English Version
English

جهان‌بینی نقشه‌ی راه در زندگی من است

جهان‌بینی نقشه‌ی راه در زندگی من است

جلسه اول از دوره چهل و یکم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگرۀ ۶۰، نمایندگی ارتش؛ با استادی راهنمای محترم مسافر مهدی، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر سعید با دستور جلسه «جهان‌بینی ۱و۲» در روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مهدى هستم يك مسافر. خدا را شكر می‌کنم و از نگهبان و دبير ارجمند تشكر می‌کنم كه اين فرصت را در اختيار من قرار دادند تا خدمت كنم و آموزش بگيرم.
دستور جلسه جهان‌بینی ١ و ٢ است. جهان‌بینی آن‌قدر اهميت دارد كه يكى اجزاى درمان ما می‌باشد. مثلث درمان از جسم، روان و جهان‌بینی شکل‌گرفته است و هركدام بايد رشد كنند. من از يكى از دوستان کنگره‌ای خود به ياد دارم كه می‌گفت؛ در سفر اول داروى OT به كمك ما می‌آید اما در سفر دوم اين جهان‌بینی است كه به حفظ كردن و ماندن ما كمك می‌کند.
زمانى كه من به سفر دوم رسيدم، ارتباط بين حال خوب و جهان‌بینی خودم را درك كردم. خصوصاً در مورد مبحث استخر انرژى و اينكه ميزان انرژى من چقدر مربوط به ميزان دانايى من است. من براى كاهش مواد مخدر بايد دانايى خودم را افزايش دهم. ممكن است من مواد را قطع بكنم ولى حال خوبى نداشته باشم. من در سفر دوم بارها با مسائل متعددى روبرو شدم و هر بار با رجوع به منابع كنگره فهميدم كه در كجاى راه قرار دارم.
می‌توان این‌گونه هم گفت كه جهان‌بینی نقشه‌ی راه من است. جهان‌بینی گره‌های زندگى من را به من نشان می‌دهد و می‌گوید در كجاى راه مشكلاتى همچون منيت، ترس و غيره وجود دارند و از رشد من جلوگيرى کرده‌اند. اين جزوه مثلث دانايى را بيان می‌کند و از اينكه من بعضاً آسیب‌های بيشترى به خود وارد كنم، جلوگيرى می‌کند.
شايد حجم اين جزوات كم باشد ولى می‌تواند زندگى من را عوض كند. شاهد هستيم كه هر کلمه‌ی آن مفاهيم عظيمى را در بر دارد. من می‌توانم با يادگيرى قوانين جهان‌بینی، قوانين زندگى را ياد بگيرم. مثلاً چگونه خيلى راحت با افراد خانواده يا همكاران كنار آمده و زندگى كنيم. اين موضوع احتياج تلاش زيادى دارد و مثل ساير موضوعات هستى به پارامتر زمان نيز احتياج دارد.
خيلى ممنون از اينكه به صحبت‌های من گوش كرديد.

تایپ: مسافر محمدرضا
ویرایش و ارسال: مسافر حامد و مسافر محمدرضا
نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .