English Version
English

دانایی برای یک سفر اولی با آموزش دیدن و گوش به فرمان بودن افزایش پیدا می‌کند

دانایی برای یک سفر اولی با آموزش دیدن و گوش به فرمان بودن افزایش پیدا می‌کند

جلسه اول از دوره چهل و چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی ستارخان با استادی مسافر ایوب، نگهبانی مسافر سهیل و دبیری مسافر حسن با دستور جلسه «جهان بینی» چهارشنبه 19 اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به‌کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
در کنگره 60 مثلث مهمی وجود دارد تحت عنوان مثلث درمان. سه ضلع این مثلث را جسم و روان و جهانبینی تشکیل می‌دهند. طبق تعریف استاد امین آنچه ما نسبت به هستی دریافت، برداشت و ادراک می‌کنیم جهانبینی نامیده می‌شود. جزوه جهانبینی مدل‌های جذابی ارائه داده است که یکی از آن ها قلعه عقل می‌باشد. در مدل قلعه عقل به تشخیص ماهیت خواسته ها پرداخته می‌شود که در واقع همان دانایی است. در جهانبینی مباحث متنوعی وجود دارد و سوالی که پیش می‌آید این است که دانستن این تعاریف چه حاصلی دارد. آیا صرف دانستن این تعاریف برای پیشرفت فرد آموزش گیرنده کافی است.

از استاد امین پرسیده اند مهمترین نکته‌ای که در جزوه جهانبینی یک و دو وجود دارد چیست. ایشان پاسخ داده اند جایی که نوشته‌ام "کاربردی". من همه این مطالب را یاد می‌گیرم صرفاً به این دلیل که بتوانم در زندگی کاربردی‌شان کنم. این عبارت معروف که در کنگره می‌گویند شما زمانی که یک پنجم از دارویتان کم می‌شود باید یک پنجم به داناییتان افزوده شود، چگونه اتفاق می‌افتد. به نظر من دانایی برای یک سفر اولی با آموزش دیدن و گوش به فرمان بودن افزایش پیدا می‌کند. من در سفر اول به دلیل بعضی مسائل در ابتدا جهانبینی دو را مطالعه کردم و در خارج از کنگره درگیر قضاوت و داوری‌های بی مورد و بی دلیل شدم. مدت ها طول کشید تا متوجه بشوم که تمام این آموزش ها برای تحلیل و ارزیابی بهتر از خودم می‌باشد نه قضاوت دیگران. چقدر خوب می‌شود اگر ما بتوانیم از این مطالب برای درست زندگی کردن استفاده کنیم.

عکس: مسافر منصور
تایپ و تنظیم: مسافر مجتبی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .