English Version
English

هموارشدن مسیر زندگی

 هموارشدن مسیر زندگی

مشارکت مکتوب از لژیون یازدهم، راهنما همسفر فاطمه

همسفر اعظم
کنگره بر مبنای این فلسفه استوار شده است، به معنای واقعی دیگران کاشتند ما خوردیم ما می‌کاریم دیگران می‌خورند. آقای مهندس فرمودند هزینه درمان هر نفر که وارد کنگره 60 می‌شود سفر اولی 40 میلیون تومان است که محاسبه شده و دریافت نمی‌شود و با این وجود کنگره رایگان است. کسی که توان مالی داشته باشد خودش پرداخت می‌کند با میل خودش و کسی که ندارد پرداخت نمی‌کند. موضوع دیگر اینکه کنگره خودکفاست، از کشورهای خارجی، از دولت و از خیرین به هیچ عنوان کمک نمی‌گیرد.  این دستور جلسه گذاشته شده که هر کسی با خودش چرتکه بیاندازد و محاسبه بکند و ببیند چه کار کرده ایم و چه کار نکرده ایم؟ گاهی اوقات تازه واردین طلبکار هم هستند چرا این جوری است و چرا اون جوری است؟  ما یک زمانی آموزش می‌گرفتیم حالا بعد از اینکه یاد گرفتیم باید آموزش بدهیم. جناب مهندس فرمودند هر شخص هر کاری که برای کنگره انجام داده در مشارکت بازگو نماید. مثلاً یک راهنما چند تا رهجو داشته است و چند تا از آن‌ها به رهایی رسیدند و چند نفر راهنما شدند؟ همچنین در خصوص عملکرد خودشان فرمودند در مورد روش دی اس تی چند تا کتاب نوشته اند و بالای 80- 90 هزار نفر به رهایی  رسیده اند ونوشتن مقالات متعدد و رهبری سیستم و متد درمان سیگار و دیسپ که ماده بسیار شفا بخشی است و تغذیه سالم یا جونز که بدون عمل جراحی و کوچک کردن معده با خوردن تمام خوراکی‌ها طی مدت 10 ماه، می‌توانیم کاهش وزن 30-40 کیلویی داشته باشیم. با تمام این کارها باز هم من می‌گویم کاری برای کنگره 60 نکرده ام. چیزی که کنگره به من داد ارزش آن خیلی بالاتر از این هاست و در ادامه فرمودند به خاطر این که دیگران در جریان قرار بگیرند هر کسی هر خدمتی که انجام داده بازگو کند که دیگران مطلع شوند و کسی که کاری نکرده سکوت کند.

همسفر معصومه
به نام خدایی که دوست‌داشتن را آفرید، خدایی که ایثار و محبت را آفرید. من در اوج ناامیدی به سرمی بردم، پر از خشم، کینه و نفرت بودم، از همه چیز و از همه‌کس خسته و نالان بودم؛ ولی شما بامحبت و مهربانی و صبوری مرا به روشنایی‌ها رساندید و مانند آموزگاری عاشق، الفبای زندگی را به من سرمشق دادید. خورشید نگاهت  چنان گرمایی به وجود یخ‌زده‌ام تاباند که جان تازه‌ای به من بخشید و مرا از جهنمی که سال‌ها مرا  تسخیر کرده بود نجات دادید. از راهنمایی‌های بسیار ارزشمندتان استفاده کردم و توانستم خود را از نیروهای منفی بیرون بکشم و خود و زندگی‌ام را نجات بدهم. از ته قلبم دوستان دارم و همیشه شما را دعا می‌کنم و امیدوارم اجر خدمت خالصانه‌تان هزاران برابر در زندگی شما جاری باشد.

همسفر مریم
اگر از خود این سؤال را بپرسم که واقعاً من برای کنگره چه کرده‌ام شاید هیچ‌وقت جواب درستی برای این سؤال نداشته باشم. شاید هنوز درک درستی از این قضیه ندارم که واقعاً در کنگره چه معجزه بزرگی برای من رخ داد. اگر از این زاویه نگاه کنیم، "علم و ثروت" تکمیل‌کننده هم هستند و در کنار هم باعث می‌شوند که ما به اهدافمان برسیم. اگر من یک مثلثی را ترسیم کنم که یک ضلع آن "علم" و ضلع دیگر آن "ثروت" باشد و قاعده آن "مسیر حرکت" است و مسیر درست، من را به این دو هدف می‌رساند و همه این‌ها نیازمند آموزش درست و بستر مناسب است. تمام انسان‌ها نیازمند آموزش و کسب علم هستند؛ اما علمی که "نقص" در آن وجود نداشته باشد. علم بدون نقص باعث می‌شود فرد با تفکر لازم به ثروت برسد. خوشبختانه کنگره مسیری است که تا حدودی من درک لازم از علم واقعی را داشته‌ام  و از طریق همین علم کنگره بسیاری از مسیرهای زندگی‌ام "هموار" شده است. اگر با تفکر و با دید باز نگاه کنم متوجه می‌شوم که کنگره در وهله اول سلامتی، هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی به مسافرم و همه اعضای خانواده‌ام داده است. پس اگر من عضوی کوچک از لژیون "سردار" هستم هر چقدر هم که پرداخت داشته باشم کاری انجام نداده‌ام، اگر دنور شوم یا پهلوان باز همکاری انجام نداده‌ام؛ ولی اگر من دانایی خودم را بالا ببرم و جهان‌بینی خود را افزایش دهم و بایدها و نبایدها را بدانم و به درک درونی مفهوم حرمت کنگره ۶۰ پی ببرم و این یعنی ساختن خود و با تلاش و پشتکار سعی کنم، این علمی که کنگره در اختیار من قرار داده را به دیگران انتقال دهم. گذشتگان در مورد مسائل مالی و علمی کنگره چراغی را روشن کرده‌اند و من باید با تداوم در خدمت‌کردن این چراغ را روشن نگه دارم و زکات کارهایی که کنگره برای من انجام داده را بپردازم و زندگی کنم و بگذارم دیگران هم در زمین زندگی کنند و واژهٔ عشق و محبت را به دیگران انتقال دهم تا این زنجیره عشق ادامه پیدا کند، تا جهانی داشته باشیم سراسر محبت و عشق و دوستی... خدا را شکر در مسیری هستم که یاد گرفته‌ام که می‌توانم با خدمت‌کردن بهای زندگی خود را بپردازم. در آخر امید دارم همه ما قدر این نعمت بزرگ را بدانیم و در جهت رشد علمی و مالی آن گامی هر چند کوچک برداریم و مطمئن باشیم که نتیجه آن اول به خودمان باز می‌گردد.

ویرایش: همسفر طاهره، راهنما همسفر فریبا (لژیون یکم)
ارسال: همسفر پریسا (خدمتگزار سات)
همسفران نمایندگی البرز (کرج)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .