English Version
English

کارگاه آموزشی عمومی کنگره60؛چگونه از تعطیلات استفاده کنیم.نمایندگی تخت جمشید

کارگاه آموزشی عمومی کنگره60؛چگونه از تعطیلات استفاده کنیم.نمایندگی تخت جمشید

هفتمین جلسه از دور سوم  سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی تخت جمشید با دستور جلسه چگونه از تعطیلات استفاده کنیم؟ با استادی مسافر داود و نگهبانی مسافر غلام و دبیری مسافر هادی روز پنج‌شنبه مورخ ٩۶/۱٢/22 رأس ساعت ۱٧ آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که توفیق و لیاقت نشستن در این جایگاه را یک بار دیگر نصیب من کرد تا بیایم و اینجا خدمت کنم و آموزش جدیدی را از شماها یاد بگیرم. کم‌کم به‌روزهای آغازین سال جدید نزدیک می‌شویم، فصل زایش، رویش، بهار، نو شدن همه در پیش است، همان‌طور که در کنگره بیشتر آموزش‌ها و قوانین از روی طبیعت الهام و الگوبرداری کرده‌اند خوب است که ما هم همگام با طبیعت رخت خودمان را عوض کنیم، روح روان و اندیشه خودمان هم عوض کنیم و پیشاپیش به استقبال نوروز و عید برویم. این عید سعید باستانی را در رأس به جناب مهندس دژاکام و همه اعضای کنگره ۶۰ که باجان و دل در حال خدمت هستند تبریک می‌گویم، انشالله که سال خوبی را داشته باشید.

دستور جلسه امروز چگونه از تعطیلات خود استفاده کنیم؟ جناب مهندس در روز چهارشنبه یک سری صحبت‌ها را راجع به مسافرت رفتن، آداب سفر و استفاده از تعطیلات گفتند و در ادامه صحبت‌هایشان فرمودند من سفر دومی که می‌خواهم به گشت‌وگذار و مسافرت بروم، چگونه باید بروم؟ بدون برنامه حرکت نکنم و حتماً از قبل برنامه‌ریزی کامل را انجام بدهم و همین‌طور که در آموزش‌ها یاد گرفتیم باید مبدأ و مقصد سفرمان مشخص باشد و کاربردی و عملیاتی آن را به کار ببریم یعنی با چه وسیله‌ای می‌خواهیم برویم، وضعیت اقتصادی خودمان را بسنجیم تا در سفر دچار مشکل نشویم، به یک نقطه در مقصد مسافرت توجه و تمرکز کنیم نه چند جا و ... همه این مسائل را بیان کردند تا ما بتوانیم با تفکر یک سفر بی‌دغدغه داشته باشیم.

همه این موضوعات بیان‌شده برای سفر دومی است و سفر اولی تکلیفش مشخص است. من خودم در سفر اول که بودم یک مسافرت کاری برایم پیش آمد راهنما به‌هیچ‌وجه به من اجازه ندادند و من کل عید را در منزل سپری کردم. سفر اول در ایام تعطیلات کنگره یک سری اصول و قوانین خودش را دارد که جزو بایدها هست و آن قوانین باید رعایت بشود تا شخص به رهایی برسد.

کار یا عمل کمی را انجام نمی‌دهیم ما امروز می‌خواهیم مواد مخدر و اعتیادمان را درمان کنیم و این یازده ماه بسیار مهم است که چگونه طی بشود. بعضی‌ها بعد از عید سفرشان را آغاز کرده و می‌کنند و در سفر اول به تعطیلات بهار کنگره نمی‌خورند و من جزو کسانی بودم که در سفر اول این تعطیلات را تجربه کردم و هیچ جا نرفتم، چون به من گفته شد که نباید به مسافرت بروم، چراکه یک سری اتفاقات ممکن است برای من بیفتد که برای اشخاصی که تحت درمان نیستند می‌افتد و ما جای خود را دارد.

درس‌ها و تکالیفی که در لژیون‌ها به ما می‌گویند و نوشتن سی دی که جناب مهندس امسال برای همه اجباری کردند باید در طول این ایام بنویسیم و یک توفیق اجباری است که نصیب ما شده است تا این آموزش‌ها را داشته باشیم، در کنگره دو نوع ارتباط داریم یکی باسیم و دیگری بی‌سیم، این تعطیلات اگر با آموزش همراه باشد جزو قسمت‌های بی‌سیم است که ما باید این آنتن دهی را حفظ کنیم و مانع از قطع شدن سیگنال بشویم. در سفر اول اگر من بخواهم تعطیلاتی که درون کنگره است را با بیرون از کنگره مقایسه کنم این‌طور نیست که مثل تعطیلات هرساله باشد من باید به سیستم آموزشی وصل باشم و شایسته است تکالیف و درس‌هایی که در لژیون به من می‌دهند به طریقی برنامه‌ریزی بکنم مثل زمان مدرسه که به ما پیک نوروزی می‌دادند این آموزش‌ها را در طول تعطیلات اجرایی بکنم.

 اگر شرایط ایجاب کرد که نیاز به گردش بود در محدوده شهر خودمان و اماکن زیارتی و جاهای دیدنی شهر که خیلی از محل زندگی‌مان دور نباشیم که اگر اتفاقی افتاد بتوانیم زود خود را برسانیم و از پروسه درمانی دور نشویم. من در سفر اول باید خیلی مراقب خودم باشم خصوصاً در تعطیلاتی که پیش روداریم، سکوی پرتابی برای من است، می‌توانم از این سکو استفاده کنم یا خودم را به بالا پرتاب کنم و آموزش خودم را به سطح قابل قبولی برسانم و یا اینکه از آموزش فاصله بگیرم و خودم را در قعر بی اندازم.

اکثر ما بهانه وقت نداشتن و کار داشتن و ... را برای نگرفتن آموزش داریم و این موقعیت بسیار مناسبی برای گرفتن و کاربردی کردن آموزش‌هاست تا دانایی خودمان را بالا ببریم. همان‌طور که در دستور جلسه قبل گفتند رمز و راز کشف حقیقت در دو چیز است یکی یافتن راه و دیگری. آنچه برداشت می‌نماییم، الآن زمان بسیار خوبی برای. برداشت است و به نظر من برای کسانی که پروسه درمانشان به این ایام می‌خورد موهبت و فرصت گران بهایی است. خیلی‌ها می‌آیند پشت این در و متأسفانه نمی‌توانند داخل بیایند چون ما اینجا جانداریم و طبق صحبت‌های جناب مهندس حتی من سفر دومی اگر خدمت مناسب نکنم و جایگاه خدمتی مناسبی نداشته باشم و یا سفر اولی که از سر بی‌خیالی می‌آید جای یک تازه‌وارد را اشغال کرده‌ام و اول به خودم ظلم کرده‌ام و بعد به آن تازه‌وارد و خانواده‌ای که پشت سر شخص تازه‌وارد است و قصد درمان شدن دارد. پس امروز من قدر این صندلی را باید بدانم و به بهترین نحو ممکن از این مکان استفاده کنم.

برای مسافرت باید حداقل از شش ماه قبل برنامه‌ریزی و پس‌انداز کنیم و چنانچه شرایط مالی اجازه نداد می‌توانیم در محل و یا شهر خودمان و شرایط موجود لذت ببریم و به اقوام سر بزنیم.

 

 

 تهیه مطلب : مسافر داود (لژیون دوم)

 ویرایش مطلبو عکس: مسافر محمد (لژیون دوم)

 منبع: نمایندگی تخت جمشید شیراز

 takhtejamshid.congress60.org

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .