافر محمد رضا
دومین جلسه از دوره شصت هشتمین سری کارگاه آموزشی عمومی کنگره 60 ویژه آقایان مسافر و همسفران در نمایندگی آکادمی با دستور جلسه " جهان بینی 1 و 2" با استادی " کمک راهنمای محترم آقا مهدی" و نگهبانی "مسافر بهزاد"  و دبیری "مسافر حسین" که در روز پنج شنبه مورخ 97/01/30 راس ساعت 17 شروع به کار کرد.
 
 
سخنان استاد:
 

سلام دوستان مهدی هستم مسافر خدا را شکر می‌کنم که در این جایگاه قرار گرفتم. دستور جلسه این هفته درباره جهان‌بینی 1 و 2 است. من پیش خودم فکر کردم که جهان‌بینی چه کمکی به من کرده است که توانستم اعتیادم را درمان کنم. خوب ما در کنگره می‌گویم جسم و روان و جهان‌بینی که فونداسیون درمان اعتیاد می‌شود، دو ضلع روان و جسم بر روی جهان‌بینی قرار می‌گیرد. این جهان‌بینی چه کمکی به من می‌کند. جهان‌بینی به من تصویری ارائه می‌دهد درباره چیزی که از آن در ذهن هیچ تصویری ندارم، من وقتی درباره عقل چیزی می‌شنیدم درگذشته تصورم همان مغز بود. جهان‌بینی مدلی برای من ساخت که بتوانم از آن موضوع در ذهن خودم تصویری بسازم و آن را درکش کنم، فهمیدم که انسان از دو بخش تقسیم‌شده است یکی صور آشکار و دیگری صور پنهان، صور پنهان را در جزوه جهان‌بینی به یک قلعه خوش آب و هوایی برای ما مشخص کرد که حاکم این قلعه عقل هست؛ و از آن قلعه کسانی محافظت می‌کنند که از دروازه‌های قلعه خواسته‌های نامعقول نتوانند نفوذ کنند که سربازان آن دانای هستند. یک جمله معروفی در کنگره است که می‌گوید اگر 1/5 (یک پنجم) به دانای من اضافه نشود نمی‌توانم 1/5 از داروی خودم را کم کنم. همان زندگی که دارم می‌کنم یک سری قوانینی دارد، اگر این قوانین را ندانم دچار مشکل می‌شوم. 

 
به‌عنوان‌مثال من می‌خواهم فوتبال بازی کنم اگر قوانین آن بازی راندانم از آن هیچ لذتی را نمی‌برم، زندگی کردن هم همین‌طور است من باید قوانین زندگی را یاد بگیرم تا از آن لذت کافی را ببرم. آقا امین در این جزوه جهان‌بینی که جمع‌آوری کردند اسم آن را گذشتند جهان‌بینی کاربردی یعنی آنکه هر چیزی که در این جزوه است را باید در زندگی شخصی خودمان به‌صورت اجرای درآوریم. برای بهتر فهمیدن این مطالب آمدن برای ما یکسری مدل‌ها را ترسیم کردند به‌عنوان‌مثال مدل عقل و مدل سطح انرژی را مطرح کردند؛ که هرکدام از این‌ها باعث می‌شود که من بتوانم مشکلاتی که درون سفرم یا کلاً در زندگی‌ام به وجود بیاید حل بکنم. من فکر می‌کنم هر کاری که در زندگی بخواهم انجام دهم نیاز به جهان‌بینی دارد، به‌عنوان‌مثال ما برای درمان اعتیاد در کنگره می‌آیم از شربت تریاک استفاده می‌کنیم که در اصل همان تریاک است؛ اما چرا یک نفر مصرف‌کننده مواد مخدر از این شربت مصرف می‌کند طبق متد DST به درمان اعتیاد می‌رسد، ولی کسی که بیرون از کنگره از این شربت استفاده می‌کند به آن اعتیاد پیدا می‌کند؟ علت آن‌که فرد در کنگره به درمان می‌رسد این است که شربت را به دید دارو به آن نگاه می‌کند و برای درمان اعتیاد خود آن را استفاده می‌کند. دقیقاً این جهان‌بینی است که می‌آید وسعت دید زیادی به من می‌دهد در مسائل زندگی در جهان‌بینی 1 و 2 یک‌چیزی که خیلی برای من جالب بود مثلث دانایی و جهالت بود که این دو تا دقیقاً رو به روی‌هم قرار دارند. اگر من بدانم که این 6 ضلع کدام می‌تواند رشد کدام ضلع را بگیرد در سفرم می‌توانم خیلی از مشکلات را حل کنم. برای مثال من برای دفعه اول که بخواهم مشارکت کنم می‌ترسم اگر من تعریف و تصویر ترس را در جهان‌بینی یاد گرفته باشم می‌فهمم که باید جلوی آن به ایستم این مثالی که زدم در خیلی از جاهای زندگی فرد اتفاق می‌افتد؛ یعنی اگر قوانین را یاد بگیرم می‌توانم جلوی مشکلاتی که در زندگی من پیش می‌آید به‌راحتی به ایستم و برایش راه‌کاری پیدا بکنم.
سخنان استاد مربوط به مسافر:
 

من وقتی‌که لژیون خودم را تحویل گرفتم محمد اولین نفری بود که به‌عنوان مسافر وارد لژیون من شد و اولین نفر بود که به رهای رسید و اولین نفری است که در لژیون برایش تولد می‌گیریم. نکته جالب اینجاست که من تولد اولین سال خودم دستور جلسه جهان‌بینی 1 و 2 بود. امیدوارم در جایگاه‌های بالای خدمتی محمد عزیز را ببینم، وقتی محمد وارد لژیون شد از همان ابتدا سفرش هیچ مشکلی باهم نداشتیم و وظایفش را درست انجام می‌داد. سر ساعت می‌رفت و سر ساعت می‌آمد سی‌دی‌هایش را کامل گوش می‌کرد و در لژیون هر کاری به محمد می‌گفتم به نحو احسن انجام می‌داد، سر زمان خودش هم به رهایی رسید. هر چیزی زمانی دارد اگر از زمان خودش کاری بگذرد جمع‌کردن آن کار خیلی سخت می‌شود. 2 ماه از سفرش گذشت با محمد صحبت کردم که بیاید سر لژیون ویلیام وایت سیگارش هم درمان کند. یک نکته مهم که بگویم این است که سفر دومی در لژیون یک وظیفه‌ای دارد که هر سفر دومی آن را انجام ندهد دینی بر گردنش است. برای اینکه سفر اولی می‌آید در درون لژیون می‌نشیند راهنما را می‌بیند فکر می‌کند که راهنما از پشت میز دانشگاه آمد است یا اصلاً مواد نزده است. اینجا آن سفر دومی است که می‌تواند پیام ماندگاری در سفرش را بدهد، حالا می‌تواند طرز لباس پوشیدن یا مشارکت کردن یا حضور به‌موقع اش در جلسه باشد؛ که محمد همه این کارها را انجام داد و امیدوارم در جایگاه بالاتر ببینمش ممنون که به صحبت‌های من گوش کردید.

اعلام سفر مسافر محمد رضا:

سلام دوستان محمد هستم مسافر آخرین آنتی ایکس مصرفی شیره و تریاک 11 ماه سفر کردم به راهنمای آقا مهدی لژیون یکم با شربت OT به روش DST ورزش در کنگره کشتی رهایی 13 ماه 10 روز.

آرزوی مسافر محمد رضا:
 

سلام دوستان محمد هستم مسافر آرزو می‌کنم در کنگره همیشه باز باشد تا همه مصرف‌کننده‌ها به کنگره بیایند و به درمان برسند.

 
سخنان مسافر محمد رضا:
 

 سلام دوستان محمد هستم مسافر خدا را شکر می‌کنم که این جایگاه را تجربه می‌کنم. خدا را سپاس گذارم که وارد کنگره شدم و خیلی خوشحالم باراهنمایم آقا مهدی آشنا شدم، این‌ها چیزهای است که در زندگی آدم باید خدا بخواهد تا پیش بیاید. من با تخریب زیادی وارد کنگره شدم مصرفم روزی 7 و 8 گرم شیره خوراکی بود، در اوایل مصرفم من اصلاً قبول نمی‌کردم که معتاد هستم اما دیگر سال‌های آخر اعتیادم به‌جای رسیدم که متوجه شدم باید مصرف دیگر نکنم، چون همه اطرافیانم متوجه مصرف من شده بودند. تا یکی از همکارانم زحمت کشیدند و آمدند کنگره را به من معرفی کردند، چون من هیچ‌وقت ترک نکرده بودم و از خماری خیلی می‌ترسیدم اما خدا را خیلی شکر می‌کنم که آمدم کنگره و سفرم را شروع کردم بدون آنکه اذیت بشوم و یا خماری بکشم و به رهایی برسم؛ و بزرگ‌ترین شانسی که من آوردم این بود با استاد عزیزم آقا مهدی آشنا شدم خدا را شکر می‌کنم که خدا ایشان را سر راه من قراردادند. ایشان با تمام بداخلاقی‌های من ساخت و خیلی به من کمک کرد. چون من مصرفم زیاد بود و اعتیاد زیادی به سیگار داشتم و با کمک آقا مهدی توانستم هم سیگارم و اعتیادم را درمان بکنم. آقا مهدی در حق من پدری کردند و من خیلی از ایشان تشکر می‌کنم چون من خودم هیچ‌وقت نتوانستم هم‌چین کاری را انجام بدهم. از آقای مهندس تشکر می‌کنم که هم‌چین بستری را فراهم کردند که افرادی مثل من بیایند اینجا به درمان برسند. من خیلی از چیزهای نادرستی که در زندگی من بود توانستم کنار بگذارم و بعدها متوجه شدم اعتیاد یکی از کوچک‌ترین موردش بود، فهمیدم مسائل ضد ارزشی باید برود کنار اگر بخواهی درست زندگی کنی و همه این‌ها را مدیون آقای مهندس هستم.

 
 
 
 
 
 
 
تنظیم و گرد آورنده وبلاگ: مهران (لژیون 8) و منصور (لژیون 11)

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .