English Version
English

کارگاه آموزشی جهان‌ بینی؛ چگونه از تعطیلات استفاده کنیم؟

کارگاه آموزشی جهان‌ بینی؛ چگونه از تعطیلات استفاده کنیم؟

سیزدهمین جلسه از دوره شصت و یکم سری کارگاههای آموزشی کنگره 60 با دستور جلسه: چگونه از تعطیلات استفاده کنیم؟ در روز چهارشنبه مورخ 96/12/23 با نگهبانی و استادی مهندس و دبیری خانم فهیمه راس ساعت9:45 آغاز به کار نمود.

سخنان مهندس:

امیدوارم حال همه ی شما خوب باشد، حال ما هم خوب هست.
چشم بهم زدیم، عید فرا  رسید. سال گذشته، سال خیلی خوب و پر برکتی بود. دستور جلسه این هفته، تعطیلات است. در قدیم می گفتند که 8 ساعت خواب، 8 ساعت کار، 8 ساعت پرداختن به کارهای روزمزه و استراحت و ...
الآن شده 24ساعت کار. این وضعیت بسیار نابسامان است و ما باید تعادل لازم را برقرار کنیم. انسان باید یک مقداری کار کند، یک مقداری هم استراحت کند و کارهایش را بررسی کند. کسی که دائماً کار می کند، فرصت فکر کردن ندارد. موقعی انسان می تواند پول در بیاورد که تفکر منظمی داشته باشد. اگر بخواهد دائماً کار کند،  قطعاً کم می آورد، وقتی کم آورد، از مواد مخدر استفاده می کند. کسانی هم که می گویند، من خیلی کار می کنم، این اصلاً چیز خوبی نیست و اصلاً تعادل ندارد. این شخص چقدر فکر می کند؟ چقدر کارهایش را بررسی می کند؟ این شخص تبدیل می شود به هیتلر. 20 ساعت کار می کرد و در آخر آمفتامین مصرف می کرد و در نهایت تعادل روح و روانش را از دست داد. یا مثل مایکل جکسن که آنقدر برنامه اجراء می کرد، مجبور شد آنهمه مواد مصرف کند و آخر وضعیتش اینچنین شد. یا مثل ترامپ که چنین وضعیت بهم ریخته ای دارد و آنقدر قرص می خورد که معلوم نیست چه کار انجام می دهد، با یک توییتر وزیر امور خارجه اش را عوض کرد، چه کسی چنین کاری می کند؟ اینها به نظر من فقط از یک شخص قرصی بر می آید. چون انسان متعادل چنین کارهایی انجام نمی دهد.

قدیم می گفتند که تعطیلات نداریم، ولی الآن ما تعطیلات داریم و در سی دی تعطیلات توضیح داده ام. در قدیم ما حتی روزهای عید هم کار می کردیم، ولی بعد از مدتی دیدیم که کنگره 60 و راهنمایان و شاگردان در وضعیت تعادلی هستند که می توانیم به آنها بگوییم به تعطیلات و مرخصی بروند. اگر ریزشی هم باشد، طبیعی است. چون به طور طبیعی یکسری آدم ها ریزش دارند و با عرض معذرت به قول معروف دنبال هُش هستند. در قدیم وقتی به یک الاغ می گفتند هُش یا چُش می ایستاد، خر لنگ هم منتظر هُش بود، چون نمی توانست راه برود، از خدایش بود که به او بگویند هُش تا بایستد. حالا یکسری هم اینطور هستند. کسانی که می خواهند ریزش داشته باشند، در این تعطیلات ریزش می کنند، در تعطیلات بازار مشروبات و مواد داغ است. اگر کسی بتواند در تعطیلات عید، کاملاً روی برنامه باشد، جهش لازم را انجام داده است. البته سفر اولی ها هم شربت می خورند و چه چیزی بهتر از این؟

چند نکته؛

اول اینکه، باید تعطیلات وجود داشته باشد و الحمدلله در کشور ما تعطیلات زیادی وجود دارد. بنابراین از این جهت مشکلی نداریم، ولی می خواستیم تعطیلاتی مختص کنگره داشته باشیم، یعنی تمام اعضای کنگره با خیال راحت به تعطیلات بروند. ما هم در تابستان تعطیلات داریم و هم در اوایل بهار. اگر ما تعطیلات را در تابستان و بهار نمی گذاشتیم، موفق نمی شدیم.

مسئله دوم، برنامه ریزی تعطیلات است. برای رفتن به تعطیلات آنچنانی، بایستی از شش ماه قبل برنامه ریزی داشته باشیم. تعطیلات اینطور نیست که صبح بیدار شویم و بگوییم برویم شمال و یک مرتبه با خانه ی اجاره ای سرسام آور مواجه می شویم. شهرهایی که میزبان هستند نبایستی هزینه ها را زیاد بالا ببرند. میتوانید در داخل همین تهران، به جاهای مختلف بروید و خوش بگذرانید. پس حتماً بایستی برنامه ریزی داشته باشید برای مسافرت، هتل از قبل رزرو کنید. حتماً برای مسافرت تحقیق کنید، ممکن است سفرهای خارجه ای پیدا کنید که با هزینه های خیلی کمتری با شما خدمات می دهند. آژانس ها را حتماً بررسی کنید که چه هتلی سکونت خواهید داشت، آیا صبحانه می دهد؟ آیا ناهار می دهد؟ چه نوع هواپیمایی هست؟

مسئله بعد، اقتصاد و پول است. برای تامین هزینه های سفر، باید از شش ماه قبل برنامه ریزی کنید و مثلاً ماهی یک مقدار پول کنار بگذارید و برای تعطیلات خودتان را آماده کنید. کسانی که به طور حرفه ای به تعطیلات و مسافرت می روند، از چند ماه قبل پولشان را کنار می گذارند و به یک مسافرت خوب می روند.
برای مسافرت می بینید که تورها چندجا را قید کرده اند، مثل ترکیه، اکراین و ارمنستان. اگر با چنین موضوعی برخورد کردید، اصلاً نروید، چون دائماً شما در فرودگاه هستید. برای مسافرت رفتن، یک مکان را در نظر بگیرید و بگویید مثلاً ما می خواهیم برویم اصفهان و 10 روز اسکان می کنیم.
شما بعد از تعطیلات عید می توانید برای تعطیلات بعدی خودتان برنامه ریزی داشته باشید.

می خواهیم هچ شعبه ای بدون هماهنگی با مرکز، پذیرش شعبه و تازه واردین  را متوقف نکند. شعب شهرستان با آقای حکیمی، شعب تهران با آقای سلامی. باید ببینیم به چه علتی این موضوع پیش آمده است. ممکن است یکسری از افراد در لژیون ها باشند که چندین سال رهایی دارند. اینجا خدا را خوش نمی آید که یک نفر با 3 سال رهایی در لژیون باشد و تازه واردی که نیازمند است، نتواند در لژیون حضور داشته باشد. مرزبان و ایجنت نمی توانند در این مورد تصمیم گیری کنند.

سی دی راه درست و سی دی زرنگی برای فروردین ماه است. همه باید این سی دی ها را گوش بدهند، مرزبانان، راهنمایان، ایجنت ها، دیده بانان ، کلیه مسافران و همسفران و حتی خود من هم می نویسم.

نام فایل

تاریخ

لینک

فایل صوتی سخنان مهندس

96/12/23

دانلود

نگارنده: مسافر احمد شریفیان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .