English Version
English

به‌ دنبال هر سختی، آسایشی در انتظار است

به‌ دنبال هر سختی، آسایشی در انتظار است

همان‌طور که از نام سی دی مشخص است محتوای سی‌دی دل‌تنگ است. آری دل‌تنگ سال‌هایی بودم که چه‌قدر بیهوده گذشت، دل‌تنگ آن روزهایی که فکر می‌کردم دخترکی به نام سیندرلا هستم و شاهزاده‌ای با اسب سفید می‌آید و مرا با خود می‌برد، دل‌تنگ روزهایی که با امید سپری می‌کردم و در طی مسیر به ناامیدی و نگرانی ختم شد. نمی‌دانستم که با یک بله گفتن کل زندگی من تغییر می‌کند. آری غرور جوانی بود و خوش‌خیالی در آن دوران. خدا را دوست داشتم؛ ولی نمی‌دانستم که خداوند مهره‌های بازی را طبق برنامه خودش چیده است و مرا در این مسیر قرار داده تا امتحان کند و من هم آن سیندرلای زمانه نبودم. در صور آشکارم بزرگ‌شده بودم؛ ولی در صور پنهان هنوز همان کودک بودم ای‌کاش به عقب برمی‌گشتم و خودم طبق همان مهره‌هایی که خداوند برایم چیده بود به آن ایمان می‌آورم، گله و زاری نمی‌کردم و راضی به رضای خدا بودم.

ای‌کاش این‌همه عمری که از من گذشت ایمانم را قوی‌تر می‌کردم و با عزمی راسخ زندگی را از نو می‌ساختم. دیگر دنبال اما‌ها، اگرها و چراها نبودم که چرا من چنین سرنوشتی داشته باشم. باکمی تأمل باید متوجه می‌شدم ما به هیچ نیامده‌ایم و به هیچ نیستیم؛ پس مسافر من هم هیچ نبود، فرزندانم هیچ نبودند که این‌گونه دچار استرس و ناراحتی ناشی از رفتار من باشند. دل‌تنگ تمام این لحظه‌ها هستم. آقای مهندس می‌فرمایند: بعد از هر سختی آسایشی است و اگر صبر و تحمل داشته باشیم در مسیری که قرار می‌گیریم، اگر مسیر مستقیم باشد به آن آسایش و آرامش می‌رسیم. قطعاً همه ما باوجود کنگره در این مسیر قرارگرفته‌ایم. دل‌تنگی را پشت در کنگره گذاشته‌ایم و در مسیری که قرار گرفته‌ایم شادی و نشاط را توأم با عشق نثار خانواده خودمان می‌کنیم.

این همان عشقی بود که قبلاً در وجودمان بود؛ ولی خودمان از آن خبر نداشتیم و در مسیری که قرار گرفتیم متوجه شدیم که باید عشق بی‌منت داشته باشیم. همه ما می‌دانیم که محبت خوب است و بامحبت کردن پایه‌های زندگی مستحکم می‌شود. اگر در زندگی عشق و محبت وجود نداشته باشد آن زندگی را اگر یک طناب محکم فرض کنیم به‌مرورزمان این طناب پوسیده و پوسیده‌تر می‌شود. اگر جور دیگری بخواهم سخن بگویم مادران را مانند آن درخت تنومند فرض می‌کنم و شاخه‌های آن درخت فرزندان خانواده می‌باشند، اگر درخت ضعیف شود و ریشه‌هایش سست شود، قطعاً برگ و بار درخت می‌ریزد و آن درخت رو به نابودی می‌رود و پایه‌های آن خانه سست می‌شود. دقیقاً این خود همان ایمان نداشتن است. وقتی ما خدا راداریم دل‌تنگ چه شویم؟ ما باید یاد بگیریم قوی باشیم، دل‌تنگی‌هایمان را به آب روان بگوییم تا با خود بشوید و ببرد. کنگره بهترین مکان برای فراموش کردن دل‌تنگی‌هایمان است. دست در دست هم می‌دهیم وزندگی را از نو می‌سازیم، به امید فردایی بهتر.

منبع: سی دی دل‌تنگ
نویسنده: همسفر مریم لژیون راهنما همسفر الناز (لژیون پنجم)
ویرایش: رابط خبری همسفر الهام لژیون راهنما همسفر الناز (لژیون پنجم)
ویراستاری و ارسال: راهنما همسفر فهیمه (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .