English Version
English

معجزه جهان‌بینی و آموزش‌های آن برای من

معجزه جهان‌بینی و آموزش‌های آن برای من

تعدادی از رهجویان لژیون نهم از نمایندگی رودکی پیرامون دستور جلسه «جهان‌بینی ۱و۲ » مشارکت کرده‌اند که در ادامه می‌خوانیم.
سلام دوستان پریسا هستم همسفر
خداوند را به خاطر حضور در کنگره شاکرم و از راهنمای عزیزم خانم نجمه که این آموزش‌ها و شیوه کاربردی کردن آن‌ها را به من یاد دادند، سپاسگزارم. کنگره ۶۰ ساختار قدرتمندی است که در مقوله اعتیاد و درمان آن به فعالیت مشغول است. بنیان کنگره، جناب مهندس دژاکام روش درمان DST با داروی OT را به‌عنوان اولین روش درمانی مؤثر کشف نمودند.
در این روش روی سه پارامتر مهم اضلاع مثلث درمان: جسم، روان و جهان‌بینی و به تعادل رساندن آن کار می‌شود.
سیستم جسم مسافر با مصرف داروی OT و تیپر کردن آن در طی ۱۱ ماه و روان او با کسب آموزش‌ها به تعادل می‌رسد. پایه آموزش جهان‌بینی؛ فراگیری و استفاده از جزوه جهان‌بینی ۱ و ۲ است که مارا با مفاهیم پایه این علم مانند: عقل، نفس، روح و ... و معانی آن آشنا می‌کند. برای به تعادل رسیدن جهان‌بینی زمان مشخصی وجود ندارد و بستگی به عملکرد هر فرد در امر آموزش و کاربردی کردن آن‌ها دارد که متغیر و متفاوت است.
من پیش از کنگره چون تعریف درستی از این مفاهیم نداشتم با تخریب وارد کردن به خودم و اطرافیانم، جهان اطرافم را سیاه و تاریک کرده بودم؛ اما در کنگره با کسب آموزش‌ها، شناخت درستی از این مسائل به دست آوردم و روی اضلاع مثلث تاریکی خودم که همانا ترس، ناامیدی و منیت بود کار کردم و مثلث دانایی خودم که شامل سه ضلع تفکر، تجربه و آموزش بود را به تعادل نزدیک کردم.
من برای تغییر جهان اطرافم و شناخت بهتر و درست آن ابتدا باید تغییر را در خودم و جهان درونم ایجاد کنم و با تغییر دنیای درونم، جهان اطراف من هم تغییر خواهد کرد، معجزه جهان‌بینی و آموزش‌های آن برای من همین بوده است. آموزش‌های جهان‌بینی با زبان ساده و مدل‌های قابل‌فهم و در دسترس، تصویر واضحی را به ما نشان می‌دهد که باعث شده کاربردی کردن آموزش‌ها سخت نباشد، تنها کافی است که ما بخواهیم در این مسیر گام برداریم و تلاش مستمر داشته باشیم. از اینکه به من فرصت خدمتگزاری داده‌اید از راهنمای عزیزم و همه شما عزیزان بسیار سپاسگزارم.

سلام دوستان نگین هستم همسفر
قبل از ورودم به کنگره به خیلی چیزها فکر می‌کردم؛ به ماوراء، به هستی، به ارتباط بین خوبی و بدی، به علت‌های اتفاقات عجیب به امتحانات الهی و ... زمانی که وارد کنگره شدم همه راه‌ها برایم روشن شد و بخش اعظمی از این روشنایی به‌واسطه جهان‌بینی برای من اتفاق افتاد. جهان‌بینی به شکلی برای من تعریف شد که هرگز نمی‌توانم معنای آن را از یاد ببرم. آنچه ما نسبت به‌کل هستی جهان درون و برون برداشت، ادراک، دریافت و احساس می‌نماییم جهان‌بینی نام دارد.

من آموختم که جهان‌بینی درون به ما کمک می‌کند تا جایگاه فعلی خویش و مبدأ خود در کائنات که همان نقشه موردنظر است را پیدا نماییم، جهان‌بینی برون ما را دریافتن راه و مسیر حرکت تا رسیدن به مقصد یاری می‌نماید. می‌توانم بگویم که جهان‌بینی به من اطلاعات و آگاهی‌هایی داد که بتوانم خوب را از بد و درست را از غلط تشخیص بدهم حتی بر اشتباهات خودم نیز آگاه شوم و درست قدم بردارم و چیزی که می‌تواند مرا در این راه کمک کند، دانایی است.
تمامی این جملاتِ به‌هم‌پیوسته، تنها گوشه‌ای از آموزش‌های جزوهٔ جهان‌بینی ۱ و ۲ هست. اطلاعات و آگاهی‌های جهان‌بینی؛ مانند دریایی است که هرچه از آن آب بخوری تشنه‌تر می‌شوی. خداوند را شاکرم که این فرصت به من داده شد تا بتوانم از آموزش‌های ناب کنگره برداشت و استفاده کنم و برای یک زندگی پر از آرامش و رسیدن به انسانیت و نزدیک‌تر شدن به خالق خود تلاش کنم و از این ابزار بزرگ و باارزش استفاده نمایم.

سلام دوستان اعظم هستم همسفر
خداوند را شکر می‌کنم که در کنگره هستم و آموزش می‌بینم. مشارکت در مورد جهان‌بینی ۱ و ۲ هست. در کتاب‌های درسی و فلسفی در مورد جهان‌بینی هرچقدر می‌خوانیم چیزی متوجه نمی‌شویم ولی جزوه جهان‌بینی همه را به زبان ساده بیان کرده است. الفبای درمان همه ما جهان‌بینی است، وقتی معلم چیزی را آموزش می‌دهد باید طوری باشد که همه یاد بگیرند یا یک کتاب طوری باشد که از ۱۰ نفر ۹ نفر آن متوجه موضوع شوند.
مطالب جهان‌بینی اولین بار نیست که بیان می‌شود، شاید اولین بار باشد که به این شکل بیان می‌شود. مطالبی که در جزوه جهان‌بینی بیان‌شده را همه می‌توانند از آن استفاده کنند و برای همه قابل‌فهم است. ساختارهایی که در جهان بیرون می‌بینیم مانند دولت، ارتش، گروه مافیایی یا آدم‌های یک کشور، همه در درون انسان‌ها نیز وجود دارد، باید بگردیم و پیدا کنیم و به درون خود ربط دهیم که نشان می‌دهد، انسان چقدر پیچیده است.
یک سری باندهای مافیایی هستند که نمی‌گذارند ما درراه درست باشیم و قدرت مافیا در درون من از خواسته‌های نامعقول من به وجود آمده و راه‌حلش این است که خواسته را تغییر دهیم و در راه درست باشیم تا بالاخره از آن جهنم خارج می‌شویم. تا زمانی که یک‌پنجم دانایی خود را بالا نبرم، نمی‌توانم یک‌پنجم کارهای ضد ارزشی را کنار بگذارم. جهان‌بینی؛ یعنی درست دیدن جهان و درست زیستن.

ویرایش: همسفر اعظم رهجوی راهنما همسفر فریبا (لژیون سوم)
تنظیم مطلب: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر افسانه (لژیون دهم)
ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه
همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .