English Version
English

باید از مثلث جهالت بیرون بیاییم

باید از مثلث جهالت بیرون بیاییم

 یازدهمین جلسه از دور بیستم کارگاه‌های آموزشی، خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی اسلامشهر با استادی مسافر سجاد، نگهبانی مسافر مجید و دبیری مسافر رضا با دستور جلسه "جهان‌بینی ۱و۲" روز چهارشنبه‌ ۱۹ اردیبهشت ماه ‌۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکر هستم که امروز درجمع شما دوستان عزیز هستم و می‌توانم خدمت کنم و از دانش و تجربه شما نیز استفاده نمایم، در راستای این دستور جلسه می‌خواهم ابتدا چند بیت از مولانا شعر برای شما بخوانم. 

بنمای رخ که باغ و گلستانم آرزوست   

بگشای لب که قند فراوانم آرزوست

ای آفتاب حُسن برون‌ آ دمی ز ابر       

کآن چهرهٔ مُشَعشَعِ تابانم آرزوست

دی شیخ با چراغ همی‌گشت گرد شهر 

 کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست

بله دوستان، رسیدن به جایگاه انسانیت و خدمت به هم‌نوع از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و مسیر حرکت کنگره۶۰ در همين راستا قرار دارد. زمانی که در جهان اعتیاد غوطه‌ور بودم و تفکر و جهان‌بینی افیونی داشتم، هر مشکلی که برای من به وجود می‌آمد، حتی مشکل اعتیاد خودم را هم فکر می‌کردم خداوند از آسمان برای من فرستاده است که کاملآ در اشتباه بودم، بلکه آنها مشکلاتی بود که من برای خودم درست کرده بودم. زمانی که وارد کنگره۶۰ شدم خیلی از مسائل را بیشتر متوجه شدم که مشکلات همیشه لعنت خداوند نیست بلکه گاهی رحمت است و پلی به سمت پیروزی، در کنگره‌۶۰ آموختم باید از مثلث جهالت بیرون بیایم و از منیت فاصله بگیرم تا بتوانم آموزش لازم را کسب نمایم تا صدای عقل خویش را بهتر بشنوم و به سمت خوبی‌ها هدایت بشوم. 

اصولاً جهان‌بینی ۱و۲ پایه مطالب هستند اگر بنای یک ساختمان را به خوبی درست کنیم می توانیم چندین طبقه دیگر نیز روی آن بسازیم در غیر این صورت حتمآ آن بنا به مانند صخره گلی فرو خواهد ریخت. وقتی جهان‌بینی را کاربردی نکنیم نمی‌توانیم مطالب دیگری را متوجه بشویم آقای مهندس می‌فرماید: بخشی از درمان مربوط به شربت OT و بخشی دیگر با جهان‌بینی درست می‌شود، برای تغییر باید یک پنجم به دانایی ما اضافه بشود تا بتوانیم یک پنجم از مسایل ضدارزشی را کم نماییم، در پایان از مرزبانان و نگهبان جلسه و استاد خوبم آقا صادق تشکر می کنم که اجازه خدمت کردن را به من دادند از اینکه به صحبت‌های من توجه نمودید ممنون و سپاسگزارم. 

عکس، ویرایش و ارسال: مسافر میثم 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .