English Version
English

درس زندگی؛ گپ و گفتی خودمانی با استاد امین

درس زندگی؛ گپ و گفتی خودمانی با استاد امین

خدا را شاکرم که به‌واسطه خدمت، این توفیق را نصیب من کرد تا بتوانم حضور در خدمت دیده‌بان و استاد جهان‌بینی کنگره را تجربه نمایم و از مصاحبت ایشان استفاده کنم. از صحبت با ایشان آموختم که هیچ‌چیزی در کائنات بدون دلیل و حکمت نیست اگر او امروز چنین جایگاهی را تجربه می‌کند اول اسباب بزرگی را فراهم نموده است.

استاد ضمن خوش‌آمد خدمت شما، لطفاً خودتان را معرفی نمایید.

سلام دوستان من امین هستم یک مسافر، من از سال 87 مصرف مواد را به‌صورت آزمایشی طی یک فرایند تحقیقاتی آغاز کردم و پانزدهم فروردین‌ماه سال 93 از آقای مهندس دستور قطع گرفتم و سال 94 سفر سیگار را شروع کردم حدود 13، 14 ماه سفرم طول کشید و به دستور آقای مهندس به رهایی رسیدم.

شما از بدو تأسیس کنگره در کنار آقای مهندس بوده‌اید؟

بله از ابتدای کنگره من در جلسات شرکت می‌کردم، شش ماه اول جسته‌گریخته می‌آمدم تا سال 80 که حضورم کاملاً مستمر شد.

یک شعبه ایدئال از نگاه یک‌، دیده‌بان چه خصوصیاتی دارد؟

شعبه ایدئال شعبه‌ای است که پیوند محبت بین اعضا برقرار است، اگر حس و حال اعضا خوب باشد یکسری نشانه‌ها دارد که خودش را نشان می‌دهد مثلاً احترام بین اعضا از روی اجبار نیست از روی ترس نیست که فلانی دیده‌بان است به او احترام بگذارم! دوست داشتن‌ها از روی شناخت است، رابطه دوستی فقط بین لژیون‌ها نیست بین کل اعضا هست و می‌شود گفت در آنجا جو شادی حاکم است و شما یک گرما و محبتی را در آنجا احساس می‌کنی. خروجی‌ها رهایی‌ها، کسانی که به درمان می‌رسند وضعیتشان نشان از عملکرد آن شعبه دارد، فقط قطع مواد نشده‌اند تغییراتی در آن‌ها انجام‌شده در نگاهشان می‌توان حس کرد که بیشتر تجربی است.

اگر جایگاه‌های خدمتی را پله‌پله بدانیم شاید سقف آن دیده‌بانی باشد، بعدازآن چه اتفاقی قرار است بیفتد؟

پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است، شخص ممکن است در این جایگاه چهار سال، هشت سال بیشتر یا کمتر خدمت کند بعد شناخت و بصیرتش نسبت به خودش و کنگره بیشتر می‌شود و می‌تواند که برعکس بشود اگر شخص برخلاف اصول کنگره حرکت کند از همان جایگاه سقوط کند و کاملاً تخریب شود، ولی اگر درست حرکت کند اتفاقات خوبی برایش می‌افتد و مزدش را این‌گونه می‌گیرد که توانایی پیدا می‌کند، شناخت پیدا می‌کند خیلی از مسائل را می‌تواند بهتر ببیند و عملاً از درون شروع به رشد کردن می‌کند و در تمام زندگی‌اش هم می‌تواند تأثیر بگذارد.

ما کنگره را هدف نمی‌دانیم بلکه وسیله‌ای برای رسیدن به هدف میدانیم، چرا؟

درواقع کنگره یک مسیر است یک‌راه است اگر بخواهم درست بگویم باید به اسم کنگره برگردم، جمعیت احیای انسانی کنگره 60، یعنی کارش احیا کردن انسان‌هاست. انسانی که تخریب‌شده در تاریکی فرورفته از خودش دور شده یک آدم گم‌گشته است با کلی تخریب صور آشکار و پنهان، کنگره بستری را فراهم می‌کند که شخص زخم‌هایش کم‌کم التیام پیدا کند به خودش نزدیک بشود، به حس و حال یک انسان طبیعی نزدیک بشود. این اتفاقات در سفر اول و سفر دوم و با خدمت کردن برای انسان می‌افتد و بعد از احیا شدن می‌تواند به زندگی و اهدافش برگردد.

سی‌دی‌های هفته جناب مهندس گاهی چند هفته به سمت صور آشکار و جسم گرایش دارد گاهی به سمت صور پنهان، این موضوع دلیل خاصی دارد؟

جهان‌بینی که فقط روح و نفس و جسم و غیره نیست، گاهی باید از خورشت قیمه و آشپزی هم بگوییم، مهم‌ترین چیزی که آقای مهندس در جهان‌بینی یاد می‌دهند آموزش درس زندگی است، نیاز ما مهم است گاهی درست کردن یک غذای خوب در حال خوب یک خانواده و محبت بین اعضای خانواده تأثیر می‌گذارد، آقای مهندس با توجه به نیاز کنگره گاهی از صور آشکار گاهی از صور پنهان در سی‌دی‌ها صحبت می‌کنند و جوری بیان می‌کنند که خسته‌کننده هم نباشد.

استاد چرا سی‌دی‌های شما اکثراً برای قبل است و کمتر صحبت می‌کنید؟

صحبت کردن‌ها یک حس و حالی هم می‌خواهد اصطلاحاً میگویند فازش باید باشد، گاهی یکسری مطالب برای خودم مجهول است و درگیرش هستم و قاعدتاً نمی‌توانم در موردی که برایم روشن نیست صحبت کنم، وقتی برای خودم باز شود شاید در موردشان صحبت کنم چون من در مورد مسائلی صحبت می‌کنم که بایستی در مورد آن‌ها شناخت پیداکرده باشم وقتی ناقص است و جا نیفتاده نمی‌توانم صحبت کنم.

از کتاب چهارده مقاله برایمان بگویید، آیا جزء متون آموزشی قرار می‌گیرد؟

کتاب چهارده مقاله یک مجموعه‌ای جامع و کامل است در مورد سیر تکامل دانش کنگره که ویراستاری‌اش را آقای زهرایی زحمت‌کشیده‌اند یک مجموعه‌ای خیلی خوب است که یکسری مطالبی که جوامع علمی برایشان مهم است را در برمی‌گیرد و بله ممکن است این اتفاق بیفتد و جزء متون آموزشی هم قرار بگیرد.

نقش کتاب آسمانی ما (قرآن) در آموزش‌های کنگره چیست؟

مطلب خوبی است، کتاب آسمانی ما خیلی از مطالب را گفته است و گاهی ما فقط به جنبه نمادین آن توجه می‌کنیم برای مراسم‌ها عزاداری عروسی و ... استفاده می‌کنیم. آقای مهندس هم اخیراً درباره رموز قرآن و عدد 19 صحبت می‌کنند و عظمت این کتاب برای ما بیشتر و بیشتر می‌شود. کتابی که ازنظر ریاضی آن‌چنان نظمی دارد که با عدد 19 و مضرب آن ارتباط زیادی دارد مطلبی نیست که یک انسان از خودش نوشته باشد، ما به این باور داریم. قرآن خیلی از مسائل را مطرح کرده و خیلی‌ها هم برای ما هنوز مجهول است.

 آقای مهندس هم خیلی روی این موضوع کار می‌کنند و ما هم از ایشان یاد می‌گیریم، مثل این است که یک سازنده‌ای یک دستگاهی را ساخته و یک دستورالعملی هم برایش نوشته است، کتاب آسمانی یک همچنین چیزی است. حالا شما در نظر بگیرید کسی که هستی و خلقت را آفریده، راجع به این قضیه صحبت کرده، فکر می‌کنید که این مطالب چقدر ارزش دارد؟ چه کسی بهتر از سازنده یک وسیله راجع به آن وسیله می‌تواند صحبت کند؟ قدر مسلم خیلی جای تعمق دارد البته اگر این باور را داشته باشیم و همه کتاب‌های آسمانی بخصوص کلام‌الله شریف این ویژگی را دارد.

برای کسانی که تازه در حال قدم گذاشتن در وادی کمک راهنمایی هستند، چه توصیه‌ای دارید؟

برای اینکه این کار را به‌خوبی انجام بدهند چند ویژگی لازم است یکی اینکه عشق به خدمت را در خودشان حفظ کنند، از مطالب آموزشی هیچ‌وقت خودشان فاصله نگیرند. یک استاد خوب کسی است که بعد از اتمام کلاسش خودش شروع به مطالعه می‌کند، همان‌طور که آموزش می‌دهد آموزش هم می‌گیرد، خودش را به‌واسطه آن مطالبی که انتقال می‌دهد بی‌نیاز از آموزش گرفتن نمی‌داند، اگر مسئله‌ای برایشان پیش آمد که برای همه هم پیش می‌آید ازنظر مشورتی اساتید استفاده کنند.

به‌عنوان آخرین سؤال، یک مسافر چطور می‌تواند پیام کنگره را به دیگران منتقل نماید؟

مسافری که درمان شده می‌تواند این کار را بکند، اگر خودش، شهر یا بلدش آباد نشده باشد هرچقدر هم تلاش کند بازهم نمی‌تواند چون میگویند از کوزه همان برون تراود که در اوست. وقتی آن اتفاق برایش بیفتد می‌تواند در جامعه برود و تابع عمل سالم باشد و به دیگران در هر سطحی خدمت کند و این فکر می‌کنم بهترین معرفی کنگره است.

از اینکه وقتتان را در اختیار ما قراردادید سپاسگزارم، اگر صحبت خاصی هست بفرمایید.

ممنون از شما ان‌شاءالله الله که توفیق داشته باشید.

 

تهیه و تایپ: مسافر محسن

تنظیم: وب نمایندگی پرستار

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .