English Version
English

گفت و گو با دکتر مریم علوی عضو فعال پژوهشکده بیماری‌های کبدی؛ درحاشیه طرح بهبود سلامت کبد با همکاری کنگره 60

گفت و گو با دکتر مریم علوی عضو فعال پژوهشکده بیماری‌های کبدی؛ درحاشیه طرح بهبود سلامت کبد با همکاری کنگره 60

با سلام. از شما متشکرم که وقت خودتان را در اختیار ما گذاشتید. از طرف سایت کنگره 60 و جمعیت احیای انسانی کنگره 60 در خدمت شما هستیم. لطفاً خودتان را کامل معرفی کنید:
من دکتر مریم علوی هستم؛ در پژوهشکده بیماری‌های کبدی روی پروژه‌های تحقیقاتی بیماری هپاتیت C کار می‌کنم.

لطفاً در خصوص طرح بهبود سلامت کبد توضیح بدهید.
ما این طرح را برای افزایش شناسایی کسانی که مبتلا به بیماری هپاتیت C هستند و نیز افزایش میزان درمان در بین این افراد انجام می‌دهیم و دلیل این امر هم این است که در حال حاضر، درمان قطعی برای بیماری هپاتیت C وجود دارد؛ چند سال است که این درمان‌های جدید وارد بازار شده‌اند؛ مدت‌زمانی که ما افراد را درمان می‌کنیم کوتاه است و پاسخ به درمانشان خیلی خوب است و داروها تولید ایران هستند. الآن به خاطر وجود این درمان‌ها، یک موج جهانی برای ریشه‌کنی هپاتیت C وجود دارد؛ همه جای دنیا تلاش می‌کنند تا کسانی که بیماری هپاتیت C دارند را در کشورهای مختلف تشخیص بدهند و آن‌ها را درمان کنند؛ در ایران هم پیرو این روند جهانی، با توجه به اینکه درمان‌های داخلی و عالی وجود دارد، این طرح را شروع کرده‌ایم. خوشبختانه ما توانستیم با کنگره 60 همکاری داشته باشیم و در این مرکز، غربالگری و درمان افرادی که مبتلا به بیماری هپاتیت C هستند را شروع کنیم.

 

شرایط انجام آزمایش بیماری هپاتیت C و درمان آن در پارک طالقانی چگونه است؟
اگر کسی بخواهد به‌طور عادی بیماری خودش را درمان کند ، می‌بایست به پزشک مراجعه و مراحل درمانی خود را سپری کند؛ اما در این طرح خاص با همکاری که ما با کنگره 60 انجام می‌دهیم، به این دلیل که اعضای کنگره 60 جمعه‌ها در پارک طالقانی برنامه‌های ورزشی دارند، فرصت خوبی را ایجاد کرده است. تمام افرادی که سابقه استفاده از مواد مخدر را دارند، درصورتی‌که هجده سال تمام داشته باشند، واجد شرایط اند و می‌توانند بیایند تا ما آن‌ها را تست کنیم؛ اگر جواب تست آن‌ها مثبت باشد، یعنی هپاتیت C دارند، در آن صورت ما پروسه درمان  آن‌ها را شروع می‌کنیم.

 

نظر شما در خصوص فعالیت‌های کنگره 60 و پروژه‌های تحقیقاتی و درمان اعتیاد و نیز ورزش کنگره 60 چیست؟
اگر من بخواهم از دید خودمان بگویم، به خاطر این طرح پژوهشی که ما با کنگره 60 انجام می‌دهیم، برای ما کنگره 60 جای خیلی خوبی بوده است به خاطر این نظم و اتحادی که وجود دارد. به‌عنوان‌مثال وقتی‌که گفته می‌شود که برای این تست بیایید، همه استقبال می‌کنند، می‌آیند، انرژی می‌گذارند و کمک می‌کنند. ما تا الآن با راهنمایان کنگره 60 خیلی کار کرده‌ایم و بدون کمک این افراد ما نمی‌توانستیم. آلاچیق‌هایی را که مشاهده می‌کنید، درست کرده‌ایم و به کاری که امروز در حال انجام آن هستیم، نظم داده‌ایم و همه این کارها با کمک راهنمایان بوده و البته حمایت مهندس دژاکام که اگر ایشان اجازه نمی‌دادند که ما اصلاً نمی‌توانستیم وارد اینجا بشویم. بر همین اساس، ازنظر ما همکاری با کنگره 60 خیلی عالی بوده است. برنامه‌های ورزشی کنگره 60 خیلی عالی است، چون مراکز ترک اعتیاد زیادی نیستند که این‌همه برنامه جامع داشته باشند. کسی که وارد کنگره 60 می‌شود، هم فعالیت ورزشی وهم فعالیت هنری می‌کند و این یعنی روشی که در کنگره 60 وجود دارد، برای بهبود روش زندگی انسان‌ها است، فارغ از مسئله ترک اعتیاد. این قضیه برای ما خیلی جالب بوده است؛ ازنظر ما مدل خیلی موفقی است برای درمان اعتیاد و بهبود زندگی انسان‌ها.

 

درمجموع از روند اتفاقات راضی بوده‌اید؟
امروز، اولین روزی است که آمده‌ایم و عالی بود و امیدوارم که در آینده هم همکاری‌های ما با کنگره 60 ادامه داشته باشد.

 

صحبتی دارید که در پایان بیان کنید.
ان‌شاءالله که دوستان بیایند و ما بتوانیم کنگره 60 را جزء اولین مراکز پاکی که در ایران وجود دارد ، قرار بدهیم و همه‌کسانی که هپاتیت C دارند را تشخیص بدهیم و این بیماری در کنگره 60 ریشه‌کن شود.

 

از شما سپاسگزارم.

 

گفت و گو: مسافر سیروس
نگارنده: همسفر اکرم
کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .