English Version
English

بین روح و نفس تفاوت وجود دارد

بین روح و نفس تفاوت وجود دارد

جلسه چهارم از دوره پنجاه و سوم کارگاههای آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی سمنان با استادی ایجنت محترم مسافر مجید،نگهبانی مسافر احمدرضا و دبیری مسافر علی اصغر با دستور جلسه "جهان بینی ۱ و ۲"در روز پنج شنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳راس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد

سلام دوستان مجید هستم یک مسافر، خدا را سپاس می‌گویم که باز این جایگاه نصیب من شد تا خدمت کنم و آموزش بگیرم. اول از مهندس دژاکام تشکر میکنم که این بستر را بنیان کردند تا من به اینجا بیایم، خدمت کنم و حالم خوب شود و آموزش بگیرم.
درباره دستور جلسه امروز جهان‌بینی یک و دو صحبت‌های زیادی شده است. راجع به جهان‌بینی مطالب متفاوتی از زمانی که این دو جزوه به کنگره آمد و بچه‌ها روی آن پرداختند و کار کردند. چیزهایی را برای من مجید باز کرد که همان قوانین درست زندگی کردن است.
پراکندگی مطالب خیلی زیاد است ولی حالا معطوف به جزوه نمی‌شود چرا؟ چون ما ۹۰ درصد آموزشی که در کنگره می‌گیریم در رابطه با جهان‌بینی هست و به تفکر مربوط است. به فرق نگاه و رفتار درست هست که باید آن را کاربردی کنیم. در این جزوه فرق بین نفس و روح را فهمیدم و فرق بین دانستن و ندانستن، فرق بین دانایی و دانایی مؤثر را فهمیدیم و این‌قدر این مطالب را تکرار می‌کنیم تا برایمان مفهومش باز شود.

همه‌ی این‌ها می‌آیند تا به ما آموزش داده شود که من مجید بیایم از آن استفاده کنم؛ و به دانایی و آگاهی برسم و در بیرون، خانواده و در اجتماع آن را کاربردی کنم. من اگر توانسته بودم جهان‌بینی را کاربردی کرده باشم نیازی نبود در کنگره باشم حالا خیلی‌ها میان مشارکت می‌کنند در مورد جهان‌بینی ولی برای کاربردی کردن ضعف دارند حتماً به لذت آن پی نبرده‌اند.
اینکه بدانیم دروغ، اعتیاد و ناآگاهی بد هست کافی نیست باید حتماً آن را کاربردی کنیم و لذتش را ببریم. از اینکه با سکوت خودتان به صحبت‌های من گوش کردید از همه شما سپاسگزارم.

نگارش متن مسافر امیرحسین لژیون هفتم،مسافر حسین لژیون یازدهم
عکاس و ارسال خبر مسافر جواد لژیون چهاردهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .