English Version
English

گزارش لژیون پزشکان پارک طالقانی جمعه مورخ 1396/12/18؛ «وادی هفتم» و «سی دی چرخش»

گزارش لژیون پزشکان پارک طالقانی جمعه مورخ 1396/12/18؛ «وادی هفتم» و «سی دی چرخش»

پنجمین جلسه از دور چهاردهم سری کارگاه‌های آموزشی لژیون پزشکان پارک طالقانی با استادی دکتر مسعود و نگهبانی جناب مهندس و دبیری دکتر حسین با دستور جلسه «وادی هفتم» و «سی دی چرخش» روز جمعه مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸ رأس ساعت ۸صبح آغاز بکار نمود.

سخنان استاد:

خیلی خوشحالم که در این جایگاه قرار گرفتم. دستور جلسه وادی هفتم و سی دی هفته که چرخش بود که آن‌هم سی دی زیبایی بود و تقریباً مفاهیم آن نزدیک به وادی هفتم بود چون در وادی هفتم ما دنبال این هستیم که ببینیم برای رسیدن به یک مقصد و هدفی چه باید کرد؟ آیا باید همین‌طوری راهی که فکر می‌کنیم درست هست را برویم؟ آیا باید فریب حرف‌های این‌وآن و تبلیغات دیگران را بخوریم؟ ما خیلی زیاد این فریب‌ها را خوردیم، مخصوصاً ملت ما خیلی زیاد فریب خیلی از تبلیغات را می‌خورند، حال در مورد لاغری و چاقی، قدبلندی و کوتاهی، زیبایی و غیره. آیا این‌ها درست است یا اینکه باید راه را پیدا کنیم؟ راه واقعی را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن راه واقعی یا کشف یک حقیقت، چند نکته مهم وجود دارد؛ اول اینکه باید حقیقتی وجود داشته باشد تا ما دنبال آن برویم. ما نمی‌توانیم دنبال یک‌چیز مجهول برویم یا یک‌چیز ناشناخته که نمی‌دانیم چیست برویم. باید حتماً یک حقیقت وجود داشته باشد تا به دنبال کشف آن برویم. برای کشف آنچه باید بکنیم؟ هر راهی پیش آمد نباید برویم؛ باید ببینیم رمز و راز کشف این حقیقت کجاست؟ حال چون بحث ما پیرامون کنگره ۶۰ است و متد D.S.T که ابداعی جناب مهندس هست و این نتایج آن را می‌بینیم و از این بابت خوشحالیم، کشف حقیقت این بود که یک انسانی در گمراهی و تاریکی بود و توانست مرز و راز رهایی انسان‌های مشابه خود در گرفتاری‌ها را کشف کند. این روزها که در همه جای دنیا حرف از ترک به میان می‌آید، ترک که چیز مهمی نیست. مدتی سختی می‌کشی و بعد از چند روز بدن به حالت عادی برمی‌گردد ولی از درون، تفکر و ذهن و جهان‌بینی تو افیونی می‌ماند و گرایش به مواد در تو باقی می‌ماند. این چه چیزی است که این گرایش تو را از بین می‌برد و آدم را به یک آرامش خوبی می‌رساند و از دیدگاه را عوض می‌کند و از به‌هم‌ریختگی درمی‌آورد؟ این‌ها یک حقیقتی است که دارای یک رمز و راز است و این را آقای مهندس کشف کردند و فهمیدند که متد D.S.T بهترین روش و شربت OT بهترین دارو در میان داروهای شیمیایی دیگر است؛ فهمیدند که هم‌سفر باید بیاید و آموزش ببیند و خیلی مسائل دیگر.

در تئوری خیلی چیزها قشنگ مطرح‌شده و هست ولی آیا در عمل هم خواهد شد یا نه؟ برای اینکه تئوری علمی به عمل دربیاید، باید خیلی زحمت کشیده شود. مهم‌ترین نکته این است که باید تغییری به وجود بیاید؛ یک مصرف‌کننده بشود غیر مصرف‌کننده؛ یک بیمار بشود آدم سالم؛ یک خانواده به‌هم‌ریخته تبدیل به یک خانواده خوشبخت بشوند به‌مانند همین‌ها که امروز از شهرستان تشریف آورده‌اند برای دریافت گل رهایی مسافرشان. برای اینکه این اتفاق بیافتد، باید تغییر به وجود بیاید. باید مصرف کنند از تاریکی به سمت روشنایی برسد و این در یک‌لحظه امکان‌پذیر نیست. کن‌فیکون فقط کار خداوند است و کار بشر نیست. بشر باید کارهایش را تدریجی انجام بدهد. تغییرات باید به‌صورت تدریجی به وجود بیاید. آقای مهندس می‌فرمایند: ما برای تمام دوستانی که در روش‌های دیگر مشغول کار هستند احترام قائل هستیم ولی آنها می‌گویند مواد را در یک‌لحظه کنار بگذار؛ تو تا الآن معتاد بودی و از الآن به بعد دیگر معتاد نیستی، ولی در کنگره ۶۰ می‌گوید: نه این یک مسیر تغییراست و شوخی نیست؛ باید این تغییر حداقل ۱۰ تا ۱۱ ماه بلکه بیشتر طول بکشد تا این آدم همه‌جانبه بتواند تغییر کند. پس تغییر زمان‌بر است.

در سی دی چرخش که یک مشابهتی با این مبحث دارد، جالب گفته‌شده که: در این خلق هستی از روز الست تا روز ابد، از تولد تا مرگ، از روز بینگ بنگ تا روزی که آسمان‌ها به‌هم‌پیچیده می‌شود و حیاتی روی زمین نمی‌ماند، همیشه یک چرخشی هست و همه موجودات از یک‌چیزی تبدیل به یک‌چیز دیگری می‌شوند. ما همه در حال تبدیل هستیم و من همانی نیستم که هفته گذشته در آن صندلی نشسته بودم؛ من همانی نیستم که سال قبل بودم؛ من همان آدم ۲۰ سال پیش نیستم؛ ما همه در حال تغییر هستیم اما این تغییر را باید ماندگارش کنیم و برای ماندگاری آن باید تبدیل بشویم؛ برای همین است که مثلث (تغییر، تبدیل، ترخیص) به وجود آمده. من باید از حالتی که دارم تغییر کنم به یک حالت بهتر یا خدای‌نکرده بدتر. ما برای اینکه بد بشویم، به‌یک‌باره نرفتیم که هروئین تزریق کنیم؛ یکسری نرفتیم شیشه مصرف کنیم؛ از یک سیگار شروع شده تا رسیدیم به آنجا و حالا هم باید به همین تدریج تغییر کنیم و وقتی تغییر کردیم تبدیل به شویم به یک‌چیز دیگری.

خوشحالیم که یک روزی در تاریکی بودیم، امروز در روشنایی هستیم. یک روزی در ترس بودیم و امروز در شجاعتیم. پس این برگشت باید به‌تدریج باشد و زمان‌بر است.

جلسه به مشارکت گذاشته شد.

 

دکتر صمد

در رابطه با وادی هفتم، ما از اعتیاد بیماری تاریک‌تری نداریم؛ هیچ خانواده‌ای نیست که نخواهد جگرگوشه‌اش از اعتیاد دست بردارد، حتی حاضرند همه‌چیزشان را بدهند تا مصرف‌کننده به حالت طبیعی برگردد. این اشتیاق به درمان و تغییر باعث گردیده که هرکسی یک‌راهی را پیشنهاد دهد و این راه‌ها چون درست نبود، هیچ‌وقت به نتیجه نمی‌رسید و باعث سرخوردگی می‌شد و این سرخوردگی‌های مکرر، ایجاد یاس می‌کرد و تصور می‌کرد که دیگر قادر به ایجاد تغییر نیست و این ناامیدی باعث می‌شد به خط آخر برسد و ایجاد تفکر منفی در ذهن مصرف‌کننده می‌شد. دلیل همه این‌ها این بود که راه درست انتخاب‌نشده و مطالعه‌ای درزمینهٔ درمان‌ نشده که راه درست درمان را پیدا کند.

وقتی حرف از تغییر می‌شود باید بدانیم چه چیزی باید تغییر کند؟

اولین موضوع که باید تغییر کند، تفکر فرد مصرف‌کننده است. رفتار و روان مرحله بعدی و جسم در آخرین مرحله قرار دارد. در کنگره ۶۰، آخرین چیزی که از مصرف‌کننده می‌گیرند، مواد مخدر است؛ در شروع چیزی جایگزین آن می‌کنند تا خلع مواد حس نشود و فرد تمرکز لازم را برای ایجاد تغییر در خود ایجاد کند. برای ادامه راه حتماً باید به راهی که انتخاب کرده ایمان داشته باشد و صبر را سرلوحه کار خود قرار بدهد چون این موضوع نیاز به زمان لازم دارد.

 

دکتر اعظم

رمز و راز کشف حقیقت در دو چیز است؛ یکی یافتم راه و دیگری کشف حقیقت. من وادی هفتم را بارها خوانده‌ام و از زوایای مختلف شنیده‌ام و هر بار مطلب جدیدی در ذهنم آمده ولی این بار که آقای مهندس، سی دی چرخش را هم‌زمان با این وادی در دستور جلسه این هفته قراردادند، متوجه شده که مطالبی زیبایی در آن هست که من تابه‌حال متوجه آنها نشدم. در طبیعت همه‌چیز به‌واسطه تبدیل به وجود آمده است؛ من تصورم این بود که برای تبدیل‌شدن ابتدا باید تغییر صورت بگیرد ولی در سی دی متوجه شدم قضیه پیچیده‌تر از این‌هاست؛ گفته‌شده که خود تبدیل نیاز به یک پیش‌زمینه‌هایی است که مهم‌ترین آن، فاکتور زمان است که باید آن را طی کرد. ما در کنگره به این نتیجه رسیده‌ایم که نمی‌توانیم با راه‌هایی مثل URD یا UROD و به‌یک‌باره با سم‌زدایی به نتیجه برسیم. این وادی می‌گوید ما به‌راستی و حقیقت نرسیدیم؛ حقیقت یعنی چیزی که به‌راستی و درستی دلالت داشته باشد و ما این‌گونه عمل نکردیم.

یکی از فاکتورهای دیگر که ذکر شده، محبتی است که باید در فرد ایجاد بشود؛ یعنی برای رسیدن به تغییر، نیاز به عشق و محبت است که مثلاً بین رهجو و راهنما وجود دارد و کنگره نیز اساس هستی را بر مبنای عشق و محبت می‌داند. پس باید این مراحل طی شود تا انسان به مرحله‌ای برسد که به آن ترخیص می‌گویند و در وادی‌های دیگر به آن یوم الفصل می‌گویند. تمامی این مراحل بادی طوری اتفاق بیافتد که هیچ خللی در فیزیولوژی فرد اتفاق نیافتد و او را از تعادل خارج نکند.

 

دکتر مجید

روز مادر را به همه مادران تبریک می‌گویم. در رابطه با وادی هفتم که مابین وادی ششم که می‌گوید می‌خواهیم حکم عقل را در قالب فرمانده کاملاً اجرا کنیم، می‌خواهیم به وادی هشتم برسیم که می‌خواهیم حرکت را به اجرا دربیاوریم. حرکت چیزی نیست مگر از یک نقطه‌ای به نقطه دیگر طی مسیر کردن و طی مسیر کردن، نیاز به نقشه و زمان دارد؛ یعنی ما باید حتماً یک الگو و روش مناسبی را که قبلاً کشف و امتحان شده و جواب داده را انتخاب کنیم.

در روش‌هایی که من خودم امتحان کردم و در مطبم داشتم، این مسئله در طی چهل روز انجام می‌شد و افرادی که با این روش به درمان می‌رسیدند بسیار اندک بودند و مثلی که در آنجا می‌گفتند این بود که: این موضوع مرخصی دارد اما تعطیلی ندارد.

در سی دی چرخش، واقعیت مطلب این را می‌گوید که ما می‌خواهیم از یک تفکر افیونی، فرد به یک تفکر ایدئال و منطقی برسد. برای این مسئله، اگر ما تفکر افیونی را نتوانیم با انجام یکسری اعمال صحیح که با اعمال درصدی هست شروع نکنیم، به اعمال سالم‌تر نخواهیم رسید. هیچ‌چیزی در جهان ماده، صفر یا صد نیست؛ همیشه یک عددی بین این‌هاست. از یک شروع و به دو و از دو به سه و متأسفانه با منفی شدن، از منفی کی به منفی دو الی آخر. ما همه می‌توانیم یک سنگ معدن آهن باشیم که با پذیرفتن متد D.S.T و حتی آموزش‌هایی که هم‌سفران می‌بینند، تبدیل به آهن و فولاد بشویم به شرطی که آن را بخواهیم.

خانم سمیه

در مورد دستور جلسه این هفته، در سی دی چرخش که من گوش کردم، آقای مهندس فرمودند که در هر مسئله دو چیز وجود دارد؛ اول اینکه ما باید رمز آن مسئله را پیدا کنیم تا بتوانیم به رازی که در درون آن هست دست پیدا کنیم. اگر ما به راز آن دست پیدا کنیم درواقع راه آن را پیدا کردیم و برداشت ما از این مسئله، بستگی به شخصیت هر آدمی دارد که هرکسی به‌اندازه ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند از آن مسئله برداشت داشته باشد.

 

دکتر بهنام

در بحث وادی هفتم، اصولاً چیدمان وادی‌های کنگره، دو کاربردی است و قرار نیست که کاربردش برای کسانی باشد که برای درمان اعتیاد از آن استفاده کنند بلکه برای همه افراد قابل‌استفاده است. من حس می‌کنم بعضی از وادی‌ها بار معنایی و کاربردی آن بیشتر به چشم می‌آید و این وادی هفتم ازجمله همین وادی‌هاست که به نظرم برای افرادی که می‌خواهند اعتیاد را درمان کنند می‌تواند بسیار پررنگ باشد. ما در کلینیک کمتر کسی را دیده‌ایم که آمده باشد و بگوید برای بار اول است که تصمیم گرفته که اعتیادش را کنار بگذارد. انواع و اقسام راه‌ها را روش‌های درمانی روی این‌ها صورت گرفته و به نتیجه نرسیده‌اند و آمده‌اند و دنبال راه دیگری هستند. این همان قصه‌ای است که فکر می‌کنم خیلی باید روی آن انگشت گذاشته شود در حد سیاست‌های کلان درمان و فکر شود این هجمه عظیمی از اعتیاد که در جامعه ما وجود دارد و این عزیزان دنبال درمان هستند و قرار بر این نباشد که هرکسی برود خودش راه درمان کشف و یا حتی اختراع کند. من فکر می‌کنم باید از بالا به این قضیه به‌صورت درست نگاه شود. شاید ۱۰ یا ۱۵ سال پیش نگاه علمی به درمان اعتیاد وجود نداشت حتی نگاه علمی به خود اعتیاد نبود و اعتیاد را درست نمی‌شناختیم ولی حالا که درست شناخته‌شده و انواع و اقسام تجربیات را کسب کرده‌ایم، افراد تصمیم‌گیرنده این کار می‌بایست بیایند و آن روش‌هایی که به‌درستی جواب می‌دهد را در سطح جامعه پررنگ نمایش دهند و این را از طریق سیستم‌های ارتباط‌جمعی، به همه معرفی کنند و آن شخصی که تصمیم به درمان اعتیادش دارد، بداند کدام راه را انتخاب کند تا به نتیجه برسد.

من بارها و هر جا که توانسته‌ام این را گفته‌ام که دیگر وقتش رسیده که بگوییم درمان اعتیاد در کجا رخ می‌دهد و به‌عینِ ببینند کدام سیستم جواب داده و نتیجه گرفته.

 

دکتر آتوسا

در مورد وادی هفتم، همان‌طور که استاد و همه دوستان اشاره کردند،‌ اصلی‌ترین مسئله‌ای که همگی ما به خاطر آن در اینجا جمع می‌شویم، واقعیت این است که آقای مهندس این راه را به‌درستی طی کردند؛ نه اینکه اعتیاد را ترک کنند بلکه خودشان توانستند خودشان را درمان کنند و جالب‌تر این است که این شیوه را نشر دادند و سایر همنوعان را نیز هم به همین شیوه به رهایی و درمان رساندند.

هم‌زمانی این وادی با سی دی هفته، درواقع گفته می‌شود برای انجام هر کاری در کائنات، یک پروسه‌ای لازم هست؛ مثلاً دوره بارداری که باید ۹ ماه زمان طی شود، همین‌طور رشد گیاهان هم نیاز به زمان لازم دارد، درمان اعتیاد هم طی یک دوره‌ای صورت می‌گیرد. ما در روش D.S.T  شربت اپیوم را طی ۱۰ تا ۱۱ ماه کم می‌کنیم تا به قطع دارو برسیم و این پروسه که طی می‌شود، یک درمان همه‌جانبه است که در فرد رخ می‌دهد؛ یعنی باید در جسم و روان و جهان‌بینی با آموزه‌های کنگره ۶۰ اتفاق می‌افتد.

در سال‌های گذشته با روش‌های مختلفی ازجمله (UROD) هرکسی با روش خودش اقدام به درمان می‌کرد و یا در یک بیهوشی ۶ تا ۸ ساعته، شخص را ترک می‌دادند و می‌دیدیم که آسیب‌های شدیدی به بیمار وارد می‌شد. در حال حاضر هم هستند افرادی که به کلینیک ما که می‌آیند، می‌خواهند یک‌شبه، یک‌هفته‌ای درمان بشوند. برای ایجاد تغییر، یک مثلثی تعریف شده که شامل: تغییر،‌تبدیل، ترخیص می‌باشد و باید بدانیم که هیچ‌چیزی به‌صورت آنی نمی‌تواند اتفاق بیافتد و برای انجام تغییر، فرایند زمانی لازم است.

 

دکتر شهرام

در مورد یافتن حقیقت و اینکه برداشت ما از آن چه باشد، این‌طور که من از صحبت دوستان متوجه شدم این است که انسان باید ظرفیت دیدن حقیقت را در ابتدا پیدا کند؛ یعنی اینکه انسان گیرایی کامل را پیدا کند تا در مواجه با حقیقت،‌آن را پذیرا باشد. اگر ما در این کار خودمان، به نظر من اگر آن یازده ماهی که طول می‌شود تا رهایی اتفاق بیافتد صرفاً به آن زمان طول درمان نباید توجه کنیم. به نظر من تغییر، خیلی قبل‌تر اتفاق افتاده؛ یعنی ما در طی این سال‌ها که مشغول درمان هستیم،‌با بیمارها که صحبت می‌کنیم متوجه می‌شویم که بارها تصمیم گرفته که مواد را کنار بگذارد و انگیزه این کار، سال‌ها قبل برایش پیش‌آمده و طی این سال‌ها به‌جایی رسیده که گفته: من الآن می‌توانم مواد را کنار بگذارم و همه ما می‌دانیم که سخت‌ترین قسمت کار، بر دوش خود و خانواده‌اش هست؛ یعنی این‌طور نیست که شب بخوابد و صبح بیاید کنگره ۶۰ و طی یازده ما به رهایی رسیده باشد؛ اتفاق‌های مختلفی در طی این مدت برایش افتاده تا توانسته به آن حقیقت واقعی دست پیدا کرده و آن حقیقت می‌تواند کنگره ۶۰ باشد.

وقتی به زندگی خودمان نگاه می‌کنیم، خیلی وقت‌ها خواسته‌هایی از نیروی برتر داریم که هنوز ظرفیت آن خواسته را در خودمان به وجود نیاوردیم و مرتب شاکی هستیم که چرا این خواسته برایمان اتفاق نمی‌افتد. پس به نظر من ما باید خیلی قبل‌تر ظرفیت آن خواسته یا تغییر را در خودمان به وجود بیاوریم و آن لحظه‌ای که باید آن اتفاق بیافتد، می‌افتد به شرطی که ظرفیت و گیرایی آن را داشته باشیم.

 

خانم زهره

این چند وقت که برای آموزش به کنگره ۶ می‌آیم و شاهد رهایی افرادی هستیم که در اینجا حاضر می‌شوند و گل رهایی می‌گیرند باعث خوشحالی من است و بارها اشک شوق می‌ریزم. این‌ها پروسه صبر و زمان را طی کرده‌اند و پروسه صبر بسیار مهم است و این تغییر و تبدیل نیاز به زمان لازم دارد که این‌ها توانستند با ایمانی که به این راه داشتند،‌زمان آن را طی کنند و به نتیجه برسند.

چند وقت پیش بود که از کشور کانادا به اینجا آمده بودند؛ برای یافتن راه، کشف حقیقت. این افراد به علوم زیادی دست یافتند ولی ایمان پیدا کردند که حقیقت درمان اعتیاد در ایران و در کنگره ۶۰ به دست آمده و برای گرفتن مشاوره به اینجا آمده بودند و این حقیقت را آقای مهندس کشف کردند و این باعث افتخار ماست.

 

دکتر عباس 

امروز صبح که وارد این لژیون شدم، باعث تعجب من بود که این تعداد افراد مختلف را دیدم که قبلاً مصرف‌کننده بودند و به زندگی عادی برمی‌گردند و این تعداد خانواده را به آرامش می‌رسانند. آن ادراکی که من از رمز و راز یا تغییر دارم این است که تبدیل به یک محتوای دیگر در پدیده‌ها نیازمند یک پروسه زمانی و پارامترهای خاص است. تجربه‌ای که من درزمینهٔ درمان اعتیاددارم، همان ادراک رمز همین قضیه است. شاید این ادراک هم نیاز به تجارب مختلف دارد و اکثر این آدم‌ها می‌گویند: ما دیگر قادر نیستیم تاوان این گرفتاری را بدهیم. وقتی به این مرحله می‌رسند مسیر خودشان را انتخاب می‌کنند؛ مثل مسیری که ما نمی‌توانیم زندگی بشر را با سیستم‌های فیزیکی و شیمیایی و مکانیکی مثال بزنیم ولی این مسیر شاید با تبلیغات، شاید با تأثیراتی که وقایع ناگواری که در زندگی آدم‌های دیگر اتفاق می‌افتد، خودش به‌عنوان کاتالیزور شخصی را که نتوانسته در مسیر کنگره ۶۰ قرار بگیرد را زودتر به نتیجه برساند.

 

جناب مهندس

از رسول عزیز ممنونم که امروز خیلی خوب صحبت کردند و وقت را هم رعایت کردند.

امروز حرکت خوبی بود. ما می‌خواهیم کاری کنیم که همه صحبت کنند. خواهش می‌کنم در این نوع مشارکت میکروفن را به کسی بدهیم که اصلاً صحبت نمی‌کند. می‌خواهیم با این قضیه کاری کنیم که تمام عزیزانی که در گروه هستند همگی مشارکت کنند و صحبت کنند و وارد حلقه بازی شوند و وارد مرحله عملی شویم.

در وادی هفتم می‌گوید رمز و راز، کشف حقیقت در دو چیز است؛ یکی پیدا کردن راه، دوم آنچه دریافت می‌نماید.

رمز مساوی است با پیدا کردن راه. شما در نظر بگیرید رمز یعنی کلید، رمز خودِ موضوع نیست کلید است  بصیر است پیدا کردن راه است. شما چیزی  توی گاوصندوق دارید رازی در گاوصندوق محسوب می‌شود. اول باید راهش را پیدا کنیم که گاوصندوق را باز کنیم. آن رمز گاوصندوق است بعد سراغ داخل  گاوصندوق می‌رویم آنچه برداشت می‌نماید. حالا یک شهر را در نظر بگیریم،  یک شهر گم‌شده، اولین چیز یافتن راه است رمزش پیدا کردن آن شهر است که وقتی پیدا کردیم می‌رسیم به راز؛ راز، محتوای آن شهر است که مهم این است که چه چیزی می‌توانیم از آن شهر برداشت کنیم. هر چیزی یا کاری که بخواهیم انجام بدهیم رمز و راز در آن هست. اگر بخواهیم به خواستگاری برویم باید راهش را پیدا کنیم که چگونه برخورد کنید که آیا به شما بدهند یا نه؟ یا مثلاً بخواهیم یک مغازه بگیریم باید راهش را پیدا کنیم. رمزش می‌شود پیدا کردن راهش که چگونه و از چه مسیری بروی و این راه را پیدا کنی. بعد آنچه برداشت می‌نماید. آنچه از یک کاسبی شما برداشت می‌کنید.

 درمان اعتیاد نه رمزش مشخص بود نه رازش مشخص بود. به‌طورکلی یک‌چیز آشفته و  درهم بود. با اماواگرهای مختلف همراه بود حالا این را بدهیم و آن را ندهیم و این را بخور و کی بخور و تا کی بخور یا تا آخر عمرت بخور یا نخور، ازاین‌دست حرف‌ها و تصمیمات که معلوم نیست چی به چی هست؟! ولی وقتی آمدیم روی متد D.S.T رمز درمان اعتیاد پیدا شد و راه درمان اعتیاد باز شد و به رازش هم رسیدیمممکن است کسی فکر کند چون مهندس دژاکام محاسنش سفید است و بچه‌ها و خانواده‌ها دورهم جمع می‌شوند و ورزش می‌کنند، این موارد را در پروتک دلیل رهایی بداند. درصورتی‌که اصلاً این‌گونه نیست. دلیل رهایی از اعتیاد، مهندس نیست. دلیل رهایی از اعتیاد خانواده‌ها و جمع آن‌ها نیست. ورزش نیست، این‌ها مثل فلفل و زردچوبه و سالاد و ماست و خیار سر سفره غذا است. موضوع و متد اصلی روش D.S.Tهست و داروی اپیوم تینکچر است رمز و رازش این است. ممکن است که حرف آخر را بشر آخر بزند  ولی به اعتقاد من این راه آخر است و راهی جز این نداریم و تا زمانی که بشر هست ما غیر از متدD.S.T و داروی درمان برای اعتیاد راه دیگری پیدا نخواهیم کرد، نه‌تنها در اعتیاد بلکه در درمان دیگر بیماری‌ها این روش D.S.T کاربرد دارد و خواهد داشت.

 

موقعی راه جدیدتری برای درمان اعتیاد پیدا می‌کنیم که چیزی کامل‌تر از تریاک پیدا کنیم. تریاک با 25 الی 50 آلکالوئید بزرگ‌ترین و کامل‌ترین و مجهزترین دارویی است که در طبیعت یافت می‌شود هزاران هزار سال دارو بوده و هنوز هم دارو است. ما همین دیروز که رهایی داشتیم یک نفر که بیماری ام اس داشت به درمان رسیده بود چند بیماری صعب‌العلاج که غیرقابل درمان هستند با متد D.S.T کاملاً خوب شده بود و چند بیماری دیگر. بعضی چیزها ثابت است طول زایمان کم‌وبیش 9 ماه است و تا آخر قیامت هم همین است، راه رفتن به ترکیه یک‌راه است و تا ابدالدهر هم یک‌راه است. وقتی راه درست پیدا شد ممکن است به فراخور نیاز  یکسری تغییرات هم در آن انجام شود اما اینکه بگوییم چیز دیگری جایگزین شود و مسیر به‌کلی عوض شود نه  این‌گونه نیست. من از الآن تا آخرالزمان می‌گویم دارویی کامل‌تر از تریاک به‌واسطه تعدد و داشتن آلکالوئیدها وجود ندارد. اگر پیدا کردید حق با شماست؛ اما تا موقعی که روشی بهتر از D.S.T پیدا کردید  این روش کامل‌ترین و مجهزترین است.

حالا ممکن است مهندس این را بر اساس 20 درصد انجام داده و ما آن را 19 درصد انجام بدهیم؛ نه  به‌طورکلی این راه چیزی هست که به نتیجه می‌رسد .

هیچ شخصی پرونده درمان اعتیاد را کاملاً قبول نکرده و هرکسی هم قبول کرده نتوانسته آن را حل کند چون رمز و رازش را نمی‌داند. الآن طرح و متد D.S.T را به کلینیک‌ها ارائه داده‌ایم و اگر می‌خواهند به نتیجه قطعی برسند باید داروی OT و روش D.S.T را اجرا کنند و کلینیک‌هایی که از این روش استفاده کرده‌اند و به نتیجه می‌رسند را در تهران شاهد هستیم. هدف‌گذاری این است که کلینیک روی مدار و متد D.S.T برود. الآن باعث افتخار ماست که مثلاً در زنجان آقای دکتر موسوی زاده لژیون آورده و شاگردانش به درمان رسیده‌اند.

 چقدر قشنگ و زیبا و مهم است که بچه‌ها  به گوهری رسیده‌اند که به دست آمده و  ازنظر درمان به تعادل و سلامتی لازم رسیده‌اند که الآن اینجا آمده‌اند. این کارها یک مسیر و یک جوهره دیگری دارند و  طعم دیگری دارند. آقای دکتر علیرضا از اصفهان هم این کار را انجام دادند که امروز خودشان نتوانست بیاید و منصور را فرستاد منظورم این است که این پزشکان و کلینیک‌ها  اصلاً به کنگره 60 نیامده‌اند. بیماران خود کلینیک‌ها را با داروی اپیوم تینکچر به درمان می‌رسانند توسط خود پزشکان و اجرای برنامه‌ی D.S.T و از کنگره هم راهنما گرفته‌اند. این مسیرهای طولانی را از نیمه‌شب حرکت کرده‌اند که در اینجا حاضر شوند و 3 نمونه از این کارها و رهایی را ارائه دهند.

سال‌هاست آقای دکتر در اصفهان مشغول به درمان است اگر این‌ها اثربخش نبود این کار را نمی‌کرد  پس این‌ها کیفیتش فرق می‌کند. اگر همه کلینیک‌ها زودتر به روش D.S.T بروند و آن را اجرا کنند به نفعشان خواهد بود اگر بخواهند این متد را دست‌کاری کنند خراب می‌شود. یکی می‌گوید من از شعر کلاسیک خوشم نمی‌آید و  شعر نو دوست دارم چون شعر نو قافیه آنچنانی ندارد ولی باید دانست که اگر نیما یوشیج آمد شعر نو را طراحی کرد بزرگ‌ترین شاعری بود که می‌توانست اشعار کلاسیک هم بگوید یا پیکاسو یک نقاش بود که نقاشی کلاسیک را به بهترین وجه ممکن بلد بود وقتی نقاشی کلاسیک را خیلی خوب بلد بود بعداً آمد و طرح دیگری داد.

این نیست که من بیایم و بخواهم عین پیکاسو نقاشی بکشم منظور این است که اگر ما زمانی بخواهیم تغییراتی در متد D.S.T بدهیم باید این متد را کاملاً بلد باشیم و آن را به نتیجه‌ای رسانده باشیم. زیروبم کار را بدانیم نه اینکه بگویم در بحث تیپرینگ مهندس 20 درصد کم کرده حالا من 18 درصد کم می‌کنم. وقتی در مرکز مطالعات 1000 نفر را با طرح پایلوت به درمان رساندیم اما موقع پروتکل چیز دیگری نوشتند. هزارنفری که در مرکز مطالعات به درمان رسیدند همه از T.D.S بود همه روزی 3 بار بود و 21 روز پله عوض می‌کرد اما آن را به 2 وعده صبح و شب تغییر دادند و 21 روز را به 1 ماه تغییر دادند که مثلاً مثل روش مهندس نباشد و چیز دیگری باشد و مال ما باشد.

در D.S.T محاسبه می‌کردیم که مقدار و میزان دارو چقدر باشد  اما آنجا گفتند نه   فعلاً از 10 سی‌سی شروع کنیم به فرد بدهیم و این پروتکل اصلاً  به درد نمی‌خورد ولی اسمش این بود که مثلاً ما پزشکان آن را اجرا کنیم.  طبق گفته بچه‌ها هر کس به درمان می‌رسید قبل از این 20 بار ترک کرده به قول بهنام، برای چی؟ برای اینکه روش درمان و متد درست نبوده است اگر درست بود که این کار را نمی‌کردند. با متد یک‌بار درمان شود و برود پی کاش و تمام؛ بنابراین ما هر  کاری را که می‌خواهیم انجام دهیم باید رمز و راز و کلیدش را پیدا کنیم و به دست بیاوریم این به‌طورکلی مال درمان اعتیاد است اما در تمام سطوح قابل‌اجرا است. شما اگر با شخصی مشکلی داشته باشید باید رمزش  را پیدا کنید که از چه دری وارد شویم و چه زمانی صحبت کنیم با چه کلمات و ادبیاتی صحبت کنیم تا آن مشکل برطرف شود. می‌خواهیم به دادگاه برویم که پیگیر یک پرونده هستیم باید رمزش را پیدا کنیم که چی صحبت کنیم و چکار کنیم و چکار نکنیم  چه بگوییم

من در زنجان یک پرونده داشتم دادگاه بدوی ابهر مرا محکوم نمود بابت تغییر کاربری زمین، چون خودم نرفته بودم اما دادگاه تجدیدنظر زنجان خودم رفتم رمز و راز را پیدا کرم که چه چیزی و چگونه صحبت کنم و نقاط ضعف و قوت کجاست؟ آنجا پیش قاضی  چون خودم فکر کردم و خودم صحبت کردم و رازش را پیدا کردم و تبرئه شدم. منظورم این است که رمز و راز کشف حقیقت د دو چیز است یکی یافتن راه  و دوم آنچه برداشت می‌نماید در تمام سطوح زندگی ما کاربرد دارد و می‌تواند نقش داشته باشد و هر نوع مشکل و گرفتاری داشته باشیم اول باید فکر کنیم تا  راهش را پیدا کنیم اگر فکر کنیم قطعاً راه را پیدا می‌کنیم .

امروز از اینکه پارک خلوت است خواستیم تعطیل کنیم اما نشد چون بچه‌ها همه به خاطر درختکاری رفتند و الآن حدود 800 نفر از ساعت 5 صبح در جاجرود  حدود 100 هکتار زمین در اختیار کنگره قرارگرفته شده که درخت بکارند و 800 نفر با بیل و کلنگ و دبه‌های آب مشغول کاشت درخت هستند و ما در طول سال این درختان را آبیاری می‌کنیم. پارسال تلو دست ما بود درخت کاشیم و تابستان بچه‌های کنگره با گالن آنها را آبیاری کردند چراکه درخت کاشته شده را باید حداقل 3 سال آبیاری کنند و در تمام شهرها دارند این کار درختکاری و کاشت نهال را انجام می‌دهند و حدود 300 نفر هم در ملارد هستند برای جلوگیری از شن‌های روان. چطور جرئت می‌کنند به قول بعضی‌ها  معتادان بهبودیافته که 5 صبح  جمعه  بیدار شوند و به درختکاری مشغول شوند؟ کسی باور می‌کند؟ این‌ها یک‌چیزی دارند.  دنبال آنی هستیم که آنی دارد. این کارها  یک آنی دارد و به خاطر همین تمام لژیون‌ها توی تلو هستند. دیروز برنامه‌ریزی کردند که امروز جوجه‌کباب بدهند می‌خواستند از بیرون تهیه کنند اما به خاطر صرفه اقتصادی و توانایی بعضی از بچه‌های کنگره به‌واسطه مهارت در آشپزی  خودشان این کار را انجام دادند. مابه‌التفاوت پول غذای بیرون با تهیه غذا توسط بچه‌ها  صرف خرید بیل و کلنگ و تجهیزات دیگر شد. این در تمام ایران به‌طور آرام‌آرام و اندک‌اندک در حال انجام است. از آقای دکتر موسوی و دکتر منصور که از اصفهان تشریف آورده‌اند تشکر می‌کنم و این باعث خوشحالی ما است .

 رهایی‌های کلینیک‌ها

کلینیک رجا زنجان – دکتر رضا

مسافر اسماعیل، آنتی ایکس هروئین و شیشه، روش درمان دی اس تی داروی درمان شربت اوتی، راهنما عباس

 

مسافر امید، آنتی ایکس هروئین و شیشه و قرص و متادون و گراس، روش درمان D.S.T داروی درمان شربت OT، طول سفر ۱۳ ماه و ۲۰ روز، راهنما عباس

 

مسافر مجتبی، آنتی ایکس تریاک، روش درمان D.S.T داروی درمان شربت OT، راهنما عباس

 کلینیک بهشت آیین اصفهان - دکتر عرب زاده

مسافر محمد، آنتی ایکس شیره، روش درمان D.S.T داروی درمان شربت OT، طول سفر ۱۰ ماه و ۱۶ روز، راهنما منصور

 

مسافر محمد، آنتی ایکس تریاک و شیره، روش درمان D.S.T داروی درمان شربت OT، طول سفر ۱۰ ماه و ۱۰ روز، راهنما منصور

 

مسافر روح الله، آنتی ایکس شیره، روش درمان D.S.T اروی درمان شربت OT، طول سفر ۱۰ ماه و ۴ روز، راهنما منصور

 

دریافت گل رهایی از دستان جناب مهندس

 

 

 

 

 

 

حضوروغیاب پزشکان

 

تایپ: مسافر یونس شیخ آزادی

تهیه و وبلاگ نویس: مسافر سعید عاشوری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .